Saša Zinaja

Zagrebačku pjevačicu, trubačicu i performericu Andreju Kurelec Košavić s Darkom Rundekom i Ekipom povezao je rad na albumu „Mura Mura“. Andreja je izabrala 12 svojih najdražih međimurskih pjesama koje je odavno željela otpjevati i snimiti, a Rundek je preuzeo ulogu umjetničkog voditelja. Andreja Kurelec Košavić dala je kratki intervju.

NACIONAL: „Mura, Mura“ snimljen je u dva dana. Kako ste to uspjeli i kako je došlo do toga da snimite album?

Da, prilično je neuobičajeno i čudno snimiti album, odnosno 12 pjesama s devetero muzičara u dva dana. Sigurno je puno pomoglo to što smo snimali u studiju DM, u kojem smo imali odlične prostorne i tehničke uvjete za snimanje uživo. Ja nisam nimalo sumnjala, osjećaj povezanosti s tim pjesmama je bio tu, prekrasne riječi i melodije, davnina i tradicija i taj predivan svemir u kojem zvijezde plešu… tako da sam ja bila spremna. Darko i njegova Ekipa pripremili su se taman koliko treba. U studiju su nam se priključili Nataša i First iz Cinkuša koji dobro znaju te pjesme. Ideja albuma i odlaska u studio došla je od Darkove žene Sande Hržić, kazališne redateljice. Ona je sve nas uspjela spojiti i znala je koliko dugo sam željela pjevati i snimiti međimurske pjesme. Neizmjerno sam joj zahvalna na tome.

NACIONAL: Kako biste opisali album?

Album “Mura Mura” i način na koji je odsviran je kao osluškivanje iz davnina preneseno u današnje doba. To je moguće jedino ako si svirajući potpuno u sadašnjem trenutku. Stilski bih nazvala to free etno punk ili, jednostavnije, free world music koji se prema world musicu odnosi kao free jazz prema jazzu. Način na koji sam ja ušla u pjesme bio je vođen emocijama. Kao vokal, držala sam riječi i melodiju, a ostali su u pola pjesama stvarali i kružili oko toga ili bi, u drugih pola, bend napravio kinetički tepih u koji bih ja utkala pjesmu. 

NACIONAL: Surađujete s Rundekom u jednom drugom bendu. Zašto se zovete Ekipa i zašto izvodite međimurske pjesme?

S Darkom i Igorom Pavlicom surađujem i sviram dugi niz godina u mom matičnom bendu Cul-de-Sac. Igor je također član Rundekove Ekipe, a Sanda im je nedavno režirala ‘’Apocalypsa NOW’’ i znala koliko su u ovom trenutku uigrani i inspirirani, izvrsni muzičari i ljudi. Silvio Bočić je svirao bubnjeve, gitaru i vibrafon, Miro Manojlović vibrafon i udaraljke, Igor Pavlica trubu, Ana Kovačić saksofon, Roko Crnić kontrabas i Darko Rundek akustičnu i bas gitaru. Ekipi se također priključilo i dvoje članova Cinkuša, Nataša Radušić na mandolini i violinist Marko First, s kojim sam svirala u jednom mom drugom bendu. Snimali su Mario i Zvone Domazet. Sanda je držala uzde.

NACIONAL: Zašto se osjećate dobro pjevajući međimurske pjesme?

Ja sam bluzerica od malena, a međimurske pjesme su za mene blues iz davnina, od riječi pa do melodije. Sasvim mi je prirodno pjevati ih i poistovjetiti se s njima, doživljavati ih kao svoje emocije.

NACIONAL: Živjeli ste u inozemstvu. Kako biste usporedili etno scenu u Hrvatskoj s onim u zemljama u kojima ste boravili?

Živjela sam dugi niz godina u Amsterdamu, zatim u Irskoj. Nizozemci baš nemaju etno scenu ni pjesme, a što se tiče Irske, tu sam uživala. Velika je to baština, prekrasna, pogotovo njihove pjesme na staroirskom jeziku.

NACIONAL: Zašto je važno njegovati etno glazbenu baštinu?

Važno je znati tko si, od kuda potječeš, koji su korijeni i sudbine davnih predaka. Etno scena kod nas je dosta razvijena i njeguje se. Apsolutno postoji publika za nju. Dobro je da postoje razni oblici i načini sviranja etno glazbe, primjerice, etno punk Cinkuša ili naš etno blues ili free world.

NACIONAL: Koji su planovi za koncerte i promociju albuma?

Album bi trebao izaći na CD-u i vinilu krajem siječnja – početkom veljače. Do tad ćemo održati više manjih koncerata u jazz klubovima ili manje standardnim prostorima, kao što smo nedavno nastupili u knjižari u centru Zagreba. Ovih dana izašao je prvi singl “Dolinom se šetala”, popraćen videospotom u režiji Arona Kovačića. Izaći će još dva singla. U veljači planiramo službenu premijeru u ZKM-u ili u Maloj dvorani Lisinski, u Čakovcu i Domu omladine u Beogradu. Nakon toga trebala bi uslijediti regionalna turneja, a od ljeta nastupi na svjetskim world music festivalima.

Komentiraj