EPK: Škola izdavaštva: pedagogije skrbi od 25. do 28. kolovoza

Program “The Publishing School: Pedagogies of Care” (Škola izdavaštva: pedagogije skrbi) održat će se u Rijeci od 25. do 28. kolovoza u sklopu EPK, a istraživat će mogući načini učenja i proizvodnje znanja o javnim i urbanim teritorijima korištenjem emancipatornih praksi skrbi.

Organizator programa je DAI-SAI (Društvo arhitekata Istre – Società architetti dell’Istria; Ana Dana Beroš, Tihana Nalić i Mauro Sirotnjak), u suradnji s DeltaLabom- Centrom za urbanu tranziciju, arhitekturu i urbanizam pri Sveučilištu u Rijeci, a održat će se u okviru paneuropske platforme “Future Architecture” i programskoga pravca “Slatko i slano” projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture (EPK).

Kako je u ponedjeljak priopćio organizator, program obuhvaća online izložbu u nastajanju i simpozij-radionicu, a okuplja niz hrvatskih i međunarodnih autora/ica iz područja arhitekture, umjetnosti te urbanih i prostornih praksi.

Istraživački naglasak bit će na kolektivnom angažmanu, eksperimentalnom istraživanju i razmjeni znanja izvan službenih institucija. Pritom će se, objašnjeno je, izdavaštvo uzimati kao alat u istraživačkom, analitičkom i kritičkom procesu koji cilja prema područjima izvan uskih okvira dominantnoga znanja i službenih narativa.

Online izložba u nastajanju objedinit će radove sudionika/ca triju programskih jedinica koje su se pod nazivom Izdavaštvo-akcija (Publishing Acts) održale u razdoblju od 2017. do 2020. u Puli, Šibeniku i Rijeci.

Prva Izdavaštvo-akcija bavila se socio-političkim imaginarijima Pule, druga je promišljala je prošlost, sadašnjost i budućnost Šibenika, a treća je istraživala urbani kontekst Rijeke, samo nekoliko mjeseci uoči otvaranja službenoga programa EPK. Kustosica izložbe je arhitektica i istraživačica Ana Dana Beroš, koja potpisuje i koncept čitavoga programa.

Simpozij-radionica istražuje alternativne oblike edukacije

Simpozij-radionica, koja će se održati od 26. do 28. kolovoza, istraživat će alternativne oblike edukacije. Trodnevni program počet će svakoga jutra performativnom radionicom umjetnice Selme Banich koja će poticati slušanje, imaginaciju i transparentnost kao alate za učenje i stvaranje šire promjene. Talijanski arhitekti Paolo Emilio Pisano i Sabrina Puddu bavit će se konceptom “pedagogije stranaca”, odnosno pedagoškom metodom koja uključuje procese dekolonizacije.

Španjolski kooperativni arhitektonski ured MONTAJE predstavit će spekulativni video esej nastao na temelju studija slučaja pojedinih ruralnih škola. Istraživački laboratorij Un-war Space Lab, čija je osnivačica arhitektica i istraživačica Armina Pilav, pokazat će na primjeru Neretve, pomoću “pedagogije biljaka”, kako se u jednom riječnom ekosustavu odvijaju razni procesi organske i anorganske interakcije između ljudi, konstruiranih pejsaža te uslojenih tragova ljudskih i ratnih razaranja.

Tirilab, inicijativa koja istražuje multikulturalnu baštinu, gastronomiju i specifičnosti ruralnih zajednica, podijelit će svoje iskustvo pedagoškog rada sa ženskim kooperativama na sjeveru Grčke, a unutar projekta Mapping the Margins.

Krajem godine, u prosincu 2020., planirano je objavljivanje publikacije u kojoj će biti objedinjena znanja i materijali nastale tijekom i nakon riječkoga programa.

Komentiraj