Emisija “Đir” vjerojatno utržila preko milijun kuna naplaćujući sadržaj u kojem se gradonačelnici i načelnici hvale uspjesima. GONG sve prijavio DIP-u

Autor:

22.01.2016., Rijeka - Davor Jurkotic, voditelj emisije U zdrav mozak. 
Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Nel Pavletic/PIXSELL

“Snimanje polusatne emisije o vašoj općini ili gradu uz razgovor s načelnikom, odnosno, gradonačelnikom, koja će se emitirati na lokalnoj televiziji i 30 dana promovirati na društvenim mrežama ciljajući skupinu od 18 do 65 na području jedinice. I sve to za vrijeme izbora za samo 19.995 kn!”, napisali su u četvrtak iz GONG-a na svom Twitter profilu.

GONG-u je, naime, zapela za oko emisija “Đir s Davorom Jurkotićem” koju proizvodi tvrtka Digital Media Group. U emisiji sudjeluju načelnica ili načelnik, odnosno, gradonačelnica ili gradonačelnik, koji obiđu gradilište, park ili pak dječji vrtić, predstave projekte koje su realizirali i najave nove, a drugi sudionici emisije također pozitivno govore o planovima općine, odnosno, grada.  To je koncipirano kao plaćeni oglas, a da pritom nije tako izrijekom navedeno. Da stvar bude kompleksnija, mnogi od njih kandidati su i na predstojećim lokalnim izborima.

GONG traži odgovore

GONG je od naručitelja, općina i gradova, zatražio da se očituju o tome, neki od odgovora mogu se naći na platformi Imamo pravo znati.

“Putem @ImamoPravoZnati zatražili smo od JLRS dostavu sklopljenih ugovora i saznale da se radi o poslovnom aranžmanu sklopljenom između Digital Media Group d.o.o. i čak 66 jedinica lokalne i područne samouprave, uglavnom na području Primorsko-goranske i Istarske županije”, napisali su iz GONG-a i nastavili:

“Već i površnim gledanjem videa objavljenih na YouTube kanalu Đir TV jasno je kako se radi o promociji ne samo općine, već prije svega “uspjeha” postignutih u dosadašnjim mandatima načelnika i gradonačelnika, od kojih je većina već objavila svoje kandidature”, stoji u postu na Twitteru GONG-a.

Ukoliko se, dodajmo i to, u tražilicu jednostavno upiše Ugovor za snimanje i emitiranje emisije “Đir s Davorom Jurkotićem” Google će, primjerice, izbaciti ugovore koje su s tvrtkom Digital Media Group sklopili, primjerice, općina Klana i grad Opatija, a koje je je zatražio GONG pozvavši se na Zakon o pravu na pristup informacijama.

Narudžbenica Općine Klana prema tvrtki Digital Media Group za emisiju “Đir s Davorom Jurkotićem”. Photo: Imamopravoznati.org

 

Iz narudžbenice je vidljivo da je Općina Klana 30-minutnu emisiju s Davorom Jurkotićem platila 9.997, 50 kn, dok je grad Opatija sklopio Ugovor o pružanju usluga s Digital Media Group, za kako su naveli “Paket usluga”, u iznosu od 19.995 kuna.

Za taj iznos Grad Opatija dobiva sljedeći paket usluga: Produkciju emisije “Đir” u trajanju od 30 minuta, dva emitiranja emisije “Đir” u programu Kanal RI, ili neke druge regionalne televizije, objavu emisije “Đir” na Facebooku, Instagramu i YouTubeu, uz sponzoriranu objavu za područje Primorsko-goranske županije na ciljanu skupinu cijele populacije od 18 do 63+ godina i trajanje oglašavanja od minimalno četiri dana. Nadalje, to uključuje i objavu fotografija na spomenutim mrežama, kao i objavu teksta o emisiji “Đir”, uz pripadajuće isticanje na glavnom dijelu naslovnice tijekom minimalno šest sati na jednom od najčitanijih regionalnih portala na području Primorsko-goranske županije, stoji u Ugovoru.

Konkretno, ovaj je ugovor sklopljen u siječnju ove godine, a faktura je trebala stići do 31. ožujka ove godine.

 

Ugovor Grada Opatije s tvrtkom Digital Media Group za emisiju “Đir s Davorom Jurkotićem”. Photo: Imamopravoznati.org

Osim Općine Klana i Grada Opatija, “Đir” je naručila, primjerice, i Općina Medulin te brojna druga mjesta i gradovi.

“Emisija s Općinom Medulin, bit će emitirana na televiziji – Nova TV te na Facebooku, Instagramu i Youtube kanalu”, objavio je u veljači portal medulin.hr.

Obavijestili DIP, ali skeptični su za ishod

Iz GONG-a su na Twitter profilu napisali da su o svemu obavijestili Državno izborno povjerenstvo.

“S ovim je slučajem DIP već upoznat. Zbog izostanka reakcije danas smo zatražile očitovanje za svih 66 jedinica te ćemo ga objaviti kada stigne odgovor. Nažalost, vjerujemo kako će i u ovom slučaju biti dovoljno da nije eksplicitno istaknuta kandidatura osoba koje se pojavljuju”, skeptični su u GONG-u.

 

Primitivnom matematikom, pomnožimo li 19.995 kuna sa 66 jedinica lokalne samouprave, odnosno, općina i gradova kao naručitelja, dobije se iznos od 1,3 milijuna kuna koje isporučitelj emisije “Đir” može utržiti, snimajući vodeće ljude jedinica lokalne samouprave od kojih se značajan dio njih kandidira na lokalnim izborima za dva tjedna.

 

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.