ELENA LAVEZZI: ‘Revolut će u budućnosti postati prva globalna digitalna banka’

Direktorica Revoluta za jugoistočnu Europu govori o brzom usponu britanske tehnološke financijske kompanije koja ima više od osam milijuna korisnika, a u Hrvatskoj je u kratkom roku došla do brojke od 7o tisuća klijenata

Revolut je britanska tehnološka financijska kompanija koju je pokrenuo dvojac Vlad Yatsenko i Nikolay Storonsky i to unutar inkubatora za financijsku tehnologiju Level39 u Londonu. Inicijalno se Revolut mogao smatrati putnom karticom i bazična je ideja bila da se maksimalno smanje svi troškovi koji nastaju kod podizanja gotovine, prekograničnog plaćanja i konverzije valuta kada se putuje u inozemstvo. No u međuvremenu je prerastao u ozbiljnu tvrtku koja se danas može smatrati najprije mobilnim novčanikom, a onda i alternativnom digitalnom bankom.

Revolut nudi besplatnu prepaid debitnu Mastercard karticu povezanu s EU IBAN računom s britanskom adresom, povoljnu zamjenu valuta, besplatno slanje i primanje novca unutar Revoluta, mogućnost podizanja gotovine na bankomatima bez naknada, a tu je i mogućnost plaćanja u valuti zemlje u kojoj se onaj tko želi nešto platiti i nalazi i to za neku od podržanih valuta, a bez potrebe za konverzijom. Nema poslovnica, nema web sučelje i usluga se zapravo konzumira te registrira putem mobilne aplikacije. Jedna od bitnih prednosti je činjenica da se korištenjem Revoluta u dosta slučajeva izbjegava plaćanje raznih naknada i konverzijski troškovi, ali i to što se sada na putovanje može nositi samo jedna kartica s definiranim limitima i ograničenim sredstvima, a koja se u bilo kojem trenutku može nadopuniti putem mobilne aplikacije.

Ovaj je startup nedavno uveo podršku i za kunu te je time postao još primamljiviji domaćim korisnicima, što pokazuje i stalni rast broja korisnika u Hrvatskoj. O poziciji Revoluta na hrvatskom financijskom tržištu i razvoju financijsko-tehnološkog sektora na koji sve snažnije utječu nove tehnologije i aplikacije poput Revoluta, za Nacional govori Elena Lavezzi, direktorica Revoluta za jugoistočnu Europu. Prije nego što je počela raditi za Revolut, ova je Talijanka bila marketinška menadžerica Ubera, gdje je radila na lansiranju usluge u Italiji, kao i razvoju poslovanja u Indiji. Nakon Ubera, prešla je u financijsko-tehnološku industriju te je nedavno gostovala i u Zagrebu na konferenciji Shift Money.

NACIONAL: Posljednje brojke koje je Revolut iznio u lipnju pokazuju da u Hrvatskoj imate oko 50 tisuća korisnika, što je poprilično respektabilan broj za hrvatsko tržište. Je li se ta brojka u međuvremenu promijenila?

Broj korisnika Revoluta u Hrvatskoj se povećava prilično brzo i nedavno smo došli do brojke od 70 tisuća korisnika. To pokazuje da su ljudi u Hrvatskoj prihvatili naš proizvod, iskustvo koje naša aplikacija nudi, ali i da smo napravili dobar potez kada smo uveli kunu kao jednu od valuta s kojima Revolut radi. Za hrvatske korisnike to je bila ključna stvar kako bi još bolje mogli kontrolirati svoje svakodnevne financijske potrebe.

NACIONAL: Za one koji još nisu upoznati s Revolutom, možete li objasniti što je Revolut i koje su prednosti koje on nudi korisnicima u odnosu na tradicionalne kartice na tržištu?

Revolut je tehnološko-financijska tvrtka koja nudi financijske usluge poput plaćanja, zahvaljujući virtualnoj i prepaid debitnoj kartici, mjenjačnice, trgovine dionicama i kriptovalutama i puno drugih stvari koje se uglavnom obavljaju bez ikakve naknade. Mobilna aplikacija Revolut podržava podizanje novca s bankomata i plaćanje u više od 150 različitih valuta. Putem naše aplikacije možete kupovati kriptovalute kao što su Bitcoin, Ethereum, Litecoin and XRP. Putem Revoluta možete obavljati i kupnju na internetu preko Google i Apple Paya ili preko fizičke kartice. Osim standardnog modela koji je potpuno besplatan, nudimo još dva modela, Premium i Metal, putem kojih nudimo razne pogodnosti kao što su putno zdravstveno i dentalno osiguranje, pristup posebnim salonima u zračnim lukama i veći limiti podizanja gotovine na bankomatima.

‘Naša je vizija da sagradimo prvu globalnu banku jer se navike potrošača nevjerojatno brzo mijenjaju pa tako većina želi upravljati svojim financijama iz jedne aplikacije’

NACIONAL: Kakva je pozicija Revoluta na svjetskom tržištu, koliko korisnika imate širom svijeta?

Trenutno smo prisutni na više od 30 svjetskih tržišta u Europi, Australiji i Singapuru, a uskoro očekujemo i ulazak na američko, kanadsko i japansko tržište te u 20 dodatnih država Latinske Amerike, Azije, Afrike i Bliskog istoka. Trenutno Revolut ima više od 8 milijuna korisnika i sigurna sam da će ta brojka rasti vrlo brzo u idućih nekoliko godina.

NACIONAL: Može li se za Revolut reći da je neka vrsta digitalne banke i je li Revolut na neki način pokazao kako bi trebala izgledati budućnost financijskog tržišta?

Revolut još nije banka. Dobili smo dozvolu za obavljanje bankarskog posla, ali to nas automatski ne čini bankom. Međutim, naša je vizija da sagradimo prvu globalnu banku jer se navike potrošača nevjerojatno brzo mijenjaju pa tako većina želi upravljati svojim financijama iz jedne aplikacije, bilo kada i bilo gdje u svijetu. Za izgraditi pravu globalnu banku, što je naš cilj, potrebno je slušati svoje klijente i oni vam moraju biti u centru poslovanja, ali istovremeno morate ponuditi i potpuno personalizirano iskustvo za svakog klijenta. Mi smo potpuno digitalna tvrtka što znači da sami razvijamo nove tehnologije što nam omogućava brži rast.

NACIONAL: Znači li taj tehnološki napredak da ćemo u budućnosti moći primati i plaću na Revolut račun?

Uvijek pokušavamo poboljšati našu uslugu i slušamo što korisnici žele i koje su njihove potrebe. U ovom trenutku Revolut nudi uslugu IBAN računa samo u Velikoj Britaniji, a moguće je da će u budućnosti to biti omogućeno i našim klijentima u Hrvatskoj, iako u ovom trenutku ne možemo još odrediti točan datum kada će to biti moguće.

NACIONAL: U ovom trenutku tradicionalne banke su još uvijek vaši partneri jer svaki korisnik Revoluta mora imati i račun matične banke, kada očekujete da će se to promijeniti i nailazite li u toj suradnji na otpor banaka, vide li oni Revolut kao prijetnju njihovu poslovanju?

U partnerskom smo odnosu s bankama, ali istovremeno s njima se i natječemo na tržištu. FinTech industrija intenzivno raste i napreduje i ako se našim korisnicima sviđaju rješenja koja im nudimo, onda bankarska industrija mora napraviti sve kako bi nas pratila želi li zadržati klijente. Takvo tržišno natjecanje samo može poboljšati financijske usluge te će na kraju najzadovoljniji biti baš krajnji korisnici koji će na raspolaganju imati najbolju moguću uslugu.

NACIONAL: Vjerujem da je u cijeloj priči oko uzleta Revoluta na financijskom tržištu, veliku ulogu imala i sigurnost vaših usluga. Kako u vrijeme kada su hakerski napadi sve češći i sve inovativniji možete garantirati sigurnost vaših usluga?

Potpuno ste u pravu jer je sigurnost naših klijenata naš prioritet i u Revolutu radi nekoliko timova koji svakodnevno rade na tome da se prepoznaju, a zatim i implementiraju posljednje inovacije u području sigurnosti. Jedna od takvih stvari je i identifikacija pomoću otiska prsta prilikom ulaska u aplikaciju te virtualne kartice koje se uništavaju nakon jedne kupnje. Takve stvari uvelike smanjuju mogućnost prevare i pružaju dodatnu sigurnost korisnicima. Kada su u pitanju sredstva koja korisnici imaju na računu Revoluta, ona se čuvaju u banci Barclays/Lloyd’s i Revolut nema pristup do njih.

NACIONAL: Smatrate li da je hrvatsko tržište, koje je što se financija tiče još uvijek dosta tradicionalno, u potpunosti spremno za aplikacije i nov način upravljanja financijama koji nudi Revolut?

U ovom dijelu Europe većina država je još uvijek tradicionalna kada su u pitanju financijske usluge, tako da Hrvatska nije nikakav izuzetak. Međutim, trenutni broj korisnika Revoluta, kao i konstantni rast, pokazuje da ocjena o tradicionalnom tržištu i ne mora biti točna, odnosno da dolazi do velike promjene u ponašanju ljudi s ovih prostora. Svjedoci smo kako su brzo prihvaćene aplikacije poput Revoluta, a to pokazuje da su ljudi spremni za inovacije koje njihove živote čine lakšima. Revolut štedi vrijeme u dnevnim financijskim aktivnostima i naši podaci govore da ljudi u Hrvatskoj upravo to vide kao jedan od glavnih razloga zašto koriste naš proizvod.

‘FinTech industrija intenzivno raste i napreduje i ako se našim korisnicima sviđaju rješenja koja im nudimo, onda bankarska industrija mora napraviti sve kako bi nas pratila’

NACIONAL: Je li to jedan od razloga zašto je Revolut popularniji među mlađim ljudima ili se trendovi mijenjaju pa i sve više starije generacije koriste nove tehnologije?

Prosječna dob korisnika Revoluta u Hrvatskoj je 34 godine, što znači da ga koriste uglavnom mlađi ljudi, ali u posljednje vrijeme je ta razlika sve manja. Rekla bih da je najveći razlog te razlike činjenica da su možda starije generacije slabije financijski obrazovane ili da jednostavno nemaju potrebe koristiti naše usluge. Međutim i tu se situacija mijenja i kada jedan stariji bračni par od 60 godina shvati da prilikom putovanja u inozemstvo mogu uštedjeti puno novca prilikom promjene valute, vjerojatno će se odlučiti na Revolut. Ili ako roditelji imaju dijete koje studira u drugoj državi te mu redovito šalju novac, za što plaćaju bankama velike provizije. Sada to mogu preko Revoluta napraviti bez ikakvih naknada.

NACIONAL: Upravo te stvari koje ste naveli su vjerojatno i najčešći razlozi zašto se ljudi u Hrvatskoj odlučuju postati korisnici Revoluta?

Pogodnosti koje nudimo kada je u pitaju razmjena valuta ili plaćanje u inozemstvu sigurno su „najslavniji“ dijelovi naše ponude, ali sve više ljudi aktivira svoje račune i zbog drugih stvari kao što su mogućnost stvaranja budžeta u našoj aplikaciji, kategorizacija potrošnje, pa čak i mogućnost da na neko vrijeme zamrznete karticu. Sve te stvari su novost na tržištu i privlače svakim danom sve više ljudi.

NACIONAL: Prije nego što ste počeli raditi za Revolut, radili ste u još jednoj tvrtki koja je potpuno promijenila jedno tržište – Uber. Koje su najveće sličnosti, a koje najveće razlike Revoluta i Ubera?

Obje tvrtke utječu i mijenjaju živote ljudi, Uber utječe na mobilnost ljudi, a Revolut na način na koji ljudi raspolažu financijama i zato stvarno uživam u svom poslu. Biti dio tako velikih poslovnih revolucija istovremeno je i zadivljujuće i inspirirajuće jer osjećam da samo dio nečega što ljudima oko mene olakšava živote. Najveća razlika je vjerojatno način na koji se dvije tvrtke šire zbog razlike u krajnjem proizvodu. Uber je više povezan s lokalnim zajednicama, dok Revolut u trenutku kada je pokrenut u nekoj državi istovremeno može stići do bilo kojeg stanovnika te države.

NACIONAL: Što možemo očekivati od Revoluta u budućnosti, kako će se tvrtka razvijati u idućih nekoliko godina?

Budući da ćemo uskoro ući na dvadesetak novih tržišta, naš je cilj osigurati ljudima u svim tim državama da budu korisnici Revoluta i da imaju koristi od naših usluga. Kada je u pitanju sam proizvod, nedavno smo omogućili našim korisnicima da bez ikakve naknade mogu trgovati s dionicama na američkom tržištu i to već od jednog dolara. Sljedeći veliki projekt je namijenjen djeci, odnosno riječ je o proizvodu koji će pomoći djeci da bolje upravljaju novcem i da ga razumnije troše i to kroz iskustva, ali i pomoć njihovih roditelja.

Komentiraj