EK pohvalila Hrvatsku zbog velikog napretka u sigurnosti na cestama

Autor:

10.6.2020., Rijeka -  Na autocesti A6 Rijeka-Zagreb izmedu cvora Cavle i Kikovica u smjeru Zagreba, doslo je do prometne nesrece u kojoj se vozilo zapalilo. Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Nel Pavletic/PIXSELL

U Hrvatskoj je broj smrtnih slučajeva u cestovnom prometu od 2010. do 2029. pao za 30 posto, čime se svrstala u skupinu zemalja članica s najvećim padom u EU-u, ali broj poginulih je i dalje iznad europskog prosjeka, objavila je u četvrtak Europska komisija.

U Hrvatskoj je 2010. godine bilo 99 poginulih u cestovnom prometu, a 2019. godine taj je broj pao na 73, što je 30 posto manje.

Sedam zemalja zabilježilo je iznadprosječni pad broja poginutlih, između 30 i 40 posto od 2010. do 2019.: Grčka, Španjolska, Irska, Latvija, Litva, Estonija i Hrvatska. U većini ostalih zemalja napredak po tom pitanju je usporen.

Hrvatska je i u skupini osam zemalja s najvećim padom broja poginulih u godinu dana s 2018. na 2019. kada je broj poginulih pao sa 77 na 73, što je šest posto. Apsolutni rekorder je Luksemburg gdje je u godinu dana broj poginulih smanjen s 60 na 36, što je 39 posto.

I dalje postoji vrlo velika razlika između zemalja članica. Najsigurnije ceste ima Švedska, s 22 poginula na milijuna stanovnika i Irska 29. Najgore stanje je u Rumunjskoj, 96 poginulih na milijun stanovnika, Bugarskoj, 89 i Poljskoj, 77. Prosjek na razini EU-a je 51 poginuli na milijun stanovnika.

Europska unija je zacrtala cilj da se do 2050. godine broj poginulih i teško ozlijeđnih u cestvnom prometu smanji na nulu, a da se do 2030. prepolovi broj poginulih i teško ozlijeđenih.

“Naš je cilj da nemamo poginulih ni teško ozlijeđenih do 2050. godine, da do 2030. smanjimo za 50 posto broj poginulih i teško ozlijeđenih. Znamo da je naš cilj ostvariv”, izjavila je povjerenica za promet Adina Valean.

Povjerenica dodaje da će se cilj moći postići kombinacijom zakonodavnih mjera, odgovarujećeg financiranja, standardizacije vozila i infrastrukture, digitalizacije i razmjene najboljih praksi.

Da bi se postigao cilj od nula poginulih potrebna su sigurnija vozila i infrastruktura, bolja uporaba zaštitne opreme, smanjenje brzine i bolja skrb nakon sudara.

Komisija najavljuje da će raditi na boljoj provedbi zakona kada su u pitanju prekogranični prometni prekršaji, na digitalizaaciji vozačkih dozvola i traženju načina kako pomoći zemljama članicama koje imaju lošije rezultate u sigurnosti cestovnog prometa.

Prošle je godine na europskim cestama živote izgubilo 22.800 ljudi, skoro sedam tisuća manje nego 2010. godine, što je pad od 23 posto. Prošle godine u odnosu na prethodnu broj poginulih je pao za dva posto i s prosjekom od 51 poginulog na milijuna stanovnika, Europa je najsigurnije područje u svijetu u cestovnom prometu.

Procjenjuje se da na jednog poginulog dolazi pet osoba s teškim ozlijedama s posljedicama za cijeli život. Prošle godine takvih ozljeda je bilo oko 120 tisuća.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.