'Moj otac napravio je čuda zato što je učio od najboljih'

Autor:

Saša Zinaja

Izložba velikog umjetnika Dušana Džamonje otvorena je u Umjetničkom paviljonu u povodu desete obljetnice njegove smrti. Prikazuje rijetko viđene rane radove, skulpture i crteže od kraja četrdesetih do polovice šezdesetih godina, a pripremio ju je njegov sin Fedor Džamonja
Prošloga petka u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu otvorena je izložba ranih radova Dušana Džamonje, u povodu desete obljetnice njegove smrti. Izložene su rijetko viđene skulpture i crteži nastali od kraja četrdesetih do polovice šezdesetih, koji predstavljaju transformaciju iz figurativnog u apstraktno. Izložbu koja je nastala u koprodukciji s Galerijom umjetnina u Splitu, pripremili su kustos Branko Franceschi i kiparov sin Fedor Džamonja. Izložba 50/60 bit će otvorena mjesec dana.
Dušan Džamonja, kipar, akademik i arhitekt, bio je jedan od najplodnijih hrvatskih umjetnika i ostvario je jednako uspješnu karijeru u Hrvatskoj i u inozemstvu. Rođen u Strumici 1928., od najranijeg djetinjstva živio je u zagrebačkoj Dubravi, diplomirao je u klasi Vanje Radauša i Frane Kršinića, a 1951. magistrirao u klasi Antuna Augustinčića. Dvije godine stvarao je u njegovu studiju, a već 1953. osnovao je svoj. Prvu veliku izložbu imao je u galeriji ULUS 1954. Bio je zvijezda venecijanskog bijenala 1960., a otada pa do smrti 2009. izlagao je diljem svijeta. Njegove monumentalne apstraktne skulpture bile su izložene od Pariza, preko Londona i Lisabona do Bruxellesa, gdje je jedno vrijeme živio i imao svoj atelje. Osim skulptura od betona i animalnog ciklusa, razvio je specifičan izraz u tehnici spoja čavala i spaljenog drveta. Za svoje skulpture i projektna rješenja dobio je niz međunarodnih nagrada, kao i nagradu za životno djelo “Vladimir Nazor”. Redoviti član HAZU-a postao je 2004.
Nakon otvorenja izložbe tjednik Nacional razgovarao je sa sinom velikog umjetnika Fedorom Džamonjom, fotografom i dizajnerom koji se posljednjih desetak godina bavi očuvanjem i promocijom baštine svoga oca…
Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.