Dražen Lučanin: ‘Gradimo jednu od najdužih biciklističkih staza u Zagrebu’

Autor:

ARHIVA DRAŽENA LUČANINA

Dražen Lučanin, predsjednik Vijeća GČ-a Črnomerec, govori o stazi za bicikliste koja će se protezati duž cijele četvrti i kako će njezina izgradnja utjecati na promet u tom dijelu grada

U Gradskoj četvrti Črnomerec uskoro će početi izgradnja biciklističke staze koja bi se trebala protezati duž čitave četvrti u smjeru istok – zapad. To će ujedno biti i jedna od najdužih neprekinutih biciklističkih staza u Zagrebu. Više o tome, ali i drugim projektima govorio je Dražen Lučanin, predsjednik Vijeća GČ-a Črnomerec.

“Nisam siguran da će biti najduža u Zagrebu (ona na Slavonskoj aveniji je dosta duga), ali u planu je nova dvosmjerna biciklistička staza koja bi se protezala kroz cijeli nizinski dio Gradske četvrti Črnomerec u pravcu istok – zapad. Nova biciklistička staza će se protezati na dva kilometra dugom potezu od Zagrebačke ceste preko Prilaza baruna Filipovića i Ulice grada Mainza do Trga Franje Tuđmana, otkuda će se nadovezivati na nedavno otvorenu stazu u Prilazu Gjure Deželića. Nakon završetka radova građani će od Mjesnog odbora Kustošija – centar moći biciklom sigurno dopedalirati do samog centra Zagreba”, ispričao je Lučanin.

Na većini staze, dodao je, ponavljat će se obrazac koji je trenutno vidljiv kod Doma zdravlja Zagreb  – Zapad, gdje je biciklistička staza odvojena od pješače zone i zelenom površinom fizički odvojena od kolnika. Rekao je da će se na dijelu Ulice grada Mainza istočno od Slovenske ulice uvesti oznaka dijeljenog prometa na kolniku i kontra-smjer za bicikle kako bi se zadržala postojeća parkirna mjesta i terase kafića. “To je mirniji dio te ulice te na njemu ima dovoljno prostora da se prometovanje biciklom odvija u oba smjera, dok će traka za automobile kao i do sad ostati jednosmjerna. Početak radova je za prvu fazu staze istočno od Grahorove ulice planiran u narednim tjednima – ovisno o vremenskim uvjetima, dok je izvedba ostatka projekta planirana u 2023. Sredstva za planiranu cijenu radova od 1.7 milijuna kuna su već osigurana u Planu komunalnih aktivnosti Gradske četvrti Črnomerec za 2022. i Planu proračuna Grada Zagreba za 2023. godinu”, kazao je Lučanin.

Naglasio je kako je u suradnji s prometnim inženjerima dogovoreno da se zadrže sve tri kolničke trake za motorizirani promet te je za osiguranje propisne širine pješačkog nogostupa i odvojene biciklističke staze bilo potrebno prebaciti parkirna mjesta na južnoj strani iz kosih u uzdužna.

“Projektom dodajemo nova parkirna mjesta na sjevernoj strani kolnika, ali ukupno se na potezu od dva kilometra gubi 20 parkirnih mjesta. Većina izgubljenih parkirnih mjesta (njih 15) je kod Plive, gdje uglavnom ne parkiraju stanari jer su parkirna mjesta noću većinom prazna. Ovo je bio nužan kompromis kako bismo osigurali dovoljno prostora za sigurno prometovanje svih sudionika u prometu. Također smo kao Vijeće Gradske četvrti Črnomerec uputili prijedloge za uređenje parkirališta na čestici HZZO-a iza Doma zdravlja i naručili prometni elaborat podzemne garaže ispod Trga Franje Tuđmana”, ispričao je Lučanin.

Dodao je kako je ovo na Črnomercu dio većeg projekta povezivanja biciklističkih staza na cijelom području Zagreba. Rekao je i da je fokus trenutno na povezivanju četvrti s centrom kako bi omogućili što većem broju građana sigurno korištenje bicikla za prometovanje. “Plan je zatim sustavno nastaviti širenje mreže staza i prema obodima grada. Paralelno je u tijeku nabava 65 novih autobusa i 20 novih tramvaja u svrhu učinkovitijeg javnog prijevoza. Ovo su dobre prakse u prometnom inženjerstvu koje su i drugi europski gradovi primijenili kako bi poticali multimodalni promet – oslanjanje na javni prijevoz, bicikle, pješačenje i osobne automobile”, ispričao je Lučanin.

U toj četvrti u tijeku je i priprema programa natječaja za Trg Franje Tuđmana i Trg Francuske Republike. Lučanin za tu zelenu površinu kaže kako je vjerojatno najvažniji park na zapadu Zagreba te zaslužuje uređenje po pravilima krajobrazno-arhitektonske struke kako bi ga se na najbolji način prilagodilo potrebama građana.

Na području između Baruna Filipovića, Plive, Cankareve i Selske gradi se veliko stambeno naselje, u sklopu kojeg je najavljena izgradnja najviše zgrade u Hrvatskoj. “Radovi se izvode po građevinskoj dozvoli već izdanoj za vrijeme prošle gradske uprave, a kako se radi o privatnoj čestici, nismo imali utjecaja na projekt. Izgradnja će pojačati opterećenje na prometnu i drugu infrastrukturu te zato velike napore ulažemo na unaprjeđenje tih sustava”, naglasio je Lučanin.

U sjevernom dijelu četvrti postoji problem s odvodnjom. Lučanin je rekao da je trenutno jedan od prioritetnih projekata dovršetak projekta Veliki potok i most Matuni kojim će se omogućiti priključak odvodnje velikog broja stambenih zgrada na novi kolektor. Dodao je da se projekt nastavlja, da su ove godine rješavani zaostali imovinsko-pravni problemi te vjeruje da će projekt za njegova mandata biti i završen.

Na kraju se osvrnuo na provedbu planova malih komunalnih akcija za ovu godinu i proračun u sljedećoj godini. “Kašnjenje javne nabave ovo ljeto radi rekordne inflacije dovelo je do znatnih komplikacija s izvedbom Plana komunalnih aktivnosti, ali su radovi trenutno u punom jeku te se ubrzano radi na realizaciji plana i nadoknadi zaostataka. Već su asfaltirane brojne ulice, obnovljene sprave na dječjim igralištima, a zajedno s gradskim uredima i poduzećima radimo i na što bržoj provedbi preostalih planiranih projekata. Od nadolazećih projekata mogu reći da se osobno jako radujem dovršetku uređenja šetnice u Zaprešićkoj ulici uz potok Črnomerec, a drago mi je i da je Gradski ured za kulturu uvrstio u proračun sredstva za obnovu Kina Kalnik u multi-funkcionalnu dvoranu i kulturni centar. Dvoranu smo im kao Vijeće Gradske četvrti prebacili na upravljanje kako bismo ubrzali tu dugo očekivanu izgradnju novog kulturnog centra”, zaključio je Lučanin.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.