Broj čitateljica beauty blogova, odnosno blogova posvećenih novostima s tržišta ljepote, zdravlja i kozmetike, u Hrvatskoj je sve veći, a sve više žena prije nego što kupi skuplji kozmetički proizvod najprije potraži recenzije na internetu. I ne samo recenzije, nego i savjete, a za njih su blogovi idealna platforma. Iako se ne zna točan broj hrvatskih blogera ili blogerica koji se bave takvim temama, Ana Popović Kišur, glavna urednica Ogledala.hr, jedinog beauty portala u Hrvatskoj te osnivačica Beauty Blog Daya, kaže da njihove internetske dnevnike čita i prati čak 300.000 korisnika.

“Beauty blogosfera u Hrvatskoj iz godine u godinu sve je veća, a ove godine djeluje 130 aktivnih beauty blogova. Beauty blogeri su do nedavno bili marginalizirani, no njihov uzlet i utjecaj osjeti se posljednjih godinu dana, od zadnjeg Avon Beauty Blog Daya. Drago mi je zbog toga što su beauty blogerice i blogeri entuzijasti koji svoje slobodno vrijeme posvećuju blogu, dajući savjete i preporuke svojim čitateljima. O njihovom utjecaju najviše govori to da im više od 90 posto njihovih čitateljica vjeruje, a čak 67 posto ih kupi proizvod nakon preporuke beauty blogerica. Koliko se način kupnje promijenio, najviše svjedoči to da 32 posto ljudi, prije nego što odluči da će nešto kupiti, najprije potraže recenzije na internetu”, kaže Ana Popović Kišur i dodaje da su brojni čitatelji beauty blogova izjavili da ih je upravo dobra recenzija potaknula da kupe neki proizvod.

  • Broj čitateljica blogova posvećenih novostima s tržišta ljepote, zdravlja i kozmetike, u Hrvatskoj je sve veći
  • Sve više žena prije nego što kupi skuplji kozmetički proizvod najprije potraži recenzije na internetu
  • I ne samo recenzije, nego i savjete, a za njih su blogovi idealna platforma

 

Jedan od razloga zbog kojih je Ana Popović Kišur pokrenula Beauty Blog Day je i taj što je utjecaj blogerica koje pišu o ljepoti u Hrvatskoj sve veći.

“Beauty Blog Day je jedinstveni događaj posvećen beauty blogosferi. Njegova svrha je da uspostavi suradnju između kozmetičkih brendova i beauty blogerica, a najveći je naglasak na edukaciji blogerica. Osnovna znanja potrebna za bloganje su osnove marketinga, kako koristiti statističke podatke, savjeti o društvenim mrežama, kako napisati medijsko predstavljanje… Od prvog dana imamo ograničen broj beauty partnera, pa je event ekskluzivan i za partnere i za blogerice”, objasnila je Ana Popović Kišur.

Na nedavno održanom trećem Beauty Blog Dayu pobjednicom je proglašena Sara Podsečki koja je tako, prema tom izboru, postala najbolja hrvatska beauty blogerica.

“Blog Sara’s Magical World otvorila sam još u listopadu 2011. i moram priznati da na početku nisam imala konkretne ideje ni jasan smjer kojim želim ići. Ako uzmete u obzir da je tada bilo svega nekoliko beauty blogera u Hrvatskoj, onda ćete shvatiti da nisam mogla imati jasnu sliku o tome u što se upuštam na našem tržištu. Ipak, u to isto vrijeme inozemna blogerska scena počela je dobivati sve veću pažnju javnosti. Iako nisam bila sigurna što ću zapravo raditi, znala sam da želim početi dijeliti svoju ljubav prema dekorativnoj kozmetici jer sam bila zaluđena savjetima inozemnih blogerica, odnosno videoblogerica te blogerica-vizažistica”, kaže za Nacional Sara Podsečki. Danas na sve to gleda iz malo drugačije perspektive i shvaća da su joj te blogerice kojima se divila omogućile da svoj izgled promatra kao nešto na čemu se može raditi, a to je izrazito moćno sredstvo jer i utječe na nečije samopouzdanje. “Kad sam shvatila što je to učinilo za mene, željela sam i sama pomoći drugim djevojkama svojim savjetima. Ako u tu priču ukomponiramo i višak slobodnog vremena i želju za kreativnim stvaralaštvom, dobili ste sliku mog bloga i zašto je nastao”, objašnjava Sara Podsečki. Ona ovako opisuje što za nju znači da je odabrana za najbolju beauty blogericu. “Najbolja blogerica trebala bi biti osoba koja je najviše doprinijela razvoju blogosfere, odnosno naše zajednice, za čitatelje i brendove. Za mene su glasale blogerice, a vjerojatno su me izabrale jer im se svidio moj stil pisanja, kreativnost, upornost ili jednostavno karakter”, priča Sara Podsečki.

I ona smatra da se povećao interes za blogovima i blogerima u Hrvatskoj.

“Interes svakako raste za blogericama i blogerima koji redovito pišu, nude kvalitetan sadržaj i fotografije i koji mogu nešto ponuditi onima koji ih vjerno prate. Takvi će uvijek dobiti podršku i unaprijediti ono što rade. Ništa ne ide preko noći, ali mali koraci uz puno truda vode u pravom smjeru”, rekla je Sara Podsečki.

Jednako kao i beauty blogerice, i neke modne blogerice u Hrvatskoj iznimno su uspješne te imaju velik broj pratitelja i čitatelja. Dubravka Prpić Znaor, modna kritičarka i glavna urednica modnog portala itgirl.hr, kaže da su neke modne blogerice – odnosno cure koje pišu o svijetu mode, predstavljaju nove kolekcije, daju svoje mišljenje o odjeći, ali i surađuju s modnim i beauty brendovima – bez sumnje opinion makerice, odnosno one čije se mišljenje cijeni, prati ih mnogo ljudi i vjeruju im.

“Blogeri su zvijezde novog doba, oni su lifestyle paket i ako dobro odigraju, pritom mislim na pametnu suradnju s klijentima, zaista mogu živjeti od toga. Filmske i pjevačke zvijezde su nam daleko, ne možemo se toliko poistovjetiti s njima, ali zato s blogericama možemo. Naravno da je pitanje koliko su najpopularnije blogerice ujedno i autentične jer je njihov internetski imidž dobro promišljen i dotjeran, ali ipak su nam bliže. Postoji dosta inozemnih blogerica koje imaju odlične blogove i rade ‘normalne’ poslove, vidimo kombinacije i šminku koje ponavljaju, pa jednostavno vjerujemo da je to njihov realan život. Ali u dobar blog treba ulagati, nije to mačji kašalj. Neke naše cure koje se trude i imaju dobre blogove, a ne zarađuju ništa, treba cijeniti. Imaju dobre fotoaparate i opremu. Neke su upravo na temelju pisanja bloga dobile poslove. Dakle, ne zarađuju izravno od bloga, ili zarađuju malo, a blog im služi kao neki online životopis. Mislim da je važno da blogerica zna što želi od svog bloga i da je spremna na poslovnu komunikaciju s menadžerima jer kad-tad dobre će prepoznati”, objašnjava Dubravka Prpić Znaor.

Iako su se u Hrvatskoj modni i beauty blogovi pojavili 2010., u svijetu su krenuli ranije.

“Bloganje je krenulo u nekom obliku još krajem devedesetih, čim su ljudi dobili priliku objavljivati informacije iz vlastitog života na internetu, no prvi utjecajni modni blogeri na svjetskoj razini su Susanna Lau ili Susie Bubble, koja je blog pokrenula 2006., te Bryan Grey Yambao ili Brian Boy koji je blog pokrenuo u isto vrijeme. Ima i dosta inozemnih beauty blogerica i blogerica čije recenzije prate stotine tisuće followera, svi su oni svjetske zvijezde i opinion makeri”, kaže Dubravka Prpić Znaor. Razlozi pokretanja bloga su, kaže ta modna kritičarka, uglavnom ti da cure naprosto žele pokazati svoje kombinacije ili make-up, ali i ego igra veliku ulogu jer se većina blogera želi u javnosti pojavljivati na bilo koji način.

“Mnoge cure na svom blogu napišu razloge zašto ga rade, a uglavnom je to želja da pokažu svoju odjeću ili kozmetiku, da podijele s drugima svoje strasti, da se na neki način virtualno druže i komuniciraju s ljudima koje inače ne bi mogle upoznati klasičnim putem. Blog je kao prečica preko koje pronalaziš istomišljenike, pokazuješ se, komuniciraš i gradiš svoj imidž. Živimo u društvu opsjednutom vizualnim pa blog i sve njegove forme objavljivanja na internetu odgovaraju njegovim zakonima i prohtjevima. Internet voli isticanje osobnosti, identiteta, imena i prezimena, tko stoji iza nečega. Važan je osobni, intimniji pristup”, smatra Dubravka Prpić Znaor.

Jedna od najuspješnijih hrvatskih modnih blogerica je Isabella Rakonić, koja je svoj modni blog The Pile of Style pokrenula u ljeto 2011., kako bi mogla sakupiti sve svoje modne fotografije na jednome mjestu.

ISABELLA RAKONIĆ SVOJ JE MODNI BLOG THE PILE OF STYLE POKRENULA U LJETO 2011., KAKO BI MOGLA SAKUPITI SVE SVOJE MODNE FOTOGRAFIJE NA JEDNOME MJESTU. DANAS JE JEDNA OD NAJUTJECAJNIJIH MODNIH BLOGERICA U HRVATSKOJ, ČIJE SE MIŠLJENJE CIJENI FOTO: Privatna arhiva
ISABELLA RAKONIĆ SVOJ JE MODNI BLOG THE PILE OF STYLE POKRENULA U LJETO 2011., KAKO BI MOGLA SAKUPITI SVE SVOJE MODNE FOTOGRAFIJE NA JEDNOME MJESTU. DANAS JE JEDNA OD NAJUTJECAJNIJIH MODNIH BLOGERICA U HRVATSKOJ, ČIJE SE MIŠLJENJE CIJENI
FOTO: Privatna arhiva

“U to vrijeme je u Hrvatskoj postojalo nekoliko modnih blogova za koje nisam znala kada sam započinjala svoj, što dosta govori o popularnosti takvih blogova tih godina. U Hrvatskoj se stav prema modi i modnim blogovima od tada dosta promijenio, no to je i odraz truda i rada oko sadržaja te unaprjeđivanja izgleda i kvalitete modnog bloga, kao i bolje suradnje modnih blogera s poznatim brendovima”, pojašnjava Isabella Rakonić.

A da modni i kozmetički brendovi zaista cijene mišljenje blogerica, potvrđuje i Dubravka Prpić Znaor.

“Naravno da se njihovo mišljenje cijeni, blogerice surađuju s klijentima, brendovima, dizajnerima i kod nas se sve više pozivaju na razna događanja. Znam da dobivaju neke proizvode, no vjerujem da i nešto zarade. Sudeći po onome koliko surađuju s brendovima na blogovima, to ipak nije dovoljno da bi živjele od toga. Treba puno truda i rada da bi došle do toga. Ali i sluha onih koji vode brendove”, objašnjava modna kritičarka Dubravka Prpić Znaor.

Vlasnica beauty portala Ogledalo.hr Ana Popović Kišur kaže da su kozmetičke kuće i blogeri neraskidivo povezani. “Svakom brendu sigurno puno znači recenzija utjecajne beauty blogerice i njena preporuka. A također sigurno i svakoj beauty blogerici laska kad joj se ponudi suradnja s poznatom kozmetičkom kućom. Vani su suradnje intenzivnije, čak do te razine da su neke beauty blogerice ambasadorice brenda. Kod nas su suradnje takve vrste tek u začetku”, govori Ana Popović Kišur.

Često se može čuti kako su blogerice najčešće žene koje iskorištavaju taj status da bi od klijenata dobile što više stvari besplatno, pa ih onda reklamiraju na svom blogu. No zapravo je takvih blogerica malo jer se odmah prepoznaju i tu prestaje njihovo ozbiljnije bavljenje tim poslom.

“Bilo je i takvih slučajeva, no treba znati da se uspjeh blogerice ili bloga ne može mjeriti po tome koliko je ona dobila proizvoda, nego koliko je novca zaradila od bloga. Nije problem dobivati proizvode, nego naplatiti prisutnost brenda na svom blogu. Nova maskara ili tenisice neće platiti režije. Tu dolazi do izražaja poslovnost i smisao za biznis svake blogerice. Ali činjenica da ih se zove na događanja definitivno je znak da su brendovi svjesni njihova utjecaja, čak i kod nas”, kaže Dubravka Prpić Znaor.

Njezino mišljenje dijeli i Ana Popović Kišur koja kaže da bi se takav blog teško održao.

“Čitatelji ne oproštaju, a vrlo brzo se prepozna je li blogerica iskrena ili je blog otvorila radi ‘besplatnih’ proizvoda koji, na kraju krajeva, nisu besplatni, nego traže i neke obveze – dogovorene recenzije ili neki drugi oblik suradnje koja se treba i opravdati”, kaže Ana Popović Kišur.

Modna blogerica Isabella Rakonić kaže da mnogi brendovi imaju korist od blogova, ali samo ako blogovi imaju veliku čitanost i veliki broj pratitelja. Tako će mnogo ljudi vidjeti određeni proizvod iz prve ruke od osobe koju prate i s kojom mogu komentirati brendove ili poslati mail s upitom, na koji će uvijek dobiti odgovor. Međutim, iako modne blogerice u Hrvatskoj dobivaju sve veću važnost, ipak tržište nije dovoljno veliko da bi se njihov utjecaj toliko primijetio. To smatra poznata hrvatska dizajnerica Aleksandra Dojčinović.

“S obzirom na to da smo malo tržište, na kojem brojni svjetski brendovi još uvijek nisu prisutni, blogerska kultura u Hrvatskoj je nerazvijena jer vani postoji netko moćan i njegovo mišljenje se sluša i poštuje. Blogosfera je u svijetu dobro uhodan i razvijen biznis, u rangu svih ostalih ozbiljnih poslova, ma koliko to nama izgledalo nemoguće. Da je tako pokazuje podatak da je jedna od najutjecajnijih blogerica današnjice, Talijanka Chiara Ferragni, sa svojim timom lani uprihodila osam milijuna dolara”, kaže Aleksandra Dojčinović. Chiara Ferragni je, inače, i prva blogerica kojoj je posvećena naslovnica modnih magazina, i to prestižnih Vogue Italia i Marie Claire, što dokazuje koliko su ona i njezin blog The Blond Salad relevantni u svijetu mode.

Kao dizajnerica Aleksandra Dojčinović prati i čita blogove u Hrvatskoj. Rado, priznaje, pogleda profile ljudi sa stilom, bez obzira na to krije li se iza toga neki modni blog ili je u pitanju tek fashionistica iz susjedstva, s nepogrešivim osjećajem za lijepo.

“Moj modni brend Lei Lou već je imao modnu reviju na Fashion.hr-u koju su nosile neke naše poznatije blogerice. I danas, ako pronađem lice koje odgovara mom brendu, rado surađujem s njim, pa je tako jedna od Lei Lou ambasadorica u posljednje vrijeme i svjetski poznata blogerica Tamara Kalinić, čiji blog The Glam And Glitter bilježi milijunsku čitanost”, objašnjava dizajnerica koja kaže da modne blogerice u Hrvatskoj zasad nisu opinion makerice. Sigurna je, kaže, da među njima postoje djevojke čije mišljenje njihovi “sljedbenici” cijene na društvenim mrežama.

“Ponavljam, i ja zavirim na neki blog, ali to u konačnici nema većeg utjecaja na javno mnijenje. Ozbiljno modno bloganje na svjetskoj razini zahtijeva 24-satnu posvećenost i tim suradnika koji obavezno ima profesionalnog fotografa i dobrog stručnjaka za odnose s javnošću, a većina naših djevojaka sve to uglavnom obavlja sama”, kaže Aleksandra Dojčinović koja dodaje da je u Hrvatskoj broj djevojaka aktivnih na blogosferi jednostavno premalen da bi mijenjale mišljenje javnosti o nekoj temi. Kaže da su modni autoriteti u Hrvatskoj još uvijek najčešće modni urednici, modni novinari i stilisti, a ne blogeri. Bez obzira na različita mišljenja o njihovu utjecaju u Hrvatskoj, modni i beauty blogeri imaju sve jači status kod svojih čitatelja i određenog dijela klijenata, o čijim proizvodima pišu na svojim blogovima.

Komentiraj

FOTO:Saša Zinaja, Privatna arhiva
PODIJELI
- rođena u Zagrebu 1978. godine - mr.sc. međunarodnih odnosa - diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu - novinarstvom se bavi od 1999. godine - dosad je radila u Jutarnjem listu, lifestyle magazinu Story, političkome magazinu Aktual - u Nacionalu je pomoćnica glavnog urednika i piše teme iz kulture