DOKAZ DA SMO U EU TRETIRANI KAO GRAĐANI DRUGOG REDA Skuplje plaćamo proizvode lošije kvalitete

Autor:

Arhiva Nacionala

Nacional

U Kući Europe u Zagrebu, hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan i ravnateljica Hrvatske agencije za hranu Andrea Gross-Bošković predstavile su rezultate analize kvalitete naizgled istih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj. Analiza je pokazala kako je kod više od polovine ispitanih proizvoda utvrđena razlika u kvaliteti te da je većina analiziranih proizvoda skuplja u Hrvatskoj nego u Njemačkoj.

Razlika niti u cijeni niti u kvaliteti nije nađena samo kod 4 od 26 ispitanih proizvoda (15 posto). Razlika u kvaliteti utvrđena je kod 54 posto proizvoda, dok je više od 60 posto proizvoda, u trenutku kupnje, bilo skuplje na hrvatskom tržištu.

Borzan je objasnila kako su najveće razlike uočene kod pet prehrambenih proizvoda i jednog deterdženta.

“Primjerice Wudy hrenovke od pilećeg i purećeg mesa na hrvatskom tržištu, suprotno nazivu su rađene od tzv. otkoštenog mesa, koje se prema EU propisima ne smije označavati kao meso. Njemački proizvod je napravljen od pravog purećeg i pilećeg mesa“, rekla je Borzan.

Osim toga, većina analiziranih proizvoda skuplja je u Hrvatskoj nego u Njemačkoj. Primjerice, čips Pringles je za 110 posto skuplji u našim trgovinama nego u onima u Njemačkoj, dok je Colgate pasta za zube skuplja za skoro 80 posto.

“I ovo istraživanje je, kao i ranija europska istraživanja, potvrdilo opravdanost stava više od 80 posto naših građana koji misle da ih multinacionalne kompanije tretiraju kao građane drugog reda. Moj posao je da Europska unija radi za ljude, a ovi rezultati su veliki doprinos rješavanju ovog problema na razini Unije”, zaključila je Borzan.

Jedna Unija Jedna Kvaliteta Rezultati Istraz Ivanja by Marko Knezevic on Scribd

Hipp dječja hrana u Hrvatskoj sadrži manje povrća i više riže nego u Njemačkoj

Borzan je navela primjer Hipp dječje hrane, bio riža i mrkva s puretinom. Proizvod namijenjen hrvatskom tržištu sadrži značajno manji udio povrća i veći udio riže od njemačkog proizvoda.

Razlika je i u tome što proizvod na hrvatskom tržištu ne sadrži krumpir, već samo mrkvu i rižu te ima manje omega 3 masnih kiselina. Proizvodi na oba tržišta stavljeni su pod istom šifrom artikla.

“Posebnu težinu rezultatima za dječju hranu daje činjenica da je proizvod za hrvatsko tržište skuplji za više od 50% te činjenica da se radi o proizvodu namijenjenom prehrani djece”, izjavila je Borzan.

Wudy hrenovke od pilećeg i purećeg mesa duplo skuplje u Hrvatskoj

Načinom označavanja proizvoda s hrvatskog tržišta (100%
carni italiane, u prijevodu 100 % talijansko meso) i nazivom proizvoda („hrenovke od pilećeg i purećeg mesa“) potrošači se dovode u zabludu o sastavu i sastojcima proizvoda.

Senzorskim analizama ustanovljene su razlike u boji, okusu i teksturi ( proizvod iz Njemačke je svjetliji, masniji i mekaniji).

Ovaj je proizvod u Hrvatskoj 54% skuplji.

Nutella slađa u Hrvatskoj

Proizvod iz Hrvatske sadrži sirutku u prahu i manji postotak obranog mlijeka u prahu (6,6%), dok proizvod iz Njemačke sadrži samo obrano mlijeko u prahu (7,5%).

Značajna je razlika u boji, konzistenciji, mirisu i okusu proizvoda (proizvod kupljen u Hrvatskoj je slađi, gušći i aromatičniji na kakao dok je proizvod iz Njemačke tamniji, arome lješnjaka i maziviji).

Nutella je u Hrvatskoj 28% skuplja.

Haribo gumeni bomboni s okusom Cole kod nas skuplji skoro 40%

Proizvod kupljen u Njemačkoj ima znatno veću količinu ukupnog šećera od deklarirane vrijednosti što ne odgovara Vodiču (EC) o dopuštenim odstupanjima od deklariranih
hranjivih vrijednosti.

Haribo gumeni bomboni u Hrvatskoj su 39% skuplji.

Ariel deterdžent za pranje rublja učinkovitiji u Njemačkoj, skuplji u Hrvatskoj

Proizvod s njemačkog tržišta ima znatno veću učinkovitost pranja pri nižoj temperaturi (40ºC), dok pri 60ºC razlika također postoji, ali je manja. Za isti učinak pranja u Njemačkoj prevladavaju „compact“ formulacije gdje je potrebna manja količina praška pri nižoj temperaturi za razliku od „tradicionalnog pranja“ u Hrvatskoj (korištenje više praška i više temperature).

Ariel je u Hrvatskoj 24% skuplji.

Coca-Cola

Proizvodi se razlikuju s obzirom na vrstu šećera koju sadrže. Razlika u cijeni je zanemariva.

Nestea ledeni čaj breskva

Proizvodi se razlikuju s obzirom na popis sastojaka na
deklaraciji. Razlika u cijeni je zanemariva.

Milka čokolada

Milka je 14% skuplja nego u Njemačkoj.

Ekstradjevičansko maslinovo ulje Classico

Proizvod za hrvatsko tržište nema naznačenu nutritivnu deklaraciju i nije u skladu s Uredbom EU o informiranju
potrošača o hrani.

19% je skuplje u Hrvatskoj.

Nesquik žitarice

Popis sastojaka na deklaraciji, koji se odnosi na žitarice, nije u skladu s Uredbom EU o informiranju potrošača o hrani. Razlika u cijeni je zanemariva.

Philadelphia sirni namaz – ekstramasni duplo skuplji u Hrvatskoj

Njemački potrošači bolje su informirani jer je na proizvodu naznačen broj obroka sadržanih u pretpakovini (obvezno prema Uredbi EU o informiranju potrošača o hrani) te je naveden postotni udio hranjivih tvari u obroku iskazan kao postotak preporučenog unosa za prosječnu odraslu osobu.

Proizvod je 47% skuplji u Hrvatskoj.

Razlika u okusu između našeg i Njemačkog Heineken svijetlog lager piva

Razlike su u okusu i ukupnoj senzorskoj ocjeni oba proizvoda što potvrđuju i rezultati kemijskih analiza, ali su razlike u skladu s dopuštenim odstupanjima i uvjetno se može reći da se radi o preferenciji potrošača (proizvod iz Hrvatske je ocijenjen kao gorči i punijeg okusa).

Proizvod je skuplji 26% u Hrvatskoj.

Razlika u okusu Coca-Cole Zero

Postoji značajna razlika u okusu između dva analizirana proizvoda. Razlika u cijeni je zanemariva.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)