Jadranka Đokić, Siniša Popović, Kristina Kolar, Ljubomir Puškarić, Natalia Horsnell i Takuya Sumitomo dobitnici su godišnjih nagrada Hrvatskog narodnog kazališta (HNK) u Zagrebu za najbolja umjetnička ostvarenja u sezoni 2016./2017. u drami, operi i baletu.

Imena dobitnika proglašena su na dodjeli koja se u petak održala u sklopu svečanog završnog koncerta na kojemu se HNK-ovu orkestru na pozornici pridružio slavni talijanski trubač Marco Pierobon.

Povodom završetka sezone publici se uvodno obratila intendantica HNK-a Zagreb Dubravka Vrgoč, koja je čestitala svim laureatima, ali i svim umjetnicima toga teatra na iznimnim uspjesima postignutim u protekloj godini, “u kojoj su uspjeli pokazati kako je teatar u nekim segmentima možda i važniji od života”.

Izrazila je posebno zadovoljstvo što jedan “uzbudljiv i zanimljiv koncert” zaključuje još jednu uspješnu sezonu središnje nacionalne kazališne kuće, u kojoj je HNK Zagreb povećao broj publike za više od 50 posto, a njegove je produkcije u matičnom kazalištu i na gostovanjima diljem Europe i svijeta pogledalo čak 192 tisuće ljudi.

“Bili smo posvuda, od Sankt Peterbuga, Francuske i Italije do Norveške, ulazili smo svojim predstavama u izravan dijalog s vremenom u kojem živimo, postavljali zajedno s vama pitanja o turbulentnom i teškom tranzicijskom vremenu. Na neka smo pitanja našli odgovor, na neka nismo, na neka ćemo tek naći, a doista smo nastojali, i nadam se da smo uspjeli, biti uzbudljivi i nama i vama”, rekla je Vrgoč.

Napomenula je da će HNK Zagreb sezonu 2016./17. ipak ponajviše pamtiti prvenstveno po svojoj publici, te poručila: “Hvala vam što ste nam bili vjerni gosti i što ste zajedno s nama istraživali koliko teatar danas može biti zanimljiv svijetu”.

Jadranki Đokić godišnju Nagradu Mila Dimitrijević za najbolje žensko dramsko ostvarenje dodijelio je ocjenjivački sud koji su činili teatrologinja Mani Gotovac, novinar Tomislav Čadež i akademik Boris Senker, i to za uloge Dorine u Moliereovu “Tartuffeu”, Pauline u “Zimskoj priči” Williama Shakespearea, i Gošće u Čehovljevu “Ivanovu”.

Nagradu je dobila kao, kako je rekla Gotovac uručujući nagradu uoči koncerta, “prava glumica 21. stoljeća, glumica koja uvijek traži smisao, pomno sluša kada na sceni govori netko drugi, koja čuje, pita se o drugome, veseleći se različitostima što ih stalno pronalazi između partnera i sebe”.

Đokić je zahvalila žiriju na nagradi, intendantici Vrgoč što ju je pozvala u to kazalište, i čitavom ansamblu na predanom i bespogovornom radu, te poručila: “Tu sam tek kratko vrijeme, ali imam još puno toga za dati”.

Nagrada Mila Dimitrijević za najbolje muško dramsko ostvarenje pripala je Siniši Popoviću za “čvrstu i glasnu ali, paradoksalno, istodobno lirski nenametljivu, slojevitu i asimetričnu” kreaciju uloge Nikole u predstavi “Ljudi od voska”.

Popović je zahvalio žiriju, intendantici Vrgoč i ravnatelju Drame Ivici Buljanu, a posebno svim svojim partnerima i partnericama “na sceni i oko nje”.

Nagrade za najbolja ostvarenja u opernim predstavama, Vladimir Ruždjak za mušku i Marijana Radev za žensku ulogu, dobili su bariton Ljubomir Puškarić, za “muzikalnost, uvjerljivost i nadasve suverenost u pjevačkome ali i glumačkom planu” u ulozi Rodriga, markiza od Pose u operi “Don Carlo” Giuseppea Verdija, te gostujuća prvakinja riječkoga HNK Ivana pl. Zajca Kristina Kolar za “osjećajnost, muzikalnost i emotivno poimanje lika” Manon Lescaut u istoimenoj operi Giacoma Puccinija.

Takvu je odluku donio ocjenjivački sud u sastavu muzikolog Dario Poljak, novinar Davor Schopf i maestro Vladimir Kranjčević, koji je i uručio nagrade.

Puškarić je kazao kako je ta uloga ostvarenje sna koji sanja još od svojih pjevačkih početaka, pa je tako i nagrada za njega posebna i predstavlja fantastičan završetak sezone. Kolar je zahvalila HNK-u Zagreb što ju je pozvao “u tu prekrasnu kuću, gdje se osjeća kao da joj je tu drugi dom”.

Ocjenjivački sud u sastavu Božica Lisak, Almira Osmanović i Ljiljana Gvozdenović odlučio je da Nagradu Oskar Harmoš za najbolju baletnu mušku kreaciju dobije prošlogodišnji laureat Takuya Sumitomo, za “preciznu baletnu tehniku, duhovitost i razigrano scensko ponašanje” u ulozi Dvorske lude u baletu “Labuđe jezero” Petra Iljiča Čajkovskog, te “eksploziju skokova i pirueta koji se izmjenjuju s lirizmom dueta” u ulozi Leonea u baletu “Gospoda Glembajevi” na odabranu glazbu Ludwiga van Beethovena i Sergeja Rahmanjinova.

Za uloge Odette/Odilije u baletu “Labuđe jezero”, u kojima “dolazi do izražaja ljepota njezinih linija, lirski izraz i tehnička znanja”, te barunice Castelli u “Gospodi Glembajevima”, u kojoj “koristi sva umijeća svojeg raskošnog talenta”, Natalia Horsnell dobila je Nagradu Ana Roje za najbolje baletno žensko ostvarenje.

Nagrade im je uručio ravnatelj Baleta HNK-a Zagreb Leonard Jakovina, a Horsnell, “zagrebačka Australka”, i Japanac Sumitomo, izrazili su počašćenost nagradama i zahvalnost što je njihov rad prepoznat.

Nagrađenima su uručene plakete i diplome, a proglašenje je uveličano svečanim završnim koncertom na kojemu je još jednu iznimno uspješnu HNK-ovu sezonu ispratio orkestar središnjeg nacionalnog teatra s atraktivnim programom popularnih kompozicija iz kultnih filmova i mjuzikala, uz dirigentsku i glazbenu pratnju proslavljenog svjetskog trubača Marca Pierobona i nastup prvakinje Opere zagrebačkog HNK-a Adele Golac Rilović.

Talijanski gost oduševio publiku

Program pod nazivom “Hollywood & Broadway, Marco Pierobon i orkestar Opere HNK u Zagrebu”, doveo je na pozornicu središnjeg nacionalnog teatra karizmatičnog talijanskog glazbenika Pierobona, kojemu su svoje skladbe posvetili mnogi suvremeni značajni skladatelji, a koji se proslavio nastupima s brojnim svjetskim orkestrima.

U Zagrebu je nastupio uz glazbenike orkestra Opere HNK-a i nagrađivane sopranistice Golac-Rilović, prvakinje Opere HNK-a Zagreb, u atraktivnom programu koji je, između ostalog, uključivao suitu za orkestar i Jazz Drum Set iz mjuzikla “West Side Story” Leonarda Bernsteina, pjesmu “Summertime” iz opere “Porgy&Bess” Georgea Gershwina, glazbu iz mjuzikla “Chicago” Johna Kandera i temu iz filma “Schindlerova lista” Johna Williamsa.

Koncert je publika ispratila ovacijama a Pierobon, koji je napravio aranžmane za sve skladbe i koji je dirigirao koncertom, oduševio je izvedbama, zaključivši svoje gostovanje u Zagrebu s obradama pjesama Led Zeppelina i “Jump” Van Halena.

Komentiraj


FOTO:Pixabay
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.