‘Dječji filmski festivali važni su za filmsko obrazovanje jer potiču filmsku pismenost’

Od 20. do 24. veljače u zagrebačkom kinu Europa održat će se 4. Međunarodni festival za djecu Kino kino. Među natjecateljskim filmovima organizatori posebno izdvajaju nagrađivanog „Zlogonju“ srpskog redatelja Rakaša Miljkovića, „Supa Modo“, afrički film premijerno prikazan na Berlinaleu i hrvatski SF za djecu „Moj dida je pao s Marsa“ redatelja Dražena Žarkovića koji otvara festival. Članovi profesionalnog žirija su redateljica Čejen Černić, spisateljica Olja Savičević i Marjo Kovanen, finska filmska edukatorica i doktorandica na Odjelu za komunikacije, medije i teatar sveučilišta Tampere. Njena veza s Hrvatskom je festivalska direktorica Selma Mehadžić, s kojom je bila u žiriju Zlin Film festivala prije dvije godine. Kaže kako je bila počašćena ovim pozivom u Hrvatsku i rado ga je prihvatila. Iako to možda u javnosti i nije tako poznato, Marjo Kovanen istaknula je kako u Europi postoji veliki broj kvalitetnih dječjih festivala, od kojih je jedan od poznatijih Međunarodni filmski festival za djecu i mladež u Oulu, u Finskoj. Po njenom mišljenju, takvi festivali imaju važnu ulogu za filmsko obrazovanje jer potiču filmsku pismenost i pridonose dječjem razumijevanju uloge kina u današnjem kompleksnom audiovizualnom svijetu. I festival Kino kino pomaže izgradnji boljeg razumijevanja audiovizualnih medija i daje doprinos medijskoj pismenosti koja je ključna u današnjem društvu, uvjerena je Marjo Kovanen. Ističe i kako ona nije redateljica, ali je njeno obrazovanje i prethodno iskustvo vezano uz film i kulturne studije. Prije nego što je postala školska edukatorica, stekla je i određeno pedagoško znanje na području filmskog i kulturnog obrazovanje. Budući da u finskom školskom kurikulumu postoji transverzalna kompetencija koja uključuje multidimenzionalnu pismenost, poput one audiovizualne, tako je u finske škole uvedeno i filmsko i medijsko obrazovanje. U njemu se posebno naglašavaju i socijalne i emotivne vještine koje su važne za razvoj djeteta. Na primjedbu da europska filmska produkcija za djecu i dalje zaostaje za američkom koja dominira, Marjo Kovanen odgovara da se upravo na području audiovizualne industrije i industrije zabave događaju rapidne promjene koje potiču razvoj puno različitijih sadržaja, osobito onih europskih. Što se tiče festivala Kino kino, objasnila je kako je ponajviše veseli zemljopisna raznolikost porijekla filmova.

Komentiraj

Source:Zrinka Vrabec Mojzeš