Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je u srijedu u Saboru kako izmjene i dopune Zakona o odgoju i ozbrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi koje se odnose na zapošljavanje učitelja predmetne nastave u osnovnim školama, svima osiguravaju jednaka prava, ali temeljem kompetencija.

“Prvi put u zakonu prepoznajemo da učitelji razredne nastave mogu raditi i kao nastavnici u predmetnoj nastavi te da su na taj način njihova prava, ako su sada u sustavu, zadržana, ali jednako tako je prepoznato da oni, ako gledamo razinu ulaznih kompetencija, kada govorimo o predmetnoj nastavi, zaostaju za nekim drugim kategorijama”, rekla je ministrica Divjak novinarima u Saboru.

Kako je objasnila, riječ je o jednakim pravima koja moraju biti svima osigurana, ali temeljem ulaznih kompetencija. Prema tome, istaknula je, “ako je netko tijekom studija slušao tri do šest puta manje predmeta struke od nekog drugog, a imaju jednaku razinu pedagoške kompetencije, jasno je tko treba imati prednost kod zapošljavanja”.

Ministrica je, na upit novinara, opovrgnula da su učitelji razredne nastave time diskriminirani, dodavši da bi diskriminacija značila da im se oduzima neko pravo koje su do sada imali.

“Podrazumijeva se da će netko tko se upiše na studij razredne nastave i završi taj studij, raditi razrednu nastavu, a samo u iznimnim slučajevima, ako ima pojačani predmet i ako nema kandidata koji su završili primjerice za profesora matematike, fizike, informatike i tako dalje, onda može raditi predmetnu nastavu. I u tom će smislu, svi koji na temelju toga rade predmetnu nastavu, i dalje to raditi”, poručila je Divjak.

Neki su političari, smatra ministrica, “ovu raspravu koristili da potpuno neargumentirano skupe političke bodove na temu koju ne razumiju što je izazvalo određene rasprave i nesigurnost”.

Komentiraj