Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u utorak je za Mediaservis komentirala kako će se učenici ocjenjivati, hoće li se odgoditi matura, što je s upisima na fakultete.
Divjak tvrdi da su reakcije na nastavu na daljinu uglavnom pozitivne, kako od učenika tako i od roditelja i profesora. No ipak ima i kritika. Na pitanje je li bilo alternative, odgovorila je: “Alternativa bi bila da učenici nemaju nastavu ili da su prepušteni sami sebi. Zamislite kako bi to bilo u obitelji. Obiteljska dinamika, apatija kod učenika, gubitak radnih navika, upitna školska i akademska godina. Oni koji komentiraju iz udobnih fotelja bilo bi dobro da se angažiraju i pomognu tamo gdje mogu”, kazala je Divjak.
O ocjenjivanju učenika rekla je: “Naglasak mora biti na ocjenjivanju na bitno. Osloboditi se nepotrebnih, suvišnih informacija, činjenica koje se ispituju. Napraviti redukciju tako da imamo naglasak na bitno. Upute u tom smjeru ćemo dati kroz nekoliko dana. Sigurna sam da će to pomoći učiteljima i nastavnicima i imamo poseban dio za visoko obrazovanje. Moramo uzeti u obzir da i to mora biti regulirano”.
Izgledno je da će se nastava na daljinu odvijati i do mature. Divja je rekla da je izvjesno da će se esej, koji je bio predviđen da se piše sredinom svibnja, pomaknuti. “Ako se držimo svega što smo do sada radili, da se puno tih procesa odvija online i upisi na fakultete bi mogli biti u tom smislu. I danas imate situaciju da nakon što učenici polože maturu, njihove ocjene su u elektroničkim maticama i praktički upis ide dosta automatiziran preko Središnjeg ureda za upise i u tom smislu može se i to urediti”, ističe Divjak.
Komentari