Direktor Mercatora: Slovenska poljoprivreda treba se orijentirati na voćarstvo

Autor:

Photo: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Direktor Mercatora Toni Balažič preporučio je u četvrtak slovenskom poljoprivrednom sektoru da se specijalizira na voćarstvo i vrtlarstvo kao svoje tržišne niše, te najavio sve veću trgovačku konkurenciju u Sloveniji koja je po nekim statistikama trgovinama najzasićenija država u Europskoj uniji.

“Ne možemo biti tržišno konkurentni sa slovenskom pšenicom i drugim industrijaliziranim agrokulturama, ali možemo s našim jabukama, kruškama ili salatom”, kazao je Balažič na međunarodnoj konferenciji o agrobiznisu održanom u četvrtak u Ljubljani u organizaciji poslovnog dnevnika “Finance”.
Od kako je najveći slovenski trgovački lanac preuzeo hrvatski Agrokor često su se izražavale sumnje da će se na slovenskom tržištu pojaviti viškovi hrvatskih prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda po nižim cijenama od slovenskih na koje je bila usmjerena ranija uprava, no Mercator i dalje ostaje ne samo najveći poslodavac u Sloveniji nego i glavni kanal za plasman proizvoda domaćeg agrara.
Na primjedbe da se u Mercatorovim centrima nisu snizile cijene mlijeka i mliječnih proizvoda iako su otkupne cijene pale i da je sve više uvoznih artikala na njegovim policama, Balažič je ustvrdio kako je to zato jer cijene nisu snizili proizvođači, no da je Mercator znatno snizio svoje marže, te da i slovenske mljekare često prodaju mlijeko iz uvoza kao slovensko alpsko mlijeko.

Zanimljivo je i mišljenje što ga je na konferenciji iznio nekadašnji srbijanski ministar poljoprivrede Goran Živkov koji se preko svoje tvrtke za analizu stanja u poljoprivredi bavi rješavanjem teškoća u agraru, a prema kojemu su za pad proizvodnje u tranzicijskim zemljama krive subvencije.
Analize pokazuju da se proizvodnja i izvoz smanjuju onoliko koliko porastu izdvajanja za subvencije, kazao je Živkov, dodavši da Slovenija u poljoprivredi nakon osamostaljenja nije iskoristila prednosti integracija koje je imala u odnosu na Hrvatsku i Srbiju.
Vaši su seljaci zbog subvencija postali lijeni, kazao je duhovito Živkov.
Direktor Mercatora izjavio je da će konkurencija na području trgovine jačati, osobito prodaja preko interneta i dostava robe u dom, ali da je u Sloveniji previše malih trgovina, te da ih “svako selo ima tri”, što povećava ponudu ali slabi konkurentnost trgovine kao takve.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)