DHF: U natjecateljskoj konkurenciji 14 kratkometražnih i srednjometražnih filmova

Autor:

Pixabay

Na Danima hrvatskog filma (DHF) u konkurenciji kratkometražnih i srednjometražnih filmova, “srcu” festivala, bit će prikazano četrnaest igranih filmova odabranih između 37 prijavljenih, priopćeno je s DHF-a.

“Četrnaest kratkometražnih i srednjometražnih igranih filmova odabranih između 37 prijavljenih pokazatelj su raznolikosti i kvalitete domaće filmske produkcije, premda se mora napomenuti kako je broj prijava u 2019. gotovo prepolovljen u odnosu na 2018. godinu (60 prijava) što je, čini se, odraz nedavne upravljačko-političke i financijske krize kinematografskog sustava. No oni koji i u teškim uvjetima nastavljaju stvarati čine to naposljetku i iz unutarnjeg poriva koji je sposoban nadići dnevnopolitičke mijene”, ističu iz DHF-a.

Kako se ističe u najavi, u ovoj konkurenciji pažnju privlači novi film doajenke Snježane Tribuson “Dok je trajao Roland Garros” o obiteljskim odnosima oko jednog pogreba. S izrazitim osjećajem za neizrečene tenzije i osjećaje, film privlači prikazom različitih “životnih koncepata”“ i opresije koja se krije podjednako iza “tradicionalnog” i “modernog” načina življenja.

Zanimljivost je da u tom filmu igra Leon Lučev, koji je i sam redatelj filma u konkurenciji – “Malo se sjećam toga dana”, s Goranom Bogdanom i Ninom Violić u glavnim ulogama, a i u tom je filmu riječ o obiteljskom okupljanju i smrti.

Film “Stepska lisica” Andrije Mardešića, s Kajom Šišmanović i Ozrenom Grabarićem u glavnim ulogama, svoj “novelistički obrat” i igru zabune suptilno koristi za sugestiju zabranjene ljubavi, dok je “Tina&Sendy” Hani Domazet sjajno snimljen film (kamera Dinke Radonić) o pornografskom castingu i povezanom partyju dviju prijateljica-suparnica (Tihana Lazović i Sanja Milardović).

“Bila soba” Mladena Stanića prati odnos braće koja također žive različitim životima, ali se po majčinoj smrti sastaju u splitskom stanu gdje otkrivaju što ih to točno povezuje, a što razdvaja, dok u “Bogomoljki” istoga redatelja pratimo međuigru iskusne žene (Nela Kocsis) i mlađega muškarca (Roko Sikavica).

Natječu se i sva tri djela iz međunarodno uspješnog omnibusa “Duboki rezovi” nastalog po predlošcima kratkih priča Olje Savičević Ivančević, Ksenije Kušec i Romana Simića sa zajedničkom temom destruktivnog djelovanja nasilja: canneske “Trešnje” Dubravke Turić (o pogubnosti mladenačke istospolne ljubavi u hrvatskoj provinciji, uz uspješnu uporabu dječje fokalizacije), “Smrt bijela kost” Filipa Mojzeša (o vršnjačkom nasilju i sadizmu među djecom) i “Predmeti koji tonu” Filipa Peruzovića.

“Peti kat lijevo” Renate Lučić pripovijeda o vezi dviju djevojaka i jednoj neugodnoj večeri s roditeljima, “Sovjetski psi” Nikice Zdunić “spektakularno su lijep film eksperimentalnog prosedea”, a “Lovebox” Ivana Turkovića Krnjaka brutalan pogled na problematiku seksualnog nagona i frustracije te (ne)mogućnosti povezivanja u suvremenom Zagrebu. U “Moljcima” Tomislava Đurinca jednu od cimerica koje čiste stan od predmeta bivše vlasnice glumi Tihana Lazović, a tu su i “Ljuske” Marije Georgiev, film o majčinstvu, nesanici i metafizici.

U nenatjecateljskoj sekciji Izvan okvira bit će prikazan igrani film Kristine Barišić “Glavno jelo”, priča koja povezuje burni noćni izlazak i obiteljski ručak u simboličkom deliriju, uz uloge Nine Violić, Edite Karađole, Alena Liverića i Nine Batinić.

Kao dodatni začin pregledu novih kratkih igranih filmova organizatori najavljuju okrugli stol Glumice i glumci u hrvatskom kratkometražnom filmu koji će se održati 15. lipnja u Maloj dvorani Kina Tuškanac. Moderirat će ga umjetnički ravnatelj Dana Hrvatskog filma Josip Grozdanić, a sudjeluju Lana Barić, Marina Redžepović, Asim Ugljen i Vinko Kraljević.

Dani hrvatskog filma, tradicionalna smotra najboljih domaćih kratkih i srednjometražnih igranih, dokumentarnih, eksperimentalnih, animiranih i namjenskih filmova, održat će se 14. do 18. lipnja u Kinu Tuškanac i na platou iznad toga kina, u Centru za kulturu Trešnjevka, Parku Stara Trešnjevka i Centru za kulturu Mesnička.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.