Ćorić izbjegava pojasniti zašto se s premijerom solidarizira sa skandaloznim zahtjevom Ine

Autor:

12.12.2019,Zagreb - Predsjednik Uprave Ine Sandor Fasimon , ministar zastite okolisa i energetike  Tomislav Coric i  glavni direktor MOL grupe Jozsef Molnar na konferenciji za novinare objavili su novi sporazum oko rafinerije Rijeka.
Photo: Jurica Galoic/PIXSELL

Jurica Galoic/PIXSELL

Iz Ine su od dobavljača zatražili da smanje svoje cijene za čak 30 posto, a u Vladi ne vide u tome ništa sporno, već ih podržavaju

Ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić nije za Nacional želio dodatno pojasniti svoju izjavu u kojoj je podržao zahtjev najveće domaće naftne kompanije Ine iz koje su od dobavljača zatražili da smanje svoje cijene za 30 posto.

I Ćorić i premijer Plenković izjavili su tijekom proteklog tjedna da im se takav zahtjev čini racionalnim, što u biti iz više razloga predstavlja ozbiljan presedan s prizvukom golemog skandala. Nakon upita Nacionala da dodatno pojasni što je tom izjavom zapravo mislio reći, Ćorić je preko svog ureda za odnose s javnošću poručio da je sve rekao u svojoj izjavi i da neće daljnje pojašnjavati svoj stav. Ćorić je prošloga tjedna izjavio da je zahtjev Ine racionalan te je dodao:

„Naftna kompanija nije ustanova koja bi trebala pristupati u ovom trenutku na način da eventualnu dobit koju je iskazivala u proteklom razdoblju i koja je raspoređena među dioničarima i reinvestirana jednim dijelom u ovom trenutku, da se vraća na nju i kroz nju promišlja tekuće razdoblje.“

Ćorić za Nacional nije želio dodatno pojasniti svoj stav pa je ostalo nepoznato smatra li ministar da dioničari naftne kompanije koja im donosi milijune kuna dobiti svake godine ne bi trebali snositi teret krize i tekuće situacije, odnosno znači li njegova izjava da oni mogu uredno raspolagati svojom dobiti, a da teret krize snose dobavljači te smatra li da zahtjev Ine i dobavljačima djeluje racionalno.

Ministar zaštite okoliša i energetike nije odgovorio na pitanje Nacionala znači li njegova podrška zahtjevu Ine i podršku najavi da će se planirana kapitalna ulaganja Ine prilagoditi sve do kraja ekonomskog zastoja zbog uvođenja hitnih mjera. Isto tako Ćorić nije odgovorio ni jesu li iz Vlade ili njegova Ministarstva tražili pojašnjenje od Ine ili MOL-a što najava prilagodbe kapitalnih ulaganja znači u pogledu ugovorene izgradnje postrojenja za obradu teških ostataka u Rafineriji Ine u Rijeci u vrijednosti većoj od 3,3 milijarde kuna s obzirom na to da je riječ je o modernizaciji Rafinerije Rijeka s kojom MOL ionako kasni više od 10 godina.

Pojašnjenje zahtjeva dobavljačima za smanjenje cijena od 30 posto Nacional je zatražio i od Ine, ali iz odjela Korporativnih komunikacija i marketinga te tvrtke stigao je odgovor iz kojeg nije jasno zašto se Ina odlučila na takav zahtjev i zašto u vodstvu te tvrtke smatraju da bi sav teret trebao pasti na leđa dobavljača. Umjesto toga iz Ine je stigao sljedeći odgovor:

INA Grupa svjesna je situacije u kojoj se nalaze svi gospodarski subjekti u Hrvatskoj, a koju je uzrokovala pandemija koronavirusa i posljedično ekonomska kriza. INA je ekonomskom krizom dodatno pogođena zbog cijena nafte i potražnje na tržištu koje su u značajnom padu. Kompanija je također svjesna svoje uloge u društvu koja se primarno odnosi na pružanje neometane i sigurne opskrbe tržišta. Kako bismo mogli nastaviti ispunjavati našu zadaću, kompanija se prebacila na krizni način rada koji uključuje provođenje niza mjera usmjerenih na održavanje financijske stabilnosti i osiguravanje održivosti poslovanja na duži rok. Provest će se sveobuhvatan pregled operativnih troškova radi očuvanja novčanog toka, a neka će se planirana kapitalna ulaganja prilagoditi sve do kraja ekonomskog zastoja zbog uvođenja hitnih mjera. INA i dalje ostaje posvećena programu INA R&M Novi smjer 2023 koji između ostalog uključuje i postrojenje za obradu teških ostataka u Rafineriji nafte Rijeka. Ekonomska kriza na pogađa samo pojedine sektore već se s njom suočava cijelo svjetsko gospodarstvo te je stoga nužna prilagodba cijelog društva kako bi iz nje izašli što prije na dobrobit svih. Također, INA zajednički s dobavljačima radi na rješenjima koja mogu osigurati zajedničko održivo poslovanje te smo zahvalni na njihovoj odgovornosti i suradnji.“

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.