Coldplay na meti kritika zbog suradnje s finskom naftnom kompanijom Neste

Autor:

Atlantic Records Press

Partnerstvo benda s finskom naftnom tvrtkom Neste oštro je kritizirano zbog nastojanja grupe Coldplay da smanji potrošnju CO2 za 50 posto u odnosu na njihovu posljednju turneju.

Grupa Coldplay je reagirala na tvrdnju da se koriste kao “korisni idioti za greenwashing” i to uslijed njihove ekološke svjetske turneje ‘Music Of The Spheres’. Plan benda da smanji CO2 na najmanju moguću mjeru je podržan i toplo pozdravljen, iako su se pojavile kritike u vezi s tvrtkama s kojima su se udružili za pomoć oko realizacije te ideje.

Prošlog tjedna Coldplay je najavio partnerstvo s finskom naftnom tvrtkom Neste kako bi prepolovio potrošnju CO2 tijekom turneje. Neste tvrdi da je najveći svjetski proizvođač održivih biogoriva, ali su, kako tvrdi organizacija Friends Of The Earth i dobavljači palminog ulja zbog čega su iskrčili najmanje 24.710 hektara šume u zemljama poput Indonezije i Malezije između 2019. i 2020.

Carlos Calvo Ambel, viši direktor grupe za kampanju za transport i okoliš (T&E) tim je povodom izjavio: “Neste cinično koristi Coldplay kako bi oplemenio svoju reputaciju. Ovo je tvrtka koja je povezana s takvim krčenjem šuma koja bi zgrozila Chrisa Martina i njegove obožavatelje. Još nije kasno, trebali bi sada odustati od partnerstva s Nesteom i umjesto toga se usredotočiti na istinski čista rješenja.”

Coldplay je ubrzo objavio izjavu kao odgovor na kritike. “Kada smo najavili ovu turneju, rekli smo da ćemo se potruditi da bude što održivija i s niskim utjecajem ugljika, ali da će to biti posao koji traje i to je istina. Ne tvrdimo da nam je sve to u redu. Prije nego što smo imenovali Neste za dobavljača ovih proizvoda od biogoriva, dobili smo njihovu garanciju da u svojoj proizvodnji ne koriste nikakve sporne materijale, a pogotovo ne palmino ulje. Još uvijek razumijemo da oni koriste samo obnovljive otpadne proizvode, poput ulja za kuhanje i nusproizvoda iz proizvodnje drvne mase.”

T&E tvrdi da je “sumnjivo” označavati jestivo ulje kao održivo kada studije sugeriraju da je većina zaliha u EU uvoz iz zemalja poput Indonezije i Kine, te da je upotreba životinjskih masti u ulju za kuhanje povezana s poljoprivrednim emisijama metana, koje predstavljaju veliku prijetnju klimatskim promjenama. Većina masti dolazi iz industrijskog uzgoja.

Ključni cilj Coldplayovog ekološkog plana od 12 točaka je smanjenje emisije CO2 za 50 posto u odnosu na njihovu posljednju turneju. Prosječni ugljični otisak obožavatelja manji je za oko 50 posto u odnosu na turneju ‘A Head Full Of Dreams Tour’, koja se održavala od 2016.-2017.

Njihov je cilj “eliminirati upotrebu fosilnih goriva”  kroz nastupe, kao i u kopnenom teretnom prometu. “U većini gradova, ali još ne u svim, to možemo postići korištenjem mješavine održivih biogoriva i obnovljive energije. Također pokušavamo smanjiti emisije iz zračnog prometa održivim zrakoplovnim gorivom.”

Glasnogovornica Nestea inzistirala  je na tome da tvrtka ne krši održivost u njihovim vlastitim operacijama. Hanna Leijala tim povodom je izjavila za The Guardian: “Za našu suradnju s Coldplayom, konvencionalno palmino ulje nije korišteno kao sirovina. Neste planira smanjiti udio konvencionalnog palminog ulja na nula posto svojih globalnih obnovljivih sirovina do kraja 2023.”

Trenutno, sirovo palmino ulje čini sedam posto uloženog goriva Nestea. Njihovo mlazno gorivo miješa se od korištenog jestivog ulja, životinjskih masti i drugih otpadaka i ostataka. No, Neste je odbio reći The Guardianu koji postotak mješavine mlaznog goriva se sastoji od destilata palminih masnih kiselina (PFAD), navodeći “ugovorne i konkurentske razloge”. Velika Britanija i većina zemalja EU-a smatraju PFAD nusproizvodom rafiniranja palminog ulja, ali Finska to ne čini.

Coldplay je kritiziran i zbog suradnje s BMW-om, koji osigurava punjive baterije električnih vozila za napajanje njihovih turneja. Prema izvješću Influence Map, automobilska kompanija BMW je utjecajan lobist za njemačku automobilsku industriju. U izjavi benda dodaje se da su se obratili drugim proizvođačima električnih automobila, ali “BMW je bio taj koji je ponudio pomoć. Nemamo nikakve veze s njihovim korporativnim politikama niti utječemo na njih. Samo su nam potrebne njihove baterije kako bismo naše emisije mogli napajati obnovljivom energijom. Dajemo sve od sebe i uvijek iskreno pozdravljamo prijedloge kako to učiniti bolje.”

Coldplay su trenutno na turneji po Sjevernoj Americi nakon što su u ožujku započeli svjetsku turneju u Kostarici, a bend je podijelio i posebnu aplikaciju koja prati njihovu svjetsku turneju kako bi pomogli svojim obožavateljima da planiraju niskougljične i održive putne rute do i od njihovih nastupa.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.