Cappelli: “Najvažniji je 20-postotni porast turističke potrošnje”

Ministar turizma Gari Cappelli u srijedu je izrazio zadovoljstvo što hrvatski turizam nastavlja s rastom, pet posto je više dolazaka gostiju i porast je prihoda od devet posto, a posebno je istaknuo značaj 20-postotnog povećanja turističke potrošnje.

Za oko 20 posto je narasla turistička potrošnja, a to su financijski pokazatelji koji pokreću turizam, izjavio je Cappelli u HTV-ovoj emisiji Tema dana komentirajući podatke Hrvatske narodne banke (HNB) o porastu prihoda od stranih turista u devet mjeseci ove godine za 769 milijuna eura.

Hrvatska je završila turističku godinu s 5 posto više turista i 2 do 3 posto više noćenja. To je ono što smo planirali i što smo stalno govorili da će se dogoditi, istaknuo je.

Kao posebno značajno izdvojio je porast potrošnje, koja je u 2019. narasla na 97 eura po turistu, u odnosu na 2017. kada je iznosila 79 eura.

Potrošnja je najviše porasla u hotelima koji su već došli na prosjek od 144 eura potrošnje, privatni smještaj je na 94 eura po gostu u prosjeku, dok je u kampovima potrošnja oko 62 eura.

“Turisti sve više troše u Hrvatskoj, a dolaze nam najviše osobe u dobi između 30 i 50 godina koje prosječno zarađuju više od 3,5 tisuće eura”, rekao je ministar pozivajući se na rezultate istraživanja koje je prvi put provedeno na razini cijele Hrvatske.

U Zagrebu je prosječna potrošnja po gostu 200 eura i značajno je veća nego na obali, što ministar objašnjava time da u glavni grad dolazi druga vrsta gostiju koji borave kraće, svega 2 do 3 dana.

U novoj 2020. godini ministar očekuje daljnji porast turističke potrošnje čemu bi trebala pridonijeti i Hrvatska turistička kartica na koju će poslodavci od danas moći radnicima uplaćivati maksimalno 2500 kuna namijenjenih za potrošnju u domaćem ugostiteljstvu i turizmu. Cappelli je uvjeren da će ona značajno povećati turistički promet naročito na kontinentu. Vrijedit će četiri godine, a poslodavac će, za uplaćeni iznos na karticu, biti rasterećen plaćanja bilo kakvih poreza.

Komentiraj