CANNES 8. DAN: Nicole Kidman i Sofia Coppola u borbi za ženska prava

Autor:

CANNES, FRANCE - MAY 24:  (L-R) Elle Fanning, Nicole Kidman, Sofia Coppola, Colin Farrell, Angourie Rice and Addison Riecke attend the "The Beguiled" screening during the 70th annual Cannes Film Festival at Palais des Festivals on May 24, 2017 in Cannes, France.  (Photo by Chris Jackson/Getty Images)

Dani Nicole Kidman u Cannesu završili su u srijedu filmom „The Beguiled“ redateljice Sofie Coppole s Colinom Farrellom i, naravno, Nicole Kidman u glavnim ulogama, koji se natječe za Zlatnu palmu. Radi se o remakeu filma iz 1971. godine u kojem je Clint Eastwood glumio glavnu ulogu a režirao ga je Don Siegel, a sada se temom ranjenika u Građanskom ratu kojeg zbrinjava grupa žena pozabavila ženska ekipa.  Upravo to je novinarima rekla i Sofia Coppola objašnjavajući kako je originalan film režiran iz muške perspektive,a njezin film je režiran iz ženske perspektive.

Naravno, kada se spomenu Nicole Kidman i Sofia Coppola, jasno vam je da se odmah pričalo o ženama na filmu. Prvo je Nicole Kidman u jednom intervjuu izjavila kako će svakih 18 mjeseci glumiti u filmu koji režira žena, kako bi popravila statistiku, a zatim je sve to razradila na konferenciji za novinare u Cannesu u povodu filma „The Beguiled“. Ona kaže da brojke pokazuju da su od svih filmova snimljenih 2016. godine samo 4,2 posto režirale žene. Nadalje, kaže Kidman, od 4000 epizoda raznih serija, samo 183 režirale su žene.“To sve govori. I mislim da je to bitno za reći i neprestano ponavljati“, rekla je Nicole Kidman i dodala „Mi žene moramo podržavati redateljice. Nadam se da će se ova situacija promijeniti s vremenom, iako svi govore kako je sada sve drugačije. E, pa, nije“.

Srijeda je bio dan i kada su slavili predstavnici srpske kinematografije. Naime, prije 50 godina u Cannesu je prikazan film „Skupljači perja“ redatelja Aleksandra Petrovića sa Oliverom Katarinom i Bekimom Fehmiuom u glavnim ulogama. Film je tada osvojio Grand prix žirija i tim povodom u srijedu navečer film je ponovo prikazan u Cannesu, a u Cannes je došla i Olivera Katarina. Aleksandar Petrović i Bekim Fehmiu više nisu živi. U kratkom druženju sa 77-godišnjom Oliverom Katarinom čuli smo kakav je nevjerojatan party ekipa filma organizirala prije 50 godina u Cannesu nakon osvojene nagrade, kako je tada pjevala poznatu pjesmu „Đelem, đelem“, kako je Bekim Fehmiu bio rijetko viđen gospodin i mnogo toga drugoga. Taj film, inače obavezna lektira jugoslavenskog filma, omogućio je kasnije Oliveri Katarini i priličan broj uloga u europskim filmovima.

Kako se približava kraj festivala, nagrade će se dijeliti u nedjelju, tako je sve manje filmova za koje možemo reći da će konkurirati za Zlatnu palmu. U srijedu  je u konkurenciji za Zlatnu palmu prikazan francuski film „Rodin“, biografska drama o čuvenom kiparu Augustu Rodinu kojeg je kritika proglasila dosadnim, a u  četvrtak će biti prikazan ukrajinski film „A Gentle Creature“ redatelja Sergeja Loznitse koji su novinari već pogledali i pitali se „Što je ovo bilo?“. Dakle, i dalje su favoriti filmovi „Bez ljubavi“ ruskog redatelja Andreya Zvyagintseva i „The Killing of a Sacred Deer“ grčkog redatelja Yorgosa Lanthimosa. Malo je još vreena da im se netko priključi.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)