Butković: “Vlada će zadužiti HAC da raspiše natječaj i dovrši gradnju autoceste prema Sisku”

Autor:

15.01.2021., Ston - Obilazak tunela Debeli Brijeg na Peljescu uz nazocnost ministra Olega Butkovica s predstavnicima izvodaca radova i nadzora izgradnje Peljeskog mosta.
Photo: Milan Sabic/PIXSELL

Milan Sabic/PIXSELL

Milijuni su u igri, točnije nešto više od 380 milijuna kuna, za dovršetak autoceste od Zagreba prema Sisku. Vlada Andreja Plenkovića odlučna je da posljednje kilometre pusti u promet u ovom mandatu. Jedna je ovo od najskupljih dionica. Gradi se gotovo 15 godina, u mandatima čak pet premijera, a ministar Oleg Butković komentirao je aktualnu situaciju oko završetka spomenute autoceste.

Gotovo 400 milijuna kuna osigurano je za dovršetak autoceste do Siska.

“Vlada će u četvrtak donijeti odluku čime će se zadužiti HAC da raspiše natječaj i dovrši gradnju autoceste prema Sisku. To je dionica ukupne vrijednosti oko 325 milijuna kuna”, rekao je Butković i dodao da se radi o 12 kilometara od Lekenika do čvora Sisak.

“Posebno još od čvora Sisak do ulaska u grad koji uključuje i novi most preko Odre, što je u ingerenciji Hrvatskih cesta, to je dodanih 60 milijuna kuna”, dodao je Butković.

HAC će raspisati natječaj

Navodi da će HAC raspisati natječaj. “Imali smo sreću da smo u procesu financijskog restruktuiranja čitavog sisačkog sektora koji je uspješno priveden kraju. Imamo određene uštede na samim refinanciranjima kraj postojećih kredita i stvorila su se financijska sredstva, razlika da možemo iz postojećih sredstava isfinancirati taj ostatak”, istaknuo je Butković u Dnevniku Nove Tv.

Prvi dio autoceste do Lekenika bio je najskuplji u Hrvatskoj. Sada se govori o ciframa koje su do četiri puta niže.

“Vidjet ćemo kakve će ponude stići. Teško je govoriti na koji iznos će biti raspisan ugovor”, rekao je Butković i dodao je je izgradnja autocesta u kontinentalnom dijelu zemlje gotovo završena.

Dionica prema Sisku ne naplaćuje se zbog potresa, što je pohvalno, no prihod od cestarina pao je zbog epidemije.

“Mi smo odustali od prodaje autoceste i monetizacije, ali smo krenuli u reformu cestarskog sektora. Stvorene su uštede u tvrtkama. Smanjuju se troškovi i to funkcionira dobro”, kazao je Butković i dodao da se utjecaj korone vidi u cijelom sektoru.

“Zaustavili smo proces pronalaska strateškog partnera za Croatiu Airlines. Dijelimo sudbinu s drugim kompanijama u svijetu. Zračni promet je tu imao najveći udar. 91 posto je tu pad u 2020. godini u odnosu na 2019. Nadamo se da će to ove godine biti puno manje”, rekao je Butković i dodao da je Croatia Airlines trebala potporu države, a to je dozvolila i Europska unija.

O Pelješkom mostu

O tome hoće li biti gotov prvo Pelješki most ili pristupne ceste kaže kako će biti sve gotovo.

“Neće biti sve gotov u isti dan, to je teško za očekivati. Mi ćemo imati most i ceste gotove do turističke sezone 2022. Vozit ćemo se mostom i 30 kilometara pristupnih cesta”, rekao je Butković i dodao da je obišao to gradilište prije nekoliko dana.

“Korona nije zaustavila radove na Pelješkom mostu”, zaključio je Butković.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.