Patrik Macek/PIXSELL

BUTKOVIĆ U SABORU “Renesansa na hrvatskoj obali”

Iako je Klub SDP-a u četvrtak u saborskoj raspravi podržao izmjene Pomorskog zakonika, SDP-ovac Gordan Maras zamjerao je nedostatku elementarne infrastrukture u kontekstu čega brodovi nemaju gdje biti vezani kao i slaboj iskorištenosti sredstava europskih fondova, no resorni ministar Oleg Butković pojašnjavao mu je kako je na djelu “renesansa na hrvatskoj obali”.

“Ne možemo pustiti da jedna ozbiljna turistička grana radi bez elementarne infrastrukture. Mi smo zemlja u kojoj se ta industrija dobro razvija, ljudi su vrijedni no nema elementarne infrastrukture, a brodovi nemaju gdje biti vezani na normalni način”, poručivao je Maras.

Mišljenja je kako ne bi bio problem da ljudi imaju i veće troškove ali da u zamjenu dobiju sigurnost. „Ne može biti 200 brodova neadekvatno usidreno jer država nije osigurala jednu adekvatnu luku”, ustvrdio je Maras.

Nikad u ovih 25 godina nije se ulagalo u lučku infrastrukturu kao sada, odgovorio je resorni ministar dodajući kako je ponosan na niz projekata od Savudrije do Prevlake.

“Postoje dva instrumenta kojima financiramo te projekte, to su uglavnom projekti lučkih uprava, županijskih lučkih uprava, ali i državnih. Iz operativnog programa Konkurentnost i kohezija ukupno je na raspolaganju 80 milijuna eura i mi smo u prošloj godini potpisali za sedam projekata bespovratna sredstva u ukupnom iznosu oko 200 milijuna kuna. Sve su to projekti za koje su raspisani natječaji. Drugi je instrument državni proračun. Prošle godine smo imali 65 milijuna kuna na raspolaganju za financiranje takvih projekata, ali smo dodatno osigurali rebalansom 19 milijuna”, pojašnjavao je.

Ukupno je uloženo, navodio je, 84 milijuna kuna u lučku infrastrukturu, dok je ove godine na raspolaganju 80 milijuna kuna za što je javni poziv već raspisan.

“Ja to nazivam renesansom na hrvatskoj obali, jer nikad se do sada nije toliko ulagalo u lučku infrastrukturu”, poručio je Butković.

“Slažem se da se luke mogu napraviti iz takvih fondova, ali se na žalost europski fondovi u Hrvatskoj ne realiziraju”, ustvrdio je Maras.

HDZ-ova Branka Juričev Martinčev mišljenja je kako bi trebalo ponovno razmotriti i visine prekršajnih kazni.

“Kod prekršaja koji bi ugrožavali zdravlje i život gosta treba podržati i mjeru oduzimanja dozvole, no kada su manje teški prekršaji u pitanju bilo bi dobro da kazne ne budu velike jer kazna od 100 do 500 tisuća kuna bi malim brodarima mogla biti pogubna te dovesti do zatvaranja djelatnosti”, rekla je Juričev Martinčev.

Vedran Babić (Klub SDP-a) poručio je kako vjeruje kako je sam zakonik, odnosno, cijeli paket zakona koji prati tu temu napisan kako bi se pojednostavilo cjelokupno tržište takvih usluga te je izrazio nadu da će učinci zakona biti pozitivni.

“Ovo je jedan od tri zakona iz reforme pomorskog zakonodavstva kojoj je cilj podići konkurentnost, razinu sigurnosti, digitalizaciju usluga i dovršiti socijalnu reformu za pomorce”, uvjeravao je ministar prometa Oleg Butković.

Hrvatska zastava, prema predloženom, trebala bi biti atraktivnija za upis stranih plovnih objekata. Uvođenjem poreza po tonaži za jahte želi se privući što veći broj velikih jahti pod hrvatsku zastavu.

Uvodi se jedinstveni centralizirani upisnik brodova u elektroničkom obliku i olakšava predaja zahtjeva za upis u taj upisnik.

Komentiraj