Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je kako je optimist što se tiče Pelješkog mosta te kako ga žalbe na izbor kineskog konzorcija za gradnju prve faze izgradnje mosta Pelješac s pristupnim cestama nisu iznenadile.

“Ja sam optimist što se tiče Pelješkog mosta. Ovi postupci i žalbe što se događa to smo očekivali, to se događa. To su veliki projekti, a  u svim postupcima javne nabave onaj tko nije izabran može se žaliti, to je njegov pravni lijek koji može koristiti i koristi ga”, rekao je Butković kojega su novinari prije sjednice Vlade upitali za žalbe na izbor izvođača radova na gradnji Pelješkog mosta.

Hrvatske ceste su 12. siječnja objavile da su od tri pristigle ponude za prvu fazu izgradnje mosta Pelješac s pristupnim cestama izabrale ponudu kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation, koje su za to ponudile cijenu od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a).

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave, pak, zaprimila je 22. siječnja žalbu austrijske tvrtke Strabag na odluku Hrvatskih cesta o izboru kineskog konzorcija za izvođača radova na Pelješkom mostu, a ministar Butković je potvrdio da je stigla i druga žalba. Prema pisanju medija, žalio se i drugi ponuditelj – talijanski Astaldi i turska tvrtka IC Ictas, a žalile su se zbog procjene kvalitete garancije koju su dale za gradnju mosta.

Strabagova ponuda je bila 2,62 milijarde kuna, a zajednička ponuda Astaldija i turske tvrtke 2,55 milijardi kuna (obje bez PDV-a).

Ministar Butković nije želio komentirati žalbe, ponavljajući kako je rješavanje žalbi na Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave.

Procjenjuje da će žalbe “malo prolongirati” početak gradnje Pelješkog mosta, mjesec do mjesec i pol.

Smatra da bi Državna komisija trebala brže rješavati te žalbe, ne zna kakvo će biti rješenje te napominje da će o rješenju ovisiti i koliko će biti prolongirano potpisivanje ugovora a time i početak radova.

Na upit smatra li da bi u ponudi kineskog konzorcija moglo biti i potpora od strane kineske države odnosno državne banke, Butković je podsjetio da je postupak koji su provele Hrvatske ceste bio javni međunarodni natječaj te da je bio transparentan, a proveden je u dvije faze – fazu pretkvalifikacije u kojoj su se provjeravale pravne, tehničke i financijske sposobnosti ponuditelja te su tek oni koji su prošli taj filter, a to su mogli samo najbolji, predali svoje ponude.

Postupak je bio javan, pošten i transparentan, ponovio je Butković. “Da li postoje potpore morate pitati Hrvatske ceste, mislim da one to nisu vidjele i da u dokumentaciji u natječajnom postupku one nisu mogle ni vidjeti”, rekao je.

Upitan brine li ga cijena izgradnje odnosno tako velike razlike u ponuđenim cijenama, Butković je odgovorio kako ga to ne brine.

“Procijenjena početna vrijednost prema projektantu je 1,75 milijardi kuna. Sve tri ponude su iznad te vrijednosti”, rekao je.

Ministar financija Zdravko Marić, pak, na upit novinara smeta li Europskoj komisiji to što je kineski konzorcij dobio gradnju Pelješkog mosta, rekao je prije sjednice Vlade da nije stekao taj dojam, no i da nije skroz involviran u tu materiju.

“To su međunarodni natječaji, veliki natječaji, velike vrijednosti, velike važnosti, procedura je tu, mi je poštujemo i mislim da će tu sve biti u redu”, kazao je Marić.

Komentiraj