Bujanec dobio odštetu zbog pisanja NewsBara: “Tko se zadnji smije, najslađe se smije”

Velimir Bujanec je nakon pravomoćne presude ovršio satirični portal NewsBar. Na svom Facebook profili napisao je u petak: “Tko se zadnji smije, najslađe se smije”.

Sud u Zagrebu je potvrdio raniju nepravomoćnu sudsku odluku u kojoj stoji da su o Bujancu objavljene neistine i dodijelio mu 12 tisuća kuna odštete. Ove informacije za Index je potvrdio Vlado Lucić, bivši glavni urednik tog portala.

Bujanec se pohvalio na svom Facebook profilu.

“Mnogi su mi se rugali kada sam svojedobno tužio “satirični“ News Bar. Ja se neću nikome rugati, ali sa osobitim zadovoljstvom izvješćujem svekoliku hrvatsku javnost da mi je na račun upravo sjeo iznos od 12 tisuća kuna, uvećan za šestogodišnju kamatu, što uopće nije malo”, piše između ostalog Bujanec.

Domagoj Zovak, autor teksta zbog kojeg je NewsBar osuđen, nije očekivao da će drugostupanjski sud potvrditi presudu.

“Ako sad kažem nešto ozbiljno, netko će me tužiti. Ako kažem nešto neozbiljno, opet će me tužiti. Najbolje je da čovjek šuti, iako bi i šutnja uskoro mogla biti utuživa”, rekao je Zovak.

NewsBar najavljuje da će se žaliti Vrhovnom sudu i da će, bude li potrebno, ići i na Europski sud za ljudska prava.

“Nisam se još oporavio od prvostupanjske presude. Mislio sam da će to biti ispravljeno na drugom stupnju… Poanta svega je da ne smiješ lagati sa satirom, ne smiješ ljude klevetati i izmišljati. Ja stvarno ne znam koji su to stvarni vicevi, koja je to stvarna satira”, kaže Domagoj Zovak.

Položaj satire u Hrvatskoj: “Jedva opstaju i anonimne stranice”

Ova presuda samo potvrđuje koji je položaj satire u hrvatskom društvu, smatra Zovak.

“Kod nas satira inače nije raširena forma, a ljudi to uglavnom prakticiraju u nekoj anonimnosti Facebook grupa. Čak i te grupe onda bivaju zabranjene, poput ove koja objavljuje o Marinu Miletiću. Vani sve nacionalne televizije imaju satirične emisije, to je svima normalno, samo se kod nas na nacionalnim televizijama to nitko ne usudi raditi.

Mi smo nešto radili na HRT-u pa smo odletjeli nakon šest emisija. Još sad imamo ovo, da te ljudi zbog šale mogu tužiti i dobiti… Meni je to već neko vrijeme suludo”, rekao je.

“Nismo mi vezu s tim kokainom izvukli iz dupeta, taj čovjek ima presudu za te stvari. Nismo to izmislili, to je bazirano na nekoj istini, iz nečega je morao nastati taj vic. Na kraju se sve svodi na: ‘Stavi krpu u usta i šuti'”, rekao je Domagoj Zovak.

Podsjetimo, prije šest godina Bujanec je preko odvjetničkog ureda Nikoline Brkić zatražio demanti članka objavljenog na portalu NewsBar.hr pod naslovom “Hitna pomoć oživljavala Bujanca nakon vijesti o zapljeni kokaina vrijednog 44 milijuna eura” pod tvrdnjom da je “čitav članak netočan”.

Bujanec kaže da mu je članak povrijedio čast i ugled

Iako je već bio uhićen te je priznao da je kokainom plaćao seks s prostitutkom, Bujanec je tvrdio da mu je navedeni članak povrijedio čast i ugled.

Bujanec je u tužbi naveo da se u članku “Hitna pomoć oživljavala Bujanca nakon vijesti o zapljeni kokaina vrijednog 44 milijuna eura” navode netočni uvredljivi navodi

Naveo je da je netočno sljedeće: Da je ‘hitna pomoć oživljavala Bujanca nakon vijesti o zapljeni kokaina vrijednog 44 milijuna eura’, da je ‘vijest o zapljeni tisuću sto kila najfinijeg kolumbijskog bijelog praha bila previše za srce velikog Hrvata sa slabim srcem, Velimira Bujanca’., da je ‘novinarima djelatnik Hitne pomoći koji je s kolegama spašavao život Velimira Bujanca’ rekao: ‘Puls mu je bio … Izvan svih parametara … Vidio sam takve stvari kod iznimno prenašmrkanih ovisnika o kokainu, ali ovo je Velimir Bujanec, Hrvat, katolik, domoljub, nema šanse da je on na tako nečemu. Očito je bilo da mu UDBA podmeće te visoke otkucaje srca”.

Nadalje, Bujanec je naveo da je tekst i opremljen velikom fotografijom na kojoj se tužitelj nalazi u društvu generala Željka Sačića koji je njegov prijatelj i kojeg se ni krivog ni dužnog uvlači u ovakve članke te da je ovakvim člankom tužitelju povrijeđeno pravo osobnosti na dostojanstvo, ugled i čast”, stoji u obrazloženju presude.

Bujanec je tijekom suđenja tvrdio da  tekst nije shvatio kao satiru, nego isključivo kao “cipelarenje”.

Kazao je i da mnogo čitatelja i ne zna da se radi o izmišljenim tekstovima jer su, naime, novinari NewsBara govorili o tome kako drugi mediji prenose njihove članke kao “ozbiljne”, dok uvjete korištenja nitko ne čita.

 

 

 

 

Komentiraj