Broj poginulih u stravičnoj nesreći u Grčkoj popeo se na 43. Diljem zemlje prosvjedi: “Bol se pretvorila u bijes!”

Autor:

epa10497109 Rescuers at the scene of a train collision, near Larissa city, Greece, 01 March 2023. Fire fighter and ambulance service crews remain at the scene, while special crews were using cutting tools and blow torches to cut and prise apart the remains of the carriages to look for people or bodies possibly trapped inside. According to the latest update by the fire brigade spokesperson Vasilis Vathrakogiannis, the death toll was 36 so far and 66 people had been taken to hospital, six of which were admitted to ICUs.  EPA/ACHILLEAS CHIRAS

EPA/ACHILLEAS CHIRAS

Zbog tragične željezničke nesreće u kojoj su poginule najmanje 43 osobe, građani u Grčkoj prosvjedovali su na ulicama. Izgrednici su se sukobili s policijom ispred sjedišta Hellenic Traina u Ateni – tvrtke odgovorne za održavanje grčkih željeznica, piše BBC. Prosvjedi su održani i u Solunu i gradu Larissi, u blizini mjesta gdje se u utorak navečer dogodila katastrofa. Vlada je rekla da će neovisna istraga ‘donijeti pravdu’.

Trodnevna nacionalna žalost proglašena je u cijeloj zemlji nakon incidenta u kojem se putnički prijevoz čeono zabio u teretni vlak, zbog čega su se prednji vagoni zapalili. Mnogi od 350 putnika bili su studenti u svojim 20-ima koji su se vraćali u Solun nakon dugog vikenda proslave grčke pravoslavne korizme.

Premijer Kyriakos Mitsotakis rekao je da je za katastrofu kriva “tragična ljudska pogreška”. Šef postaje u Larissi optužen je za ubojstvo iz nehaja. Tijekom ispitivanja je navodno rekao da je “možda krivo rukovao”. Napomenuo je i da je “imao puno posla” te da je bio “umoran i preopterećen”. Prema njegovim tvrdnjama, došlo je do oštećenja PPC stupa u Palaeofarsalosu i stoga je putnički vlak bio usmjeren do linije silaska kako bi se izbjegao strujni udar. Vratio se na uzlaznu liniju i ubrzo nakon Larise, u točki 118 A, ponovno je vođen do silazne linije, gdje se nalazio drugi vlak, nakon čega je došlo do sudara.

Željeznički radnici planiraju štrajk 

Članovi sindikata željezničara vjeruju da sigurnosni sustavi nisu radili kako treba, uz višegodišnja upozorenja o tome. U znak prosvjeda i žalosti, željeznički radnici planiraju štrajk u četvrtak zbog, kako kažu, službenog zanemarivanja željeznice. “Bol se pretvorila u bijes zbog desetaka poginulih i ranjenih kolega i sugrađana”, stoji u priopćenju radničkog sindikata kojim se najavljuje štrajk. “Nepoštovanje koje su vlade godinama pokazivale prema grčkim željeznicama dovelo je do tragičnog rezultata”, dodaje se u komentarima na koje se poziva novinska agencija Reuters.

Ministar prometa Kostas Karamanlis podnio je ostavku zbog katastrofe, rekavši da će preuzeti odgovornost za “dugogodišnje neuspjehe” vlasti da poprave željeznički sustav za koji je rekao da nije prikladan za 21. stoljeće. Ali, ispred bolnice u koju su dopremana tijela žrtava željezničke nesreće, izvješen je transparent na kojem se tvrdilo da će svi sustavni propusti biti zataškani u službenoj istrazi koja je u tijeku, piše BBC.

Na tihom bdijenju u Larissi u srijedu u spomen na žrtve incidenta, jedan je prosvjednik rekao kako smatra da je katastrofa bila samo pitanje vremena. “Željeznička mreža izgledala je problematično, s istrošenim, loše plaćenim osobljem”, rekao je Nikos Savva, student medicine s Cipra, za novinsku agenciju AFP.

‘Poznajemo ovu situaciju 30 godina’

Uhićeni šef postaje ne bi trebao platiti cijenu “cijelog jednog posrnulog sustava”, dodao je. “Ovo je nedopustiva nesreća. Poznajemo ovu situaciju 30 godina”, rekao je za AFP liječnik iz Larisse, Costas Bargiotas. Bdijenje je također održano u Ateni, ispred ureda Hellenic Traina. Kasnije tijekom dana situacija je postala nasilna u istom području, a policija je upotrijebila suzavac kako bi rastjerala prosvjednike koji su bacali kamenje i palili vatre na ulicama.

Na mjestu najveće željezničke nesreće u zemlji, spasioci su radili cijelu noć. Obitelji su pristizale u obližnju bolnicu kako bi dale uzorke DNK kako bi se njihovi nestali voljeni mogli identificirati. No, to će postati sve teži proces jer se izvlači više ostataka onih koji su bili na čelu putničkog vlaka i koji su podnijeli svu snagu čeonog sudara i vatre koja je zatim zahvatila njihove vagone.

Glasnogovornik vatrogasne brigade Vassilis Varthakogiannis rekao je da je temperatura u prvom vagonu dosegla 1300 stupnjeva, zbog čega je “teško identificirati ljude koji su bili unutra”.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.