Britanski regulator blokirao Microsoftovo preuzimanje Activision Blizzarda. Posao od 68.7 milijardi dolara upitan

Autor:

Ahmed Atef, Unsplash

Microsoftov ugovor vrijedan 68,7 milijardi dolara  za kupnju američke tvrtke za video igre Activision Blizzard blokiran je u Velikoj Britaniji od strane Uprave za tržišno natjecanje i tržišta. Predloženim preuzimanjem bi Microsoft preuzeo takve hit naslove kao što su Call of Duty i Candy Crush. No regulator je rekao da je zabrinut da će dogovor ponuditi smanjenu inovaciju i manji izbor za igrače u brzorastućem poslu igranja u oblaku (Cloudu).

Microsoft i Activision su se usprotivili ovoj odluci i rekli da će se žaliti. “CMA-ovo izvješće proturječi ambicijama Velike Britanije da postane atraktivna zemlja za izgradnju tehnoloških tvrtki”, rekao je glasnogovornik Activisiona.
‘UK je očito zatvoren za poslovanje’ “Agresivno ćemo surađivati ​​s Microsoftom kako bismo to poništili nakon žalbe”, dodali su.

“Zaključci izvješća loša su usluga građanima Velike Britanije, koji se suočavaju sa sve lošijim ekonomskim izgledima. Ponovno ćemo procijeniti svoje planove rasta za Veliku Britaniju. Globalni inovatori, veliki i mali, primijetit će da je – unatoč svoj retorici – Britanija jasno zatvoreno za poslovanje .”

Brad Smith, predsjednik Microsofta, rekao je da je tvrtka još uvijek predana akviziciji. “Odluka CMA-a odbacuje pragmatičan put za rješavanje problema tržišnog natjecanja i obeshrabruje tehnološke inovacije i ulaganja u Velikoj Britaniji”, rekao je. Microsoft je već potpisao ugovore kako bi igre Activision Blizzarda bile dostupne na još 150 milijuna uređaja, dodao je. “Posebno smo razočarani što se nakon dugog razmatranja ova odluka čini kao odraz pogrešnog razumijevanja ovog tržišta i načina na koji relevantna tehnologija oblaka zapravo funkcionira.”
Activision igre “Call of Duty” prikazane su u trgovini u četvrti Manhattan u New Yorku, New York, SAD, 18. siječnja 2022.

Da bi prošao, posao moraju odobriti regulatorna tijela u Velikoj Britaniji, Sjedinjenim Državama i Europskoj uniji. CMA je prvi od tri regulatora koji je presudio, što znači da bi njegova odluka mogla pokvariti cijelo preuzimanje – zbog čega je današnja odluka posebno značajan dio procesa. Britansko tijelo priopćilo je da nije zabrinuto da će dogovor narušiti konkurenciju na tržištu igara na konzolama.

Ali Martin Coleman, koji je predsjedao neovisnom komisijom koja je istraživala prijedlog regulatora, rekao je da je od ključne važnosti zaštititi konkurenciju na “nastajućem i uzbudljivom tržištu” igara u oblaku. “Microsoft već ima moćnu poziciju i prednost u odnosu na druge konkurente u igricama u oblaku, a ovaj bi ugovor ojačao tu prednost dajući mu mogućnost potkopavanja novih i inovativnih konkurenata”, dodao je. Rekao je da je Microsoft dostavio planove za rješavanje zabrinutosti CMA-a, ali oni nisu bili učinkoviti i “zamijenili bi konkurenciju neučinkovitom regulativom”.

“Igre u oblaku trebaju slobodno, konkurentno tržište za poticanje inovacija i izbora. To se najbolje postiže dopuštanjem da trenutna konkurentska dinamika u igrama u oblaku nastavi raditi svoj posao”, dodao je.

Budućnost igara

Osim velike financijske investicije, ovaj posao je važan za Microsoft jer želi ojačati svoju poziciju na budućem tržištu igara. Govoreći prije presude CMA-a, Keza MacDonald, urednik igara za Guardian, objasnio je: “Utvrđeni financijski model za igraću konzolu je da kupite jednu, a zatim kupite igrice za igranje na njoj.

“Ali ono što se sada događa jest da računalstvo u oblaku i druge tehnologije stvaraju priliku za neku vrstu Netflixa igara – gdje mrežno preuzimate naslove umjesto da ih posjedujete. To je nešto u što je Microsoft već uvelike uložio. Imaju svoju Gamepass uslugu, gdje plaćate pretplatu i možete pristupiti cijelom nizu naslova. Na kraju, Microsoft se nada da ćete moći igrati sve te igre na svom telefonu, svojoj konzoli ili TV-u.

“Microsoft igra na budućnost videoigara, a ne samo na trenutno tržište konzola. To je stvarno važan dio ovog posla.”

No iako tehnološki div ima vodeći svjetski hardver, teško se natjecao s rivalima poput Sonyja i Nintenda kada su u pitanju same igre, rekao je MacDonald. “Sony je uvijek bio daleko ispred u kvalitetnim igrama, a Microsoft zapravo nikada nije imao igre za natjecanje na toj razini”, dodaoa je. “Ovo je način za kupnju i kontrolu budućnosti mnogih vrlo popularnih igara.”

Microsoft je potpisao ugovore s nekim od trenutnih ključnih nositelja igara u oblaku, poput tehnološke tvrtke Nvidia, ali bit će potrebni daljnji ustupci ako žele imati nade da ponište ovu odluku. Bez dogovora ovdje, cijeli proces se zaustavlja.

Postoji osjećaj šoka među britanskom industrijom igara zbog ove odluke, jer je opće očekivanje bilo da će biti odobrena.

Sonyjevi šefovi će, međutim, biti zadovoljni. Konzistentno su se protivili dogovoru, tvrdeći da bi njegovom Playstationu ograničio pristup nekim od najpopularnijih svjetskih naslova, što bi bilo loše za igrače, piše BBC.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.