Brexit na britanskim malim ekranima uoči glasanja u parlamentu

Autor:

epa07238492 Pro EU protesters demonstrate outside of the parliament calling for a People's Vote in London, Britain, 18 December 2018. It is one hundred days to Brexit. Britain will leave the European Union 29 March. Britain's opposition Labour Party leader Jeremy Corbyn has tabled a motion of no confidence in Prime Minister Theresa May, after she said MPs would not vote on the Brexit deal until 14 January 2019.  EPA/ANDY RAIN

Televizijski film s Benedictom Cumberbatchom u ulozi mozga kampanje za izlazak Velike Britanije iz Europske unije dolazi na britanske male ekrane, nekoliko dana prije ključnog glasanja o brexitu u britanskom parlamentu.

“Brexit: bezobziran rat” koji će biti prikazan u ponedjeljak na kanalu Channel 4, dovodi na male ekrane ključne osobe i strategije iz kampanje uoči referenduma 2016., uz slogan: “Svi znaju tko je pobijedio. Ali rijetki znaju kako”.

Kreatori filma nisu mogli izabrati bolji trenutak za prikazivanje te dvosatne političke drame.

Sporazum koji je postigla britanska premijerka Theresa May s EU-om doći će na glasanje u britanski parlament polovicom siječnja, što znači da  se radi o idealnom trenutku da se ispriča kako je sve počelo, kažu oni.

“Vjerujem da umjetnost, kazalište i priča, imaju uz zabavnu ulogu i onu građansku”, rekao je 37-ogodišnji scenarist James Graham prigodom predprojekcije filma u četvrtak.

“To nam može pomoći da razumijemo što se događa u ovom trenutku na jedan drugačiji način nego što to čine novinarstvo i društvene mreže”, dodao je.

Benedict Cumberbatch, poznat po interpretaciji Sherlocka Holmsa u seriji BBC-a, utjelovljuje Dominica Cummingsa, direktora “Vote Leave”, skupine koja je vodila službenu kampanju za izlazak iz Unije. Cummings je pristao sastati se s Cumberbatchom i oni su imali dugi razgovor, kazao je Graham.

Malo poznat široj javnosti, Dominic Cummings imao je ključnu ulogu u kampanji, pogotovo u tome što je inzistirao da se vodi na društvenim mrežama, a ne kao tradicionalna predizborna kampanja.

James Graham rekao je da je izabrao osvijetliti strategije referenduma i ljude za koje se nikad nije čulo, jer smatra da su oni bili odlučujući.

Taktike pristaša brexita minuciozno su analizirane u filmu, posebno zavaravajući slogani i ciljane političke reklame. Ipak, Graham je rekao da nije želio donositi presudu o strategijama pristaša brexita.

Među osobama oslikanim u filmu su i Boris Johnson i Nigel Farage, dva ključna borca za brexit, kao i poslovni čovjek Arron Bank koji je oblino financirao kampanju.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.