Vozačev osjećaj tijekom vožnje ne smije se podcijeniti. U kakvom je stanju cesta; kako prianjaju gume? Vozači trkaćih automobila za to imaju svoj izraz: instinktivan osjećaj (eng. seat-of-the-pants feel). Engleski izraz odnosi se na kontakt stražnjeg dijela hlača i vozačkog sjedala, koji vozačima omogućuje da osjete stanje površine ceste.

Automatiziranim vozilima također su hitno potrebne informacije o uvjetima na cesti. Vozila nemaju osjećaj za takve uvjete tj. donedavno ga nisu imale. Bosch je razvio sustav koji automatiziranim vozilima omogućuje instinktivan osjećaj.

“Zahvaljujući svojim uslugama predviđanja uvjeta na cesti upozoravamo na opasnosti kao što su mokre ceste, snijeg ili led prije nego što se kritične situacije razviju. U tome nam pomažu podaci o vremenskim uvjetima koje pruža naš partner Foreca. To znači da će automatizirano vozilo točno znati gdje se može autonomno kretati i kako”, rekao je dr. Dirk Hoheisel, član upravnog odbora tvrtke Bosch.

Foreca je jedan od vodećih svjetskih pružatelja informacija o vremenskim uvjetima, s više od dva desetljeća iskustva u predviđanju vremenskih uvjeta na cesti.

“Boscheve usluge za uvjete na cesti uzimaju u obzir više mogućih scenarija prognoza vremena”, izjavio je Petri Marjava, direktor prodaje tvrtke Foreca. Usluge za uvjete na cesti poboljšavaju sigurnost vožnje i glatkoću. Također se povećava raspoloživost funkcija automatizirane vožnje. Boschev paket usluga globalno će se uvesti 2020. godine i u početku će se temeljiti na podacima o vremenskim uvjetima. Što se više povezanih automobila pojavljuje na cestama, usluga će se proširivati podacima o vozilima.

Do visoko automatizirane razine 4 SAE odluka o tome može li automobil preuzeti zadatak vožnje ovisi o čimbenicima poput vrste ceste, raspona brzine i vanjskih utjecaja. To znači da će imati dovoljno vremena da prilagodi stil vožnje i neće morati predati zadatak vožnje vozaču čim se uvjeti na cesti imalo pogoršaju. .

Bosch procjenjuje da će biti potrebno oko 20 milijuna povezanih automobila da bi se pokrilo oko 80 000 kilometara autocesta samo u Europi. Stoga će u početku prognoze vremenskih uvjeta na cesti biti jedini pouzdani izvor informacija za donošenje ispravnih zaključaka o uvjetima na cesti. Temeljito ispitivanje koje je Bosch proveo nad nekoliko vodećih pružatelja pokazalo je da su finski vremenski stručnjaci najtočniji globalni pružatelji podataka o vremenskim uvjetima na cesti.

Kad na cestama bude dovoljan broj povezanih vozila, Bosch će svoje usluge predviđanja uvjeta na cesti nadopuniti podacima o vozilima. Ti će podaci uključivati informacije pohranjene na CAN sabirnici, središnjoj podatkovnoj mreži vozila, poput temperatura izmjerenih u vozilu i izvan njega te informacija o tome upotrebljavaju li se brisači za vjetrobranska stakla. Zahvaljujući povezanosti ti podaci neće ostati neiskorišteni u vozilu, već će pronaći svoj put u Boschev oblak putem pojedinih pozadinskih poslužitelja proizvođača automobila. Nadalje, Bosch će procijeniti uobičajene intervencije sustava ESP za zaštitu od proklizavanja…

Komentiraj