BMW 3.0 CSL: Povratak legende s 560 KS, najsnažnijim 6-cilindrašem kojeg je ikad razvio BMW M

BMW slavi 50. godišnjicu odjela za moto sport koji se 1972. proslavio modelom BMW 3.0 CSL, u osnovi stilski prilagođenu verziju novog BMW M4 CSL, bavarski Top Gun sa samo stražnjim pogonom

CSL je kratica za “Coupé, Sport, Lightweight” i tako je ta skraćenica ponovno postala poznata prvo s M4, a sada s ovim 3.0 CSL. Ograničena serija od 50 komada, reinkarnacija kultnog sportskog modela iz 1972., u osnovi je novi BMW M4 CSL s estetskim i tehničkim promjenama. To je velika vijest za ljubitelje BMW-ovog sportskog naslijeđa diljem svijeta.

Nakon modela BMW M4 CSL, BMW XM (prvog sportskog automobila nakon M1 koji je u potpunosti razvio BMW M GmbH), novog BMW M2 i prvog BMW-a M3 Touring, očito je nedostajao još jedan automobil za proslavu ove obljetnice sportskog odjela. Nakon nekoliko mjeseci glasina svih vrsta, BMW konačno predstavlja novi 3.0 CSL, hi-tech reinkarnaciju istoimenog modela, serije E9, iz 1972.

Foto: BMW

Kao što možete vidjeti na fotografijama, došlo je do vizualnih promjena. Prednji kraj zauzima okomitiji položaj, podsjećajući na svog pretka, dok nalazimo žuta prednja svjetla BMW Laser Light, koja podsjećaju na svjetlosne jedinice povijesnih trkaćih automobila, ali i trenutno najuspješnijeg trkaćeg modela BMW M: BMW M4 GT3. Najočitija veza s klasičnim modelom može se vidjeti na stražnjoj strani, gdje je BMW M dodao prepoznatljivo krilo u stilu legendarne trkaće vozila.

Komponenta s logotipom M Power u retro izgledu široka je kao cijeli stražnji dio 3.0 CSL i ima zatvorene stranice poput originala prije 50 godina. Veliki aero element nadopunjen je krovnim spojlerom temeljenim na modelu E9. BMW 3.0 CSL opremljen je najsnažnijim rednim 6-cilindrašem ikada korištenim u modelu BMW M dozvoljenom za promet. Tako je već bilo sa starim 3.0 CSL-om koji je u svojoj ultimativnoj verziji davao 206 KS. Današnji 6-cilindarski bi-turbo izveden je izravno iz motora korištenog u DTM-u.

Iz obujma od 2993 ccm, uz pomoć dva turbopunjača, ispaljuje 560 KS, 10 KS više nego motor novog BMW M4 CSL. BMW specificira najveći okretni moment od 550 Nm i najveću brzinu vrtnje 7200/min.  Mnogi tehnički elementi M4 GT3 integrirani su u 3.0 CSL, poput turbo motora, posebnog sustava hlađenja i ispuha od titana. Impresivni pogonski potencijal šalje se samo na stražnje kotače putem ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa.

Automobil također ima automatski sustav peta/prsti koji se također može onemogućiti. Karbo-keramički diskovi su u serijskoj opremi, kao i trkaćim stazama orijentirani adaptivni M ovjes s elektronički kontroliranim amortizerima.  U unutrašnjosti su sjedala s konstrukcijom od ugljičnog kompozita (CFRP), takve ukrasne trake na panelima vrata i bijela ručica mjenjača koja je napravljena isključivo za BMW 3.0 CSL i također podsjeća na prošlost. BMW 3.0 CSL će se proizvesti u seriji od 50 vozila s pojedinačnim brojevima tijekom otprilike tri mjeseca.

Bojanje automobila zahtijeva poseban postupak, dok se neki od CFRP dijelova izrađuju ručno. Svako vozilo prolazi kroz osam ciklusa sklapanja na osam proizvodnih stanica u složenom procesu koji traje do deset dana. Cijena će biti oko 750.000 eura.

Foto: BMW

 

Komentiraj