BiH: 2018. počinje gradnja autoceste između Sarajeva i Mostara

Autor:

Velika Gorica, 09.10.2008 - Radove na dionicama Jakuševec - Velika Gorica jug - Buševec autoceste A 11 Zagreb - Sisak i na istoènoj obilaznici Velike Gorice obišli su ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta i ministar financija Ivan Šuker. Autocesta Zagreb-Sisak dužine 47,5 kilometara podijeljena je na tri dionice - Jakuševec - Velika Gorica jug (9,5 km), Velika Gorica jug - Lekenik (20,2 km) i Lekenik - Mošæenica (17,8 km). Planirana vrijednost investicije iznosi 4,4 milijarde kuna. Gradnja obilaznice Velike Gorice u prvoj fazi obuhvaæa izgradnju dijela glavne trase u duljini oko 1,2 kilometra i spojne ceste na u duljini oko 2,7 km. Ugovorena vrijednost radova iznosi 114,3 milijuna kuna, a rok dovršetka radova je 10 mjeseci.
foto FaH/ Tomislav PAVLEK /ds

Radovi na najtežoj dionici autoceste na dijelu koridora V c koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu između Sarajeva i Mostara trebali bi početi u proljeće 2018. godine, najavili su u četvrtak iz uprave Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH.

U priopćenju dostavljenom medijima navodi se kako su se, nakon prošlotjednog usvajanja izmjena prostornog plana u parlamentu Federacije BiH, stekle sve pretpostavke za gradnju nešto manje od četrdeset kilometara dionice koja podrazumijeva tunel kroz planinu Prenj te nastavak autoceste prema Mostaru, uključujući zaobilaznicu od sjevera prema jugu.

Riječ je o izmjenama ranijih projekata koji su predviđali trasu dužu za osamnaest kilometara, ali i cijeli niz mostova i vijadukata uz kanjon Neretve, koji bi izvedbu radova učinili znatno skupljom.

Prema sadašnjim projekcijama iz Autocesta FBiH, spajanje s Mostarom već izgrađene dionice autoceste, koja iz pravca Zenice završava kod mjesta Tračin dvadesetak kilometara južno od Sarajeva, stajalo bi oko 550 milijuna eura, što je za oko 250 do 300 milijuna eura jeftinije od ranijeg projekta.

Zbog kompleksnosti i cijene prvobitnog projekta, koji je trebao biti financiran na temelju izdvajanja dugoročne koncesije za korištenje, za njega nitko nije bio zainteresiran. Novi pristup podrazumijeva kombinirano financiranje gradnje iz domaćih i inozemnih izvora kroz kredite.

Najkompliciraniji objekt na novoj dionici sada je tunel kroz Prenj, koji je projektiran u dužini oko deset kilometara.

BiH je do sada na trasi koridora V c, koji povezuje Budimpeštu i Ploče, izgradila nešto više od 130 od ukupno projektiranih 330 kilometara autoceste.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)