BALCONYTV sve je popularniji u Zagrebu

Autor:

[quote_box_center]

  • Koncept showa je da voditelj najavi bend koji potom odvira jednu pjesmu na balkonu i predstavi se internetskoj publici
  • Dosad su predstavljena 42 hrvatska benda, najgledaniji video je izvedba Miki Souls „Tvoj dečko je hipster”
  • Kliknite na link i pogledajte zanimljive, live, akustične izvedbe hrvatskih glazbenika

[/quote_box_center]

BalconyTV, muzički show u kojem glazbenici sviraju na balkonima diljem svijeta, sve je popularniji u Zagrebu gdje postoji gotovo dvije godine.

Dosad su predstavljena 42 hrvatska benda. Producent Jakov Novak, voditelj Antonio Pašalić i suradnica Maja Laginja na balkonu Malog placa na tavanu, na adresi Sinkovićeva 8, ugostili su i neke poznatije glazbenike s domaće indie scene. Dobitnica Porina, Sara Renar izvela je na BalconyTV-u pjesmu „Bok“, gostovao je i beatboxer Surka, bendovi Pink Studio, Baden Baden, S3ngs… Najgledaniji video ima 33500 pogleda. To je izvedba Miki Souls „Pjesmica“, odnosno „Tvoj dečko je hipster“ kako pjesma sada nosi naziv.

Koncept showa je da voditelj najavi bend koji potom odvira jednu pjesmu i predstavi se internetskoj publici. Snimke se stavljaju na YouTube kanal. Snima se u jednom kadru, a poanta je čuti kako bend zapravo zvuči. Cjelokupna ideja došla je od trojice Iraca. Filmaš Stephan O’Regona, te glazbenici Tom Millett i Pauline Freeman osmislili su projekt prije devet godina. Prvi balkon na kojem je show sniman bio je u ulici Dame u Dublinu gdje su dvojica glazbenika iznajmljivala stan. Trenutno se odabrane izvođače snima na 56 balkona po isto toliko gradova na pet kontinenata.

Antonio Pašalić i Jakov Novak

Jakov Novak, osnivač zagrebačkog BalconyTv-a, za show je doznao slučajno gledajući na jednom stranom tv kanalu prilog o tome.

„Javio sam se odmah mailom osnivačima u Irskoj i počeli smo nakon par mjeseci u kojima sam im isprva slao testne snimke“, prisjeća se Novak koji je prvo snimao na balkonu Fakulteta političkih znanosti na kojem je i sam diplomirao novinarstvo. U gradovima poput Los Angelesa, Melbournea ili Londona gdje je BalconyTV jako popularan, videa se pogledaju i po nekoliko milijuna puta. Primjerice, izvedba australskog kantautora Matta Corbyja „Brother“ pogledana je skoro pet milijuna puta, „The Banjolin Song“  popularnog britanskog folk rock benda Mumford & Sons ima milijun i pol klikova. Jedina Hrvatica koja je nastupala na stranom BalconyTV-u je kantautorica Dunja Ercegović, tj. Lovely Quinces. Na talijanskom balkonu otpjevala je „Wrong house“ sa svojeg EP-a.

Voditelj Antonio Pašalić je neko vrijeme proveo u Budimpešti, gradu koji spada u top pet gradova po popularnosti showa.

„Tamo je ta independent scena jača. Stvar prestiža je nastupati na BalconyTV-u i na taj se način predstaviti publici. Neki su bendovi u Mađarskoj tim putem došli do popularnosti“, kaže Antonio Pašalić.

Suradnja Maje Laginje s BalconyTV-om dogodila se spontano.

„Otkad pamtim, aktivno pratim što se događa na, više manje, indie glazbenoj sceni. Mnogo mojih prijatelja je iz glazbenih krugova, a pronalazak novih glazbenika u čiju svjetlu budućnost i kvalitetu vjerujem, za mene je nešto poput zadovoljstva i malog hobija. S Jakovom sam se znala od ranije pa sam ga prošle jeseni dok smo sjedili na jednoj pivi (previše) pitala dozvoljava li mi da im se pridružim. Na sreću, dozvolio je“, kaže Maja Laginja.

SmartSize

Na zagrebačkom balkonu su načelno dobrodošli svi glazbeni žanrovi, osim narodne muzike i generičkog hard rocka, kažu. Cilj im je poticati kvalitetnu i za hrvatske uvjete drugačiju glazbu. Moto showa je „Music with a view“, glazba s pogledom. Stoga je dobar pogled bitan koliko i dobra glazba. Na balkon u Novoj Vesi odlučili su se, kažu, zbog konformnosti, dobrog odnosa sa susjedima i vlasnicima i možda najbitnije – pogleda.

„Osnivačima iz Irske nije se sviđao pogled na Novi Zagreb s balkona na kojem smo na početku snimali. U pozadini s balkona iz Nove Vesi, jednoj od meni najdražih zagrebačkih ulica, vide se Katedrala i određeni elementi koji daju vizuru grada. S druge strane, tu je cijeli niz dvorišta što nam daje starogradski štih koji možda više razumiju Zagrepčani nego ljudi u inozemstvu“, kaže Jakov Novak i naglašava kako je od pokušaja zadovoljavanja ukusa stranaca, bitnije da se ekipa zagrebačkog BalconyTV-a osjeća ugodno predstavljajući svoj grad.

Priliku za predstavljanje svoje glazbe daju mnogim domaćim indie bendovima. Neki od njih su prvi put snimali upravo na tavanu. Organizatore zagrebačkog BalconyTV-a ta mogućnost prezentacije javnosti često potpuno nepoznatih, a kvalitetnih glazbenika čini bogatima u ovom zasad njima nekomercijalnom projektu. Rade ovo, kažu, volonterski iz ljubavi prema glazbi i snimanju.

„Bogatstvo ovog projekta je to što se kroz videa s Youtubea možeš upoznati s glazbenicima iz raznih kultura. Zanimljivo je gledati što se događa na glazbenoj karti svijeta. Gledaš i vidiš da svugdje po svijetu postoje jednaki entuzijasti koje na globalnoj razini spaja ljubav prema glazbi“, zaključuje Jakov Novak.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)