Sandra Simunovic/PIXSELL

‘Autonomija učiteljima znači da ministrica bježi od odgovornosti’

Nakon što je Blaženka Divjak najavila veću autonomiju učitelja i nastavnika hrvatskog jezika u izboru lektire, Korana Serdarević, književnica i profesorica hrvatskog jezika u gimnaziji, pojasnila je zašto smatra da je cijela priča oko autonomije posve promašena

Blaženka Divjak, ministrica znanosti i obrazovanja, novim prijedlogom kurikuluma hrvatskog jezika dala je učiteljima i profesorima puno više autonomije u nastavi i pravo na odlučivanje o izboru knjiga koje će djeci dati na čitanje. Ministrica je, međutim, najavila i da će kroz anketu među učiteljima i profesorima hrvatskog jezika, vezanu uz popis lektire u sklopu novog kurikuluma hrvatskog jezika, pomoći onima koji su nesigurni u vlastiti dobar izbor djela koja će učenici čitati za lektiru, kao dio izborne lektire. Time je otvorila pitanje svog nepovjerenja u iste te profesore i učitelje, da će sami moći napraviti posao za koji su dobili “zeleno svjetlo”. Iz Ministarstva znanosti i obrazovanja odgovorili su sljedeće: “Rezultati ankete poslužit će kao temelj financiranja opremanja školskih knjižnica sredstvima državnoga proračuna, ali i dodatnim sredstvima europskih fondova, kako bi i školske knjižnice bile spremne za provedbu kurikularne reforme od školske godine 2019./2020. U Državnom proračunu za 2019. godinu osigurano je 5,2 milijuna kuna za opremanje školskih knjižnica, a planirano je i dodatnih 20 milijuna kuna iz europskih fondova. Navedeno predstavlja značajno veća sredstva u odnosu na primjerice 2015. godinu kada se za knjižnice za osnovne škole osiguravalo 100.000 kuna i jednako toliko i za srednje škole. Dodatno, s obzirom na upite pojedinih učitelja i nastavnika, kao i zainteresirane javnosti, Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavit će rezultate ankete, odnosno analizu odabira književnih djela, u kumulativnom obliku, kako bi mogli poslužiti kao smjernice učiteljima i nastavnicima…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentiraj