U Sloveniji će se iduće godine održati redovni izbori za predsjednika države, ali je mogućnost novih prijevremenih parlamentarnih izbora, o  čemu se također ponekad špekulira, minimalna, sudeći po raspoloženju biračkog tijela, otkrivaju najnovije ankete u susjednoj državi, objavljene u ponedjeljak.

Iako tročlanu koalicijsku vladu premijera Mire Cerara već mjesecima podržava manje od trećine biračkog tijela, samo je svaki četvrti birač sklon prijevremenim izborima, 15 posto ih je u tom pogledu neodlučno, dok 60 posto smatra da vlada mora izdržati do kraja i završiti svoj četverogodišnji mandat koji istječe u drugoj polovici 2018. godine, pokazala je telefonska anketa ljubljanskog “Dela” provedena krajem prošlog tjedna na 504 ispitanika, objavljena u ponedjeljak.
Vodeći slovenski list međutim u više komentara izražava sumnju u “liderske sposobnosti” Cerara, ali i dodaje da on u zadnje vrijeme nastoji popraviti svoj imidž “neodlučnog profesora” u javnosti te se predstaviti kao jak čimbenik političke stabilnosti u situaciji kad stabilan ekonomski rast Slovenije i potrebne reforme još nisu do kraja zajamčeni i provedeni.
“Delo” tvrdi da je Cerar  zadnjih mjeseci angažirao jaku ekipu domaćih i stranih marketinških stručnjaka, među njiima izraelskog stručnjaka Asafa Eisina, koji je, kako se navodi, već pomagao nekim drugim  liderima  u regiji.

Cilj premijerovih pojačanih promidžbenih aktivnosti jest priprema terena za buduće izbore, ali i  poboljšanje sadašnjeg lošeg rejtinga njega osobno i njegove Stranke modernog centra (SMC), s kojom je prije dvije godine u nekoliko tjedana nakon njena osnivanja osvojio čak trećinu mandata u parlamentu.
“Stručnjaci nastoje sliku Cerara kao  smirenog profesora koji dugo sluša savjete i odlučuje se kako bi konačno odvagnuo i odlučio zamijeniti slikom odlučnog lidera brzih odluka”, navodi list u komentaru, ali dodaje kako mnogi slovenski analitičari sumnjaju da će tako vratiti nekadašnju popularnost te da se nastoji profilirati kao politički eklektik, po receptu “malo nacionalnog, malo religioznog, malo progresivnog”, što ne može uvjeriti birače.
Osim toga, uvjerljiva većina birača vjeruje da mu neće uspjeti provesti reformu zdravstvenog sustava, kako je obećao, a mnogi smatraju da je njegov savez s ostale dvije stranke u vladi, Demokratskom umirovljeničkom strankom (DESUS) i Siocijalnim demokratima, (SD) vrlo labav, prenosi list rezultate ankete.
Prema najnovijim rezultatima ispitivanja političkih stajališta slovenske javnosti, što ih je provela agencija Ninamedija za Slovensku televiziju, Ceraru i njegovoj stranci izlazak na prijevremene parlamentarne izbore u kratkom roku ne bi se isplatio jer bi njegova stranka SMC dobila tri puta manje mandata nego prije dvije godine, a zajedno s ostale dvije stranke u sadašnjoj vladi mogla bi računati na najviše 43 mandata u parlamentu s 90 zastupnika, što govori o maloj popularnosti koalicije.

Prema istom ispitivanju, da slovenska vlada radi dobro smatra 36 posto ispitanika, dok je u suprotno uvjereno njih 61 posto, što je za vladu lošiji anketni rezultat nego prethodnog mjeseca.
Slovenska demokratska  stranka (SDS) bivšeg premijera  Janeza Janše  dobila bi na eventualnim prijevremenim izborima 14 posto glasova, Socijalni demokrati (SD) 11,2 posto, a Cerarova stranka je na tek trećem mjestu sa 10,3 posto, dok je samo nešto iznad praga za ulazak u parlament Demokratska stranka umirovljenika (DESUS), sadašnji glavni Cerarov partner u vladi, pokazalo je ispitivanje javnog televizijskog servisa.

Isto tako, navodi se u analizi te ankete, sve je više birača koji navode da ne bi birali niti jednu od sadašnjih političkih stranaka. Takvih je sada više od 20 posto, a to stvara kombinacije i mogućnosti za osnivanje neke nove stranke koja bi, ako pravilno detektira raspoloženje birača, na izborima mogla polučiti iznenađujući uspjeh koji je na više prijevremenih izbora zadnjih godina uspijevao strankama koje su pokrenuli i vodili Zoran Janković, Alenka Bratušek i neki drugi, navodi se u analizi.

Komentiraj

FOTO:FaH
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.