U okviru Animafesta u utorak je otvoreno četvrto izdanje simpozija o suvremenoj animaciji “Animafest Scanner”, koji se ove godine bavi promjenjivom ulogom festivala animacije te odnosima između animacije i stripa, psihologije i novih medija.

Simpozij je otvorila ovogodišnja dobitnica Animafestove Nagrade za izniman doprinos proučavanju animacije  Maureen Furniss, s izlaganjem o najvažnijim svjetskim festivalima koje, iako su međusobno različiti,  povezuje jedinstvo cijele zajednice.

“Festivali su puno više od godišnjih događanja, oni su  živuća kultura sama  za sebe, obično počinju kao manja okupljanja, a potom postanu mjesta koja imaju veliki utjecaj za nove autore i buduće organizatore koji će stvarati nove festivale na globalnoj razini”, rekla je ta američka autorica, povjesničarka i teoretičarka animiranog filma.

Furniss ističe kako uloga festivala nije samo prepoznati nove vrijednosti nego i potaknuti imaginaciju, ojačati komunikaciju među sudionicima animacijske scene, ali i s lokalnom publikom.

“Neki festivali traju deseteljećima i osnova su za cijelu zajednicu animatora, dok se drugi otvaraju diljem svijeta i pokazuju nove pristupe animaciji”, napomenula je.

Za Animafest, kao drugi natjecateljski festival na svijetu, nakon Annecyja, kaže da ima opuštenu atmosferu u kojoj se posebna pozornost daje autorima.

“Animafest se fokusira na autore, a svaki gost se osjeća kao najvažniji umjetnik na svijetu”, istaknula je Furniss.

“Festival je uspio zadržati intimnu atmosferu i fokus na nacionalnu produkciju, iako je odavno narastao na globalnu razinu, a zanimljivo je kako je vrlo otvoren, pa mladi autori mogu bez problema upoznati već afirmirane”, dodala je.

Furniss je programska direktorica za eksperimentalnu animaciju pri California Institute of Arts, urednica časopisa Animation Journal i autorica knjiga Art in Motion: Animation Aesthetics, The Animation Bible i A New History of Animation.

Sudionici simpozija će u utorak razgovarati o promjeni uloge filmskih festivala te o relaciji između stripa i animiranih filmova, dok će u srijedu tema panela biti animacija u kontekstu psihologije, te  novih medija, virtualne stvarnosti i weba.

Među ostalim, predavači će govoriti o pojavi alternativnih festivala animacije kao alata za društvene promjene, poput kosovskog  Anibara, koji je počeo kao projekt u garaži nekoliko tinejdžera, a danas je događaj od važnosti za zajednicu i grad.

Bit će riječi o različitim pripovjednim i stilskim pristupima u stvaranju stripa i crtića, o porijeklu i evoluciji vulgarnosti yonkoma manga, o adaptaciji Schulzovog stripa “Snoopy” u animirani serijal.

Program festivala od danas u svim kinima

Nakon sinoćnjeg otvorenja program je u utorak počeo u svim kinima, počevši od Studentskog natjecanja u Kinu Europa, među kojima su i radovi, na Animafestu nagrađene praške FAMU – “Sretni kraj” Jana Saske i “Što više znam” Mareka Naprsteka.

Uz Svjetsku panoramu održat će se i retrospektiva dobitnika Nagrade za životno djelo Animafesta Borivoja Dovnikovića – Borde te uz razgovor s tim istaknutim animatorom, ilustratorom, strip crtačem.

Još jedan dobitnik ovogodišnjeg Animafesta, Jean-François Laguionie (ASIFA nagrada) predstavit će svoj novi dugometražni film “Louise na obali” o starici u napuštenom primorskom gradiću.

Veliko natjecanje kratkometražnog filma nastavlja se s filmovima “Manivald# Chintis Lundgren, “Amalimbo” Juana Pabla Libossarta, “Rugoba” Nikite Diakura, ” Usred ljeta” Josselina Facona i drugima.

Program u Europi završit će projekcijom kontroverznog kineskog dugometražnog filma “Ugodan dan!” koji je zbog političkih pritisaka uklonjen iz programa Annecyja, tako da je Animafest nakon Berlinalea, prvi A festival na kojem se taj crnohumorni gangsterski neo-noir može vidjeti.

U Kinu Tuškanac održava se Veliko natjecanje kratkometražnog filma te program videospotova “Kino za uši” i Studentskog natjecanja, kao i  projekcija “Mačka Fritza”, kultnog filma “samo za odrasle” Ralpha Bakshija prema stripovima velikana američke nezavisne scene Roberta Crumba.

U Kinoteci se nakon dva bloka Natjecanja filmova za djecu prikazuje “Moj život kao tikvica” ostvaren upečatljivom stop animacijom, a slijede Obiteljski program i program Velikog natjecanja dugometražnog filma.

Predstavljanjem američkog nezavisnog kolektiva Late Night Work Club (LNWC), čiji se autori natječu i u Velikom natjecanju kratkometražnog filma, otvara se program u Art Parku, dok će u klubu Vinyl umjetnički ravnatelj Animafesta Daniel Šuljić puštati ploče na 45 okretaja, u povodu isto toliko godina Animafesta.

Komentiraj

FOTO:HINA/ Tomislav PAVLEK
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.