AGROKOR Ključne aktivnosti vezane uz prijave tražbina i razvrstavanje vjerovnika

Autor:

Zagreb, 30.04.2011 - Agrokor d.d., Trg Dražena Petroviæa 3.
foto FaH/ Lana SLIVAR DOMINIÆ/ lsd

Izvanredna uprava Agrokora izvijestila je da su ključne aktivnosti u prosincu prošle godine bile vezane uz prijave tražbina i rješenje o razvrstavanju skupina vjerovnika te da je započela revizija financijskih rezultata sustava Agrokor za prošlu godinu o čemu će rezultati biti dostupni krajem ožujka.

Kako se navodi u izvješću izvanredne uprave za razdoblje od 11. siječnja do 10. veljače ove godine, budući da je 31. prosinca 2017. godine započela revizija financijskih rezultata sustava Agrokor te se očekuje da će podaci o mjesečnim i kumulativnim rezultatima biti dostupni 31. ožujka, u ovom mjesečnom izvješću nema financijskih pokazatelja poslovanja kompanija iz sasatva Agrokora.

U izvješću izvanredne uprave, objavljenom u ponedjeljak na web stanici Agrokora, navodi se da je Trgovački sud u Zagrebu 15. siječnja ove godine donio rješenje o utvrđenim i osporenim tražbinama, Rješenje navodi kako su, nastavno na tražbine koje je ispitao i priznao izvanredni povjerenik u iznosu od 41,45 milijardi kuna te osporio u iznosu od 16,43 milijarde kuna, vjerovnici međusobno osporili tražbine u iznosu od preko 10,4 milijardi kuna.

Osporena jamstva i sudužništva od strane drugih vjerovnika iznose više od 101 milijarde kuna. Trenutno, prije okončanja parničnih postupaka, ukupan zbroj utvrđenih glavnih tražbina iznosi 31,04 milijardi kuna.

Trgovački sud u Zagrebu je također 26. siječnja donio rješenje o razvrstavanju vjerovnika u pet skupina. Broj članova vjerovničkog vijeća i razvrstavanja vjerovnika u skupine utvrđuje sud, na prijedlog izvanrednog povjerenika, pri čemu same članove vjerovničkog vijeća određuju, tj. biraju vjerovnici.

“Izvanredna uprava i dalje poduzima sve raspoložive pravne aktivnosti s ciljem zaštite imovine sustava Agrokor i kompanija iz sustava u Hrvatskoj i inozemstvu, a također je nastavljena i intezivna komunikacija i interakcija sa svim ključnim dionicima na svim tržištima”, ističe se u izvješću.

Troškovi izvanredne uprave

U osvrtu na troškove izvanredne uprave i poslovanja Agrokora d.d. navodi se da izvanredna uprava nastavlja upravljati pratećim troškovima operativnog poslovanja koji su izravno vezani uz različite centralizirane usluge koje se pružaju svim članicama Grupe. Također se napominje kako su troškovi poslovanja iskazani bez PDV-a.

Troškovi restrukturiranja fakturirani i plaćeni u prosincu iznosili su 17,9 milijuna kuna te su bili za 3,3 milijuna kuna viši nego u studenome.

Kako se pojašnjava u izvješću, jedan konzultant obuhvaćen u toj kategoriji troškova ispostavljao je račune za usluge na mjesečnoj osnovi i taj je račun podmiren u prosincu, a ostatak povećanja može se pripisati dodatnim uslugama koje su pružene u pogledu tražbina grupe prijavljenih sudu u studenome, a koje su fakturirane i plaćene u prosincu.

Započeo je rad na reviziji Grupe za financijsku godinu završenu s 31. prosincem 2017. godine, stoga su naknade za reviziju i porez bile 2,8 milijuna kuna, dok ih u studenom nije bilo.

“Očekuje se da će ti troškovi nastaviti prirastati tijekom prvoga kvartala 2018., kako će revizija teći dalje”, navodi se u izvješću.

Ukupne naknade konzultantima za 6,4 milijuna kuna su manje nego u studenome te su iznosile 26,1 milijun kuna, ali se u izvješću napominje da će niz faktura za godinu završenu s 31. prosincem 2017. tek biti knjižene i plaćene.

Stoga iznos troškova po kategoriji i sveukupno još uvijek podliježe promjenama, a komentar na završnu poziciju operativnih troškova za prosinac bit će dan u sljedećem izvještaju.

Ukupni troškovi konzultanata od ulaska izvanredne uprave u Agrokor dosegnuli su gotovo 240 milijuna kuna.

Ukupan broj zaposlenih u Agrokoru d.d. na kraju prosinca bio je 96, što je dva djelatnika više nego na kraju studenoga.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.