AGER Više poduzetnika znači više mogućnosti, veći gospodarstveni rast i više prosperiteta

eskills.hr

Što pokreće poduzetnički duh? Vanjski faktori kao što su obrazovni sustav utječu na stav i percepciju o poduzetničkoj mogućnosti? Koje osobne karakteristike misle da imaju ljudi koji žele započeti svoj posao? To je bio fokus osmog Amway Globalnog Poduzetničkog Izvještaja, koji mjeri razinu poduzetništva na svjetskoj razini.

Ove godine istraživanje je bilo fokusirano na dva aspekta koji odmažu ili pomažu poduzetništvu:

  • unutarnji faktori (predanost, spremnost na rizik, znanje o financijskim aspektima poduzetništva)
  • vanjski faktori (stanje u državi, tehnološka dostupnost i obrazovni sustav usmjeren na poduzetništvo)

“Bolje razumijevanje zbog čega se ljudi odlučuju za ili protiv vlastitog posla i koja vrsta posla je najprivlačnija, pomaže u učinkovitom poticanju poduzetništva u svijetu. Ta saznanja mogu pomoći gospodarstvenicima i političarima da donose odluke i poduzimaju akcije koje pomažu da više ljudi započne svoj vlastiti posao i ostvari svoj potpuni potencijal u tom području. Više poduzetnika znači više mogućnosti, veći gospodarstveni rast i više prosperiteta za svakog”, rekao je Doug DeVos, predsjednik Amwaya.

Većina ispitanika u Hrvatskoj smatra da imaju društvenu potporu (58%), da mogu biti posvećeni svom poslu (55%), da mogu razviti poslovne ideje (48%). Ipak, manje od 50% ispitanika smatra da su spremni riskirati (47%) ili da mogu osigurati novac za svoju poslovnu ideju (27%).

Upitani da opišu svoj idealan posao ispitanici su ga ovako okarakterizirali: prednost je dana poslovima u gradovima (58%) u odnosu na selo (42%); s djelatnicima (56%) u odnosu na samostalan posao (44%); osobno pružanje usluga strankama (81%) u odnosu na digitalnu uslugu strankama; pružanje usluga (55%) u odnosu na prodaju proizvoda (45%).

Snažna tendencija prema osobnom kontaktu sa strankama i skoro polovica ispitanika usmjerena na prodaju proizvoda, ukazuju na važnost uloge velikih tvrtki direktne prodaje.

Od vanjskih faktora kao najveća prepreka poduzetništvu u Hrvatskoj četvrtina ispitanika je istaknula obrazovanje, jer naš obrazovni sistem zaostaje za razvijenim zemljama i u širini ne stvara pripremu za početak bavljenja poduzetništvom.

Ne čudi i statistika da 41% ispitanika ne bi odustalo od svog posla kod drugog poslodavca zbog straha od neizvjesnosti koju donosi poduzetništvo.

Amway Globalni Poduzetnički Izvještaj (AGER):

Prva namjena izvještaja iz 2010. godine bila je za europska tržišta te se proširila na sva svjetska tržišta 2013. godine, uključujući 24 države. Ove godine izvještaj pokriva 44 države, s osobnim i telefonski vođenim razgovorima sa 49 000 muškaraca i žena od 14 do 99 godina.

Komentiraj