Abarth 500e, prvi električni Abarth, nudi 100 emocija i doseg 321 kilometar

Autor:

Stellantis

Abarth 500e s elektromotorom snage 113 kW (154 KS) do stotke ubrzava za 7 sekundi, brzina je ograničena na 180 km/h, a uz atraktivnu hi-tech izvedbu nudi i umjetni sportski zvuk

Bilo je samo pitanje vremena kada će Talijani, nakon električnog Fiat 500e, u eter pustiti i Abarth 500e. S prvim električnim automobilom marke Abarth – osnovni model od 43.000 eura, kabriolet od 46.000 eura Osim na europsko tržište, jako ciljaju i na japansko, brazilsko i američko. Oliviera Francois, šef marki Fiat i Abarth,prijelaz na električni pogon nije samo zbog performansi, ali to je samo pola istine u pozadini strožih propisa o emisiji CO2.

Uostalom, “džepna raketa” izgleda dobro čak i bez ispušnih cijevi. Osim svijetle žuto-zelene boje nazvane Acid Green, upada u oči natpis Abarth na prednjoj strani umjesto 500. Ništa manje upečatljivi nisu široki i dinamično oblikovani prednji branik s rubom spojlera i Abarth naljepnice uključujući novodizajnirani logo na bočnoj strani vozila. Ako bolje pogledate, ispod znaka škorpiona možete vidjeti bljesak munje. Ostale sportske značajke uključuju vanjska ogledala u aluminijskom izgledu i difuzor straga. Međutim, Abarth 500e nema upečatljiviji krovni spojler – zbog smanjenja otpora.

Pitanje učinkovitosti nije nevažno za male električne sportaše kao što je Abarth 500e, jer nitko ne želi ponovno tražiti punionice nakon nekoliko sprinteva na semaforu. Litij-ionska baterija od 42 kWh, koja može pokriti do 321 kilometar prema WLTP standardu Zahvaljujući brzoj vezi za punjenje od 85 kW, Abarth puni baterije za domet od 50 kilometara u manje od pet minuta, a od 10 do 80 posto kapaciteta za 35 minuta. Način rada Turismo, koji regulira izlaznu snagu elektromotora, dostupan je za ekonomičan način vožnje.

Puna snaga od 113 kW (154 KS) stoga je dostupna samo u načinima rada Scorpion Street i Scorpion Track. Vozne performanse, koje se besprijekorno povezuju sa slavnom prethodnom generacijom, također su obilježene škorpionom. Nakon sedam sekundi digitalni brzinomjer već pokazuje 100 km/h, s čime Abarth 500e pokazuje dosljednost sportskog karaktera marke. Svi ostali Abarthi sa sagorijevanjem su sporiji. S obzirom na domet, dvojbeno je vrijedi li to i za najveću brzinu koja još nije spomenuta, ali je procurila informacija da će biti ograničena n 180 km/h.

U izravnom dvoboju, Abarth 500e brži je jednu sekundu od Abartha 695 na vlastitoj trkaćoj stazi grupe u Baloccu, to prije svega govori o snažnoj bočnoj dinamici. Električni model ima blago povećan međuosni razmak, širi trag i bolju ravnotežu. Iz Torina najavljuju da usprkos većoj, unatoč vjerojatno osjetno većoj masi, s jednakim guštom kao i prethodnik bacati u zavoje.

Budući da užitak u električnoj vožnji prirodno nije potkrijepljen ispušnim fanfarama, Abarth je smislio nešto: sportski zvuk motora dolazi iz zvučnika kao standard, a Talijani po želji ugrađuju generator zvuka koji oponaša tipičan zvuk 695. Još jedan lijep show efekt je opsežna upotreba Alcantare u interijeru. Osim sjedala i intarzija, stilski je izvezen i upravljač s oznakom 12 sati te cijela armaturna ploča. Na njemu je ustoličen infotainment zaslon od 10,25 inča, a tu je i JBL audio sustav. Digitalni kokpit u modelu Abarth 500e mjeri sedam inča. Izvrstan početak.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.