32. GAVELLINE VEČERI Još dvije predstave u konkurenciji i jedna kao poklon za kraj

Autor:

Festival najboljih kazališnih ostvarenja Hrvatske i regije posljednje sezone 32. Gavelline večeri prikazat će u četvrtak i petak još dvije predstave u konkurenciji za festivalske nagrade, “Šest lica traži autora” HNK-a Split te “Medeju” SNG-a Maribor, a u subotu će, nakon proglašenja laureata, u kazalištu u Frankopanskoj kao šećer za kraj, gostovati Kazalište Virovitica s predstavom “2:14h”.

Hrvatsko narodno kazalište u Splitu na Gavellinim večerima gostuje u četvrtak 19. listopada s predstavom “Šest lica traži autora” Luigija Pirandella u režiji Olje Lozica, koja, kako je najavljeno, nudi jedan od mogućih odgovora na pitanje – Što je, gotovo stotinu godina od prvog objavljivanja, ostalo od Pirandellove antologijske drame?

Nakon gotovo tri mjeseca intenzivnog scenskog istraživanja diskurzivnih staza Pirandellova komada, autorski i glumački tim predstave zaključio je da je “ostala muka stvaranja, onaj prvotni impuls nastanka dramskog teksta u kojem autor vlastita lica tjera na razapeto uže iznad scene, bez zaštitne mreže pod njima”.

“Ostao je jezivi, polarno hladni usud lica koja ne mogu naći zadovoljstvo, ni u zbilji, ni u literaturi, niti u kazalištu. Pirandellovi likovi, bešćutno pušteni da mole za milost svaki put iznova, s istim očajničkim intenzitetom, izgledaju kao da su iz ovog vremena kada su s glumcima u istoj razini realnosti, kada su svi zajedno u istom, mučnom snu”, stoji u najavi.

U predstavi glume Marjan Nejašmić Banić, Petra Kovačić Pavlina, Sara Ivelić, Nikša Arčanin, Pere Eranović, Mia Čotić, Franjo Đaković, Zorana Kačić Čatipović, Stipe Radoja, Danijela Vuković, Filip Radoš, Roko Burmaz i Petra Budimir.

Lozica je odabrala glazbu, dramaturg je Matko Botić, scenografiju je osmislio Igor Vasiljev, kostime Ana Marin, svjetlo je oblikovao Srđan Barbarić, a zvuk Tomislav Luetić.

U petak, 20. listopada, kao posljednja predstava u službenoj konkurenciji, u Gavelli će gostovati Slovensko narodno gledališče Maribor s Euripidovom “Medejom” u režiji Olivera Frljića, koja u prvi plan stavlja “ženu čijim žilama teče božanska, ljudska i čarobnjačka krv”.

“Medeja je kod Euripida (480 pr. n. e. – 406 pr. n. e.) sve do kraja, kada djedovim božanskim kolima kao “deus ex machina” odleti sa scene, prije svega ljudsko biće. Nije žrtva božjih proročanstava ili ljutnje bogova, ona je samo žena, koja je iz posve odane ljubavne strasti počinila strašne zločine, da bi ustoličila svog junaka na prijestolju i u bračnoj postelji”, ističe se u najavi.

“Upotrijebila je čarobnjačke moći kako bi Jazon mogao njenom ocu ukrasti zlatno runo, ubila je vlastitog brata kako bi sa svojim argonautom pobjegla iz domovine… Zbog ljubavi postala je izbjeglica, “plijen, ukraden barbarima”, izdajica i zločinka. A kada je njezin junak nanjušio novi plijen, princezu Kreuzu, kćerku korintskog kralja, ostavljena žena smišlja najbrutalniji osvetnički plan: uništit će svaku mogućnost nastavljanja Jazonovog roda: otrovat će njegovu izabranicu i ubiti voljene sinove”, dodaje se.

Medeju utjelovljuje Nataša Matjašec Rošker, Jazon je Branko Jordan, Kreont Peter Boštjančič, a igraju još Davor Herga, Maša Žilavec, Ivica Knez, Matija Stipanič, Mojca Simonič i Viktor Meglič.

Frljić potpisuje i izbor glazbe, dramaturg je Goran Injac, scenograf Igor Pauška, kostimografkinja je Sandra Dekanić, a oblikovateljica svjetla Vesna Kolarec.

Poklon laureatima na zatvaranju festivala

Festival će u subotu 21. listopada zaključiti svečano proglašenje pobjednika 32. Gavellinih večeri, a nakon dodjele nagrada, zatvorit će ga, kao poslastica za kraj, Kazalište Virovitica s predstavom “2:14 H” Davida Paqueta u režiji Roberta Raponje, koja će igrati izvan službene konkurencije.

Drama prati životne teškoće četvero tinejdžera – u “pohrvaćenoj” verziji Katarine, Bernarda, Žane i Frana – te egzistencijalnu krizu njihova profesora engleskog koji se muči pokušavajući doprijeti do svojih nezainteresiranih učenika. Najtajanstvenija pojava u “2.14 h” lik je majke još jednog tinejdžera, introvertiranog Karla, na pozornici oprisutnjenog samo povremenim javljanjima sa školskog radija.

Svi ostali mladi protagonisti obznanjuju publici svoje probleme govorom “aparte”, pa tako znamo da Katarina obiteljske nesuglasice rješava agresijom koju ispoljava prema suučenicima i nastavnicima, Bernard u očajničkoj težnji da od štrebera postane frajer privlačan djevojkama počinje glumiti slijepca, Žana naglo i drastično smršavi nakon što je godinama trpila podrugljive nadimke zbog debljine, a Fran se pokušava pomiriti s romantičnim osjećajima što ih gaji prema znatno starijoj osobi.

“Strah od neprihvaćanja okoline i nemogućnosti ostvarivanja ljubavne veze zajednička je osobina svih nesigurnih, ali simpatičnih likova tinejdžera, dok manifestacije njihovih negativnih osjećaja Paquet često prikazuje na nadrealan i/li groteskan način”, stoji u najavi.

Glume Blanka Bart, Igor Golub, Goran Koši, Sara Lustig, Goran Vučko, Krešimir Jelić, Ines Zmazek, Hana Kunić, Ivana Vukićević, Antonio Jakupčević, Ana Marija Jurišić i Domagoj Mrkonjić.

Kostime za predstavu osmislili su studenti 3. godine Kazališnog oblikovanja Umjetničke akademije u Osijeku, scenografkinja je Jasmina Pacek, a suradnica za scenski pokret Sanela Janković Marušić. Glazbu je izabrao Domagoj Mrkonjić i svjetlo oblikovao Damir Gvojić.

Festival 32. Gavelline večeri održava se od 11. do 21. listopada. O dobitnicima festivalskih nagrada – glumačkih, redateljske, te za najbolju predstavu festivala – ove godine odlučuje žiri u sastavu Ivana Buljan Legati, Sebastijan Horvat i Damir Karakaš.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.