ZAGREBDOX Suvremeno društvo kao vrelo inspiracije za raznovrsne teme

Autor:

Zagreb, 26.02.2017 - Otvorenje 13. meðunarodnog festivala dokumentarnog filma ZagrebDox.  Nakon otvorenja prikazan je dokumentarac "Prièest" redateljice Anne Zamecka. ZagrebDox festival koji prikazuje kreativne dokumentarne filmove, èija ga imaginativna forma i odabir tema èine jedinstvenim u Hrvatskoj i u Europi, održava se od 26. veljaèe do 5. ožujka.
foto HINA/ Denis CERIÆ /dc

Uz  naslove koji se natječu za Velike pečate ovogodišnjeg ZagrebDoxa, festival u četvrtak predstavlja filmove koji raznolikošću svojih tema pokazuju koliko suvremeni svijet današnjim dokumentaristima može biti neiscrpno vrelo inspiracije – od priče o štakorima koji postaju sve inteligentniji, preko neobičnog opernog pjevača zvanog “Ljuta ptica” do devedesetogodišnje žene koja nakon u poznim godinama odlučuje propitati svoju vjeru.

Program Majstori Doxa predstavlja film “Štakori “američkog redatelja Morgana Spurlocka, autora velikog hita “Superveliki ja”. U svom novom “dokumentarističkom hororu” istražuje štakore, jednu od najizdržljivijih životinja koje je zbog njihove sve veće inteligencije sve teže ukloniti.

Korejski operni pjevač čije pedagoške metode često ne nailaze na odobravanje roditelja djece koju podučava zborsko pjevanje u središtu je filma “Pjevajući s Ljutom pticom” Hyewon Jee.

Nagrađivani film “Slanina i božji gnjev” Sola Friedmana , koji će se prikazati u Happy Doxu, prikazuje Židovku koja surfajući internetom počinje sumnjati u vjeru kojoj je cijeli život pripadala, te se sprema prvi put u životu probati slaninu.

Program Stanje stvari, koji se fokusira na najaktualnije društvene teme, donosi španjolski film “Zidovi” Pabla Iraburua, priča o tome kako se i nakon pada Berlinskog zida, koje je pozdravio cijeli svijet, grade zidovi koji dijele zemlje i ljude.

U Glazbenog globusu prikazat će se američki film “Što bi Beethoven učinio?” Jonathana Keijsera o suvremenim interpretatorima klasične glazbe koji dokazuju kako i ta vrsta glazbe može i u 21. stoljeću biti jako uzbudljiva.

Kontroverzni  Dox donosi film “Dolje” Djordja Čenića i Hermanna Peseckasa, najavljen kao autobiografsko putovanje kroz prošlost u kojem autori pretresaju mehanizme indoktrinacije jugoslavenskih gastarbajtera u Austriji.

Od “Majstora doxa” u četvrtak će se predstaviti film “Deja vu”, danskog dokumentarista Jona Banga Carlsena, koji spajajući dokumentarne i igrane interpretacije traži odgovor na događaj iz djetinjstva koji ga opsjeda cijeli život.

U okviru Biografskog Doxa prikazat će se brazilski film “Marina Abramovć i Brazil” Marca Del Fiola, autora koji već desetak godina snima neke od najutjecajnijih umjetnika današnjice.

Marinu Abramović prati na putovanju Brazilom, na kojem u potrazi za osobnim izliječenjem i umjetničkom inspiracijom obilazi vjerske obrede, iscjelitelje i šamane, otkrivajući svoj proces kreativnog stvaranja.

“Nasljeđe” Sanje Šamanović o suživotu majke i kćeri

Kratkometražni film “Nasljeđe” Sanje Šamanović dio je posebnog programa “Majke i kćeri”, a govori o majci i kćeri koje su nakon što im umiru muževi prisiljene ponovno živjeti zajedno.

Za svoj je autobiografski film redateljica s nekoliko kamera snimala svakodnevni život s majkom, s kojom je počela ponovno živjeti nakon skoro dvadeset godina.

“Riječ je o ponovnom uspostavljanju odnosa nakon što su oni tijekom godina bili postavljeni na potpuno drugoj razini”, rekla je Šamanović za Hinu.

O uvijek intrigantnom odnosu žena dviju generacija u jednoj obitelji kaže kako je složen, vjerojatno i zbog toga što je to istovremeno vrlo blizak odnos, ali i pun  konflikta, s obzirom da zajednički život nakon toliko godina nosi svoje probleme.

Uz njezin film u četvrtak se prikazuje još nekoliko hrvatskih naslova, od kojih u regionalnoj konkurenciji film “Oni samo dolaze i odlaze” Borisa Poljaka, snimljen na splitskoj plaži Bačvice na kojoj se rano ujutro ljeti susreću mladi koji se vraćaju iz klubova i starija populacija koja je prije velikih vrućina krenula u prvojutarnju šetnju.

U okviru retrospektive “20 godina Factuma” prikazat će se tri filma “Bag” Dalibora Matanića, Tomislava Rukavine i Stanislava Tomića, “Nemam ti šta reć’ lijepo” Gorana Devića i “Čuvar tegljača” Silvija Mirošničenko.

Mirošničenko na ovogodišnjem ZagrebDoxu sudjeluje i s novim filmom “Franko Elek – slike iz života jednog emigranta, premijerom u programu “ADU Dox”. To je priča o hrvatskom političkom emigrantu iz naslova koji se želi vratiti u domovinu, ali mu povratak nije tako jednostavno ostvariti.

Svjetsku premijeru u istom programu imat će i film “Kamo idemo?” Lidije Špegar o mladoj taksistici iz Zagreba koja kroz vožnju otkriva svoju osobnu priču, ali i u kakvom je stanju hrvatsko društvo.

U regionalnoj konkurenciji na programu je i film “Dobri poštar” Tonislava Hristova koji, smješteun u jedno malo bugarsko selo na samoj granici s Turskom, pokazuje moguće rješenje za izbjegličku krizu. Naime lokalni poštar, kandidat za načelnika ostalih 37 stanovnika sela želi pridobiti idejom da će oživjeti njihovo mjesto useljavanjem migranata s Bliskog i Srednjeg istoka.

Međunarodna konkurencija prikazuje, među ostalim,  filmove “Odrasli” čileanske redateljice Maite Alberdi i “Gogitin novi život” gruzijskog redatelja Levana Koguashvilija.

Prvi govori o četvero ljudi s Down sindromom koji nakon četrdeset godina pohađanja iste škole čeznu za osamostaljivanjem, dok drugi prati pokušaje bivšeg robijaša da se vrati normalnom životu i pronađe ženu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)