‘Vrhunski kuhar ne obrazuje se čitanjem powerpoint prezentacije’

Autor:

Zagreb, 27.2.2018. - Ministrica znanosti i obrazovanja  Blaženka Divjak (na slici) i ministar obrazovanja, znanosti i tehnološkog razvoja Republike Srbije Mladen Šarčević održali su radni sastanak na kojem  razgovarali o statusu učenika u obrazovnim sustavima Hrvatske i Srbije, lektoratu hrvatskoga jezika u Novome Sadu, mogućnostima suradnje u području državne mature te procesu vrednovanja visokoškolskih ustanova. Na slici zjave za medije.
Foto HINA/ Dario GRZELJ/ dag

Učenje temeljeno na radu, ključ je izmjena Zakona o strukovnom obrazovanju u kojem je oko 70 posto srednjoškolaca, istaknula je u srijedu u Hrvatskom saboru ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak koja je, prigodno odjevena u ružičastu majicu, podsjetila na Dan ružičastih majica, odnosno na program prevencije vršnjačkog nasilja, koji se obilježava zadnje srijede u veljači.

Na ovaj način šaljemo poruku ‘stop’ svakom obliku nasilja, posebno vršnjačkog, koje ugrožava sve koje su slabiji ili drugačiji, poručila je ministrica.

Vrhunski kuhar ne obrazuje se čitanjem powerpoint prezentacije

Kad je riječ o samom zakonu, ističe kako je važno da strukovna zanimanja dobiju ne samo teoretsko, nego praktično znanje temeljeno na radu. To bi se provodilo na tri načina: kombiniranim programima popularno zvanim i dualni, zatim u školi s praksom kod poslodavaca, te integrirano u program strukovnog obrazovanja.

U svakom slučaju, vrhunski se kuhar ne može obrazovati čitanjem powerpoint prezentacije, nego obrazovanjem koje uključuje praksu, poručuje ministrica.

Kao najveću novinu ističe uvođenje regionalnih centara kompetentnosti koji su zapravo mjesta izvrsnosti strukovnog obrazovanja.

Preko dva europska fonda osigurali smo milijardu kuna za uspostavu tih centara u pet prioritetnih područja: turizam, strojarstvo i elektrotehnika, informacijsko-komunikacijske tehnologije, poljoprivreda i zdravstvo, nabrojala je Divjak.

Osnivači, odnosno županije, trebali bi konkurirati za centre, povlačiti sredstva, a sve to bi se sve trebalo odvijati još ove godine. Već sada obilazimo sve županije, pokušavamo im približiti model, reći kako konkurirati za sredstva i iskoristiti ih do 2020., kaže.

Zastupnici ne spore nužnost promijene strukovnog obrazovanja, sam zakon bezrezervno hvali HNS, HDZ-ovi zastupnici ga podržavaju, no imaju pitanja.

Čuraj: Čeka nas milijarda kuna

Je li Ministarstvo napravilo točnu studiju postojećeg stanja u strukovnom obrazovanju, pita Sanja Putica (HDZ) koja drži da se zanemaruje edukacija nastavnika, te da je mreži centara trebala prethoditi mreža škola.

Davor Ivo Stier (HDZ) u ministričinu izlaganju nije prepoznao model dualnog obrazovanja, a u Vladinu programu, kaže, jasno stoji da će se uvesti taj model u kojem poslodavci postaju partner obrazovnim institucijama i koji će se temeljiti na primjerima najboljih praksi poput njemačke.

Ovaj zakon omogućuje milijardu kuna za našu djecu, koja će se koristiti za bolje uvjete obrazovanja, da nam djeca ne uče na strojevima od prije 30 godina, kaže Stjepan Čuraj (HNS) i upozorava da se u zadnjih 20 godina više nego prepolovio broj učenika u strukovnim školama.

Kad se spomenuti iznos podijeli na broj centara, to je 50 milijuna po jednome, što i nije velik iznos kako se čini na prvi pogled, kaže Tomislav Sokol (HDZ) i poručuje kako je ključno dugoročno održanje koncepta, odnosno sustava.

Zakon je veliki korak naprijed, poručuju iz HDZ-a i predlažu da u Vijeće za strukovno obrazovanje, koje ima 20 članova, uđu i predstavnici osnivača, dakle županija.

Zakon mijenja neke nakaradne prakse, poput one da učenik na praksi za kuhara ne može biti duže od 20 sati, ali kao gost može sjediti do 23, kaže Branko Hrg (HDS).

Zakon treba donijeti jer će izmijeniti naše strukovno obrazovanje koje nije bilo ni dovoljno privlačno, ni kvalitetno, kaže Željko Jovanović (SDP).

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.