Vlahušić: Butković je podržavao projekt za kruzere sve dok vlada nije postala tehnička

Autor:

19.12.2016., Gradska vijecnica, Dubrovnik - Sjednica gradskog vijeca na kojoj ce se uz ostale tocke dnevnog reda glasovati o proracunu grada Dubrovnika. Andro Vlahusic, gradonacelnik.
Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL

Tehnički dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić rekao je u utorak kako je odluku o raskidu predugovora s koncesionarom za Terminal za kruzere donio lokalni HDZ, ističući da je resorni ministar Oleg Butković u prošlom mandatu taj projekt podržavao sve dok Vlada nije postala tehnička, a on nesiguran u novi ministarski mandat nakon izbora u rujnu 2016.

Naime, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno je poništilo odluku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik iz srpnja prošle godine kojom se, pak, poništavao predugovor o koncesiji za Terminal za kruzere u dubrovačkoj luci Gruž s tvrtkom Dubrovnik international cruise port investment (DICPI). Iz Ministarstva su u subotu rekli kako je žalba DICPI-ja djelomično usvojena, a odluke Upravnog vijeća poništene “zbog niza formalnih razloga”.

Vlahušić je na konferenciji za novinare istaknuo kako je Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik u utorak ujutro trebalo raspravljati o ovom rješenju, ali da je sjednica odgođena iz nepoznatih razloga. Ustvrdio je kako bi, u slučaju da se sjednica održala, tražio ostavku svih članova tog tijela koji su odlučili o raskidu predugovora. “Dobio sam obavijest da je sjednica odgođena, a ne znam zašto. Mislim da je odluka o raskidu predugovora s koncesionarom donesena na razini lokalnog HDZ-a, a ne na državnoj razini”, rekao je i ocijenio kako je Global Ports Holding, jedan od vlasnika DICPI-ja, “najbolja tvrtka tog tipa u svijetu”. “Nedavno su u Italiji kupili terminale u Veneciji, a drže i Barcelonu, kao i Maltu i još neke lokacije”, napomenuo je.

Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik je predugovor o Terminalu u Gružu raskinulo jer do 15. srpnja prošle godine nije usuglašen tekst glavnog ugovora, čime je aktiviran članak 2.5 aneksa predugovora, koji predviđa raskidanje bez obveza ijednoj strani. Rok za usuglašavanje teksta ugovora bio je prvo u travnju prošle godine, a nakon odobrenog prvog produljenja roka, koncesionar DICPI, čiji su osnivači, Global Ports Holding (GPH) i Bouygues Batiment International (BBI), tražio je novu odgodu do 1. studenoga, koja nije odobrena.

Tadašnji, ali i sadašnji ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je svojedobno kako je predugovor raskinut među ostalim i zato što su iz DICPI-ja tražili državna jamstva za projekt terminala, što je bilo potpuno u suprotnosti s uvjetima natječaja o koncesiji. DICPI je, dodao je, predlagali i povećanje cijene lučke naknade po putniku, što također nije bilo sukladno natječaju.

Vlahušić je ustvrdio kako nije točno da je koncesionar tražio državne garancije, a upitan zašto je onda resorni ministar to izjavio, odgovorio je kako je “Butković bio za projekt Terminala dok Vlada nije postala tehnička”. Vlahušić nije novinarima želio pokazati rješenje resornog ministarstva, koje je dobio kao član Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik, kojim se ukida njihova odluka o raskidu predugovora, a nije htio niti objasniti što znači “djelomično usvajanje žalbe”, kao niti koji su to “formalni razlozi” za ukidanje odluke.

Inače, protiv usvajanja prijedloga glavnog ugovora u srpnju 2016., koji je ponudio investitor, glasovali su predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Žarko Koboević te članovi Ivan Margaretić, Željan Matić, Nikola Beusan, Božidar Memed i Jelka Musladin. Predstavnica resornog ministarstva Nina Perko na sjednicu Upravnog vijeća nije došla, a gradonačelnik Vlahušić, protiv kojeg je HDZ svojedobno najavio podnošenje kaznene prijave zbog njegove uloge u tom projektu, bio je suzdržan.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)