U nastavku sjednice Hrvatski sabor u srijedu poslijepodne raspravljao je o zakonskim tekstovima kojima se predlaže potvrditi tri ugovora kod Svjetske banke kojima je Vlada jamac a podigli su ih tvrtke HŽ – Putnički prijevoz, HŽ Cargo i HŽ infrastruktura u ukupnom iznosu od 163 milijuna eura.

Oporbeni zastupnici u raspravi su nedopustivim ocijenili stanje u tvrtkama HŽ-a i da se krediti dižu za, kako su naglasili, gašenje radnih mjesta i otpuštanje radnika.

Krediti su namijenjeni za zbrinjavanje viška zaposlenih, osuvremenjivanje i finaciranje održivih projekata na hrvatskim željeznicama, a podignuti su na 20 i 10 godina s počekom od pet i tri godine, stoji u obrazloženju zakonskih tekstova kojima se ti zajmovi predlažu ozakoniti.

  • Oporbeni zastupnici u raspravi su nedopustivim ocijenili stanje u tvrtkama HŽ-a i da se krediti dižu za, kako su naglasili, gašenje radnih mjesta i otpuštanje radnika.

 

Zamjenik ministra pomorstva i infrastrukture Zdenko Antešić objasnio je da je koncem 2013. Europska komisija predstavila 4. željeznički paket čiji su glavni ciljevi uspostava jedinstvenog europskog željezničkog prostora za dovršetak unutarnjeg tržišta željezničkog prometa i pojednostavljenje europskog zakonodavnog okvira za pružanje usluga tog prijevoza.

Na temelju toga Vlada je u ožujku ove godine odlučila sklopiti ugovor sa Svjetskom bankom za financiranje projekta održivosti Hrvatskih željeznica u Europi te za to dala suglasnosti spomenutim tvrtkama, objasnio je Antešić.

Ovo je zaduživanje hrvatskih građana za gašenje radnih mjesta, a to je nedopustivo, naglasio je Boro Grubišić u ime Kluba HDSSB-a.

Predviđa se smanjiti broj zaposlenih, brzina vlakova, broj vlakova, količina tereta, a to znači da ne može naprijed ići ni Luka Rijeka, Petrokemija i niz drugih industrijskih poduzeća, hrvatska privreda, rekao je Grubišić, ocijenivši da su na čelu tvrtki u HŽ-u nestručni i nesposobni ljudi, partijski poslušnici.

Zbog svega morate dati ostavku vi i ministar, poručio je Grubišić zamjeniku ministra Zdenku Antišiću.

Ivan Šuker (Klub HDZ-a) istaknuo je da su zbog loše vladine politike i nereda u poduzećima HŽ-a, osim zaposlenika, stradali i brojni mali i srednji poduzetnici koji su za njih radili.

Umjesto ulaganja u razvoj, HŽ Cargo najavio je ukidanje proizvoda i usluga i dodatno otpuštanje novih 500 radnika, rekla je Mirela Holy (NZ).

Zadužujemo se da bi ugasili radna mjesta. Ideja je da se umjesto postojećih angažiraju mlađi na određeno vrijeme, rekla je Holy ocijenjujući kako svaka pametna Vlada čuva radna mjesta.

Nerazumljiv joj je stav premijera i ministra Hajdaša Dončića prema tvrtkama HŽ-a jer im nedopuštaju da sudjeluju u natječajima.

Zašto Vlada postupa tako, upitala je Holy. Možda će umjesto nas i ove rasprave za neko vrijeme Sabor raspravljati o njihovoj pravosudnoj odgovornosti, rekla je Holy.

U ime predlagatelja zamjenik ministra Zdenko Antešić izrazio je žaljenje zbog riječi koje je čuo.

Naveo je da od ukupnog iznosa podignutih kredita od 163 milijuna eura, 55 milijuna eura ide na reprogram loših od prije.

Godinama se nekritički upumpavao novac koji nije davao rezultate i željeznica je propadala, a nasuprot tome, lani je u HŽ infrastrukturu investirano 998,5 milijuna kuna, rekao je navodeći gdje se sve ulaže i pruge popravljaju.

Željeznica nije usko grlo, no može to postati, ako se u nju ne investira, odgovorio je zastupnicima.

O gradnji Pelješkog mosta, rekao je da nije bilo niti jednog dokumenta kao ni o prilaznoj cesti.

Izradili smo dokumentaciju i nakon toga će se pristupiti natječaju, a tek onda slijedi potpisivanje ugovora, kazao je Antešić.

Hrvatski sabor sutra nastavlja sjednicu raspravom o izmjenama zakona vezanim za uporabu manjinskog jezika i pisma u jedinicama lokalne smouprave.

Komentiraj

FOTO:Zarko Basic/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.