VIJENCI I KAKTUSI Već u prve četiri minute dnevnik Nove TV raspalio je o Jasenovcu

TELETEKST

Nedjelja, HRT, 9.00

Uz najavu izravnog prijenosa mise u Podbablju, u 11 sati na Prvom programu, na teletekstu objavljena je i nepismena informacija koju su, slobodno pretpostavljamo, napisali urednici pripadajuće im emisije. Prije bi čovjek očekivao neznanje od bilo koga nego od njih. Genitiv množine (koga? čega?) imenice zaselak glasi ZASELAKA. Za urbane čitateljice i čitatelje, koji nikad čuli za Podbablje, navest ćemo poučan ulomak najave: “Podbablje se nalazi na južnoj strani Imotskoga polja u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a naziv je dobilo po brdu Baba koje se proteže njime (čime?). Župi sv. Luke Evanđelista pripada pet zaseoka (zaselaka!): Grubine, Drum, Kamenmost, Hršćevani, Podbablje Gornje.” Nije nam namjera dublje se upućivati u zaseljačku problematiku. HRT-ov teletekst emitira se od 28. travnja 1990. godine – sve skupa točno 26 godina neprekidno, pa čestitamo. Čemu, ne zna se.

DNEVNIK

Nedjelja, HRT 1, 19,00

Prva vijest nije bila Jasenovac. Objavljena je tek u desetoj minuti. Politički govor držao je jedan od dvojice bivših predsjednika. Okupljeni su mu pljeskali. Drugi od dvojice bivših predsjednika nije se pentrao na govornicu, nego je samo dao izjavu u kojoj obožava govornikove misli.

DNEVNIK

Nedjelja, Nova TV, 19.15

U prve četiri minute dnevnik Nove TV raspalio je o Jasenovcu. Svaka glupost koju su protiv današnje i sutrašnje vlade izgovorili nazočni prvaci našeg političkog života, najozbiljnije je prenijeta u pravoj tradiciji žutila kojemu nismo vidjeli ni traga u prezentaciji i obradi druge vijesti – one o izborima u Beogradu. I naš Jasenovac i njihov Beograd zaslužili su po petnaest sekundi na kraju dnevnika.

NEMA MONTIRANOG (5) Nedjelja, HRT 1, 21.29

Život ide dalje i donosi nove senzacije koje su pojele ukidanje “Montiranog procesa”.

U hipu je prošlo 70 godina od prve vespe i 30 dana, dugih kao godine, od ukidanja “Montiranog procesa”. Koja je od ove dvije informacije beznačajnija, zna se: HRT-ova današnja notica o vespi (tal. osa) i u njoj obavijest da je prodaja u porastu, a autori bodljikavog “Montiranog” su na drugom mjestu. Uostalom, svi su antifašisti već zaboravili “Montirani proces”, jer ga nisu ni primijetili. Mi koji smo to gledali i u tome uživali nedjeljom navečer na Prvom, teško priznajemo istinu. Toliko smo u negaciji i toliko duboko dirnuti i tronuti da se pretvaramo kako je emisija još živa, pišemo o njoj kao da još diše i kanimo nastaviti sve dok nas rodbina ne zamoli da prestanemo.

A i tada, sumnjamo, jer teško je povjerovati da nema više emisije pune života, koju su autori i suradnici definirali kao, citiramo, proizvod tisućljetne težnje hrvatskog naroda za političko-satiričnim programom u eteru nacionalne televizije. Najsmješniji dio definicije je eter nacionalne televizije. Čuvat ćemo kao najstrožu tajnu imena onih u čije je vrijeme emisija zabranjena, iako bismo rado, da ih imamo, objavili transkripte prvog potpredsjednikaVlade i v.d. glavnog ravnatelja HRT-a. Tomislava Karamarka i Siniše Kovačića. Zasad imamo samo njihove brojeve mobitela.

DOBRO JUTRO, HRVATSKA

Ponedjeljak, HRT 1, 6.55

Frano Ridjan tobože je zapjevao i tobože zasvirao za klavirom, a ljubomorni voditelj je Francekovo pjevanje pokušao komentirati izgovaranjem početka bluesa “Nobody Knows The Trouble I’ve Seen”, ali se već poslije treće riječi gadno spotaknuo o svoje nepoznavanje kako engleskog, tako i pjesme. Nadamo se da je i njega boljelo kad je pao, jer ništa gledatelje ne boli koliko neznanje onog koji misli da je u pravu. Fodoru se ta nezgoda dogodila na poslu, pa ćemo mi gledatelji koji godinama uzalud plaćamo tog majstora dosjetke zatražiti da nam se isplati osiguranje koje mjesečno uredno uplaćujemo HRT-u. Nadamo se brzom i povoljnom rješenju naše molbe prije nego Sabor ukine plaćanje TV pristojbe, čemu se također najiskrenije nadamo.

U MREŽI PRVOGA

Ponedjeljak, HRT 4, 11.29

Vjerovali ili ne, užasno dosadni izbori u Srbiji ne samo da su bili jaka vijest u rvackim dnevnicima, nego su dobili i cijelu jednu emisiju i jednog jedinog gosta u studiju, g. Branka Caratana (SDP), ljevičara ovdašnjeg. Voditelj Tihomir Vinković nije ni trebao pristati voditi takvu emisiju, a kad već jest, onda je mogao pribaviti još pokojeg gosta, npr. desničara.

ISPRAVAK

U prošlom broju Nacionala pogrešno je objavljeno da je g. Dražen Rajković bio član Programskog vijeća HTV-a. G. Rajković bio je član Nadzornog odbora HRT-a.

Komentiraj

PODIJELI
Najbolji hrvatski TV kritičar, autor kolumne "Vijenci i kaktusi" koja je u 22 godine postojanja stekla kultni status.