Ravnateljica Hine Branka Gabriela Valentić i glavni urednik agencije Serđo Obratov odbacili su u četvrtak prozivke za cenzuru i pogodovanje Hine bilo kojoj političkoj opciji, ocijenivši političkim aktivizmom to što je novinarka Smiljana Škugor Hrnčević jednoj političkoj stranci proslijedila radnu verziju ekskluzivnog Hininog teksta o dugovima bivše tvrtke supruge SDP-ova Miranda Mrsića, a zbog čega je dobila izvanredni otkaz.

„Hina apsolutno u protekle 3,5 godine nije bila ničiji medijski servis i dok je ova uprava i ovaj glavni urednik, vjerujem da neće biti ni dalje. I to vrijedi za sve političke stranke i opcije“, poručila je ravnateljica Hine na konferenciji za novinare u sjedištu tvrtke, apostrofiravši tekstove u pojedinim medijima koji, rekla je, mogu potencijalno naštetiti Hini, a u kojima se navodi da je Hina bila „SDP-ov medijski servis“.

Naglasila je da su na konferenciju bili prisiljeni sazvati zbog tekstova i priloga u medijima vezanima uz objavu članka o dugovima tvrtke supruge bivšeg ministra Mrsića, kako bi obranili čast i ugled Hine koji je potencijalno narušen, a ne zbog svojih pozicija.

„Ako je namjera cijele ove priče smijeniti upravu i glavnog urednika, onda će se to morati raditi na neki drugi način, a ne izmišljajući cenzuru u agenciji u kojoj cenzure nikad nije bilo. Ne izmišljajući zviždača i uspoređujući se s Ankicom Lepej, ne pozivajući na lustraciju na press konferenciji zajedno s političkom strankom, ne objavljujući tekstove po opskurnim medijima. Za to postoji sud, Sabor koji je osnovao Hinu i stvari će se morati rješavati na taj način“, poručila je ravnateljica te naglasila da je sadašnja uprava „vrlo časno, pošteno i uspješno odradila svoj mandat”.

Valentić i Obratov istaknuli su da je priča o cenzuri u Hini lažna navevši da je članak, koji je Škugor Hrnčević poslala HKDU-u, da bi potom bio objavljen na dva portala, kroz redakcijski radni sustav bio vidljiv za 105 djelatnika agencije. „Ako nešto skrivate, pretpostavljam da nećete ostaviti vidljivim za 105 ljudi“, kazala je Valentić.

Škugor Hrnčević je, dodala je ravnateljica Valentić, ukrala tekst i poslala ga na adresu stranke, uz napomenu u mailu da im može koristiti tijekom izborne utrke u 6. izbornoj jedinici, gdje je Mrsić bio nositelj liste Narodne koalicije“.

„Riječ je o krađi, političkom pogodovanju, gospođa Škugor može podnijeti tužbu sudu i čekat ćemo pravorijek pravosuđa“, kazala je Valentić.

I ona i Obratov izrazili su zgroženost tim činim, a Obratov je naveo da je, odmah nakon što je nedovršeni tekst objavljen na portalima, zatražio sazivanje uredničkog kolegija na kojem su svi jednoglasno kazali da bez obzira tko je to učinio treba dobiti izvanredni otkaz.

U tom trenutku, navela je ravnateljica Valentić, nije se znalo tko je članak proslijedio HKDU-u, a uvidom u server Hine utvrđeno je da je to mailom učinila Škugor Hrnčević.

„Kada je ona vidjela da joj se zbog toga potencijalno sprema otkaz, tada je krenula s pričama o cenzuri. A kad one, nadam se, nisu upalile, onda je započela s pričom o zviždačima“, ustvrdila je Valentić osvrnuvši se tako na prosvjed ispred Hine te konferenciju za novinare na kojima se vodstvo Hine prozivalo za cenzuru i političko pogodovanje, a Škugor Hrnčević navelo kao primjer zviždača.

Valentić naglašava kako Škugor Hrnčević nije zviždačica jer bi se, kako je rekla, zviždač obratio institucijama, a ne bi tekst slao političkoj stranci. „Ona je u ovoj priči bila politički aktivist i ništa drugo“, ustvrdila je.

Odbacila je i objedama nazvala tvrdnje Škugor Hrnčević da je u Hini bila šikanirana. „U protekle 3,5 godine apsolutno ni jednom nije se požalila ni na kakvo ponašanje bilo koga u redakciji na nju. To je učinila tek naknadno, kad je shvatila da joj se sprema otkaz“, kazala je.

Valentić je rekla da “nitko, pa ni gospođa Škugor, koja je također bila ravnateljica i imala mogućnost za bolje poslovanje firme, na ovaj je način neće ugroziti Hinu”. “I sigurno nećemo popustiti pod pritiscima kojima smo ovih dana izloženi“, poručila je Valentić te istaknula da Hina već tri godine posluje pozitivno.

Isto ističe i glavni urednik te upozorava da je sadašnja situacija potencijalno opasna  jer se zbog cijelog slučaja može narušiti povjerenje Hininih korisnika.

„Ne postoji cenzura u Hini. Jer, Hina je, i njezina novinarka, na svjetlo javnosti iznijela jedan slučaj“, poručio je te naglasio da se cijelo vrijeme i dalje novinarski radi i objavljuju tekstovi vezani uz dug bivše tvrtke Mersićeve supruge jer je uredništvo tu temu smatralo temom od javnog interesa.

Postupak Škugor Hrnčević glavni urednik Hine smatra političkim aktivizmom te ističe da je članak bio u redakcijskom sustavu, da je od autorice tražio dodatne provjere, a Škugor Hrnčević ga je, a da se u međuvremenu nikome u Hini nije obratila, proslijedila stranci. „A kad je shvatila da se serveri provjeravaju, tek je četiri dana nakon objave na portalima službeno zatražila, preko članice Upravnog vijeća, da se glavnog urednika na kolegiju pita što je s tim tekstom“, navodi Obratov ustvrdivši da je Škugor Hrnčević, kad je shvatila da je dovedena pred gotov čin, okrenula pilu naopako i od sebe počela raditi zviždača.

Odbacio je i lažima nazvao navode da je on ili bilo tko od urednika na kolegiju rekao da je neetično objaviti tekst uoči izvanrednih parlamentarnih izbora, a citirao je i riječi autorice teksta koja je kolegiju i njemu osobno kazala kako smatra da je tekst dobar, ali da urednik ima potpuno pravo tražiti još informacija.

Autorica članka, naveo je, kazala je da je slobodno radila na temi, da nije bilo nikakve cenzure, te da nikada kao u protekle 3,5 godine slobodnije nije radila u Hini.

Istaknuo je i da mu je u službenom očitovanju koje je zatražio, autorica izrazila ogorčenost da je netko iza njezinih leđa manipulirao njezinim tekstom te da je zbog toga i u nezgodnoj situaciji prema svojim izvorima.

Ravnateljica se osvrnula i na postupanje ministra kulture u tehničkoj vladi Zlatka Hasanbegovića koji je zatražio očitovanje od Hine o tome postoji li cenzura u Hini, a što, naglasila je, nije ovlašten ispitivati te je prekršio zakon. „Mi odgovaramo Upravnom vijeću koje je imenovao Sabor. Ministar to očito nije znao, a očiti nije znao mnoge stvari, pa ni tu stvar“, kazala je Valentić.

„Odgovorili smo mu da cenzure nema, iako nije imao pravo to pitati“, dodala je ravnateljica Hine upozorivši da Hasanbegović, istovremeno, dva i pol mjeseca ne odgovara na dopis u kojem Hina traži naputak o budućem radu Upravnog vijeća, s obzirom da sadašnjem Vijeću istječe mandat.

„Teško se oteti dojmu da politika s ovim nije imala nikakve veze, ali kao ravnateljica Hine, s pozicije odgovornosti, to neću tvrditi“, dodala je.

Komentiraj

FOTO:HINA/Tomislav Pavlek
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.