USPRKOS SLABOM INTERESU: Medvjedev naredio instalaciju punjača za električna vozila na svim benzinskim postajama

Autor:

DETROIT -  JANUARY 12: The charging port of a CT&T e-Zone Hatch electric vehicle displayed during the press preview for the world automotive media North American International Auto Show at the Cobo Center January 12, 2010 in Detroit, Michigan. The 2010 North American International Auto Show (NAIAS) opens to the public January 16th. (Photo by Bryan Mitchell/Getty Images)

Ruski premijer Dmitrij Medvjedev je donio uredbu koja nalaže svim benzinskim postajama da instaliraju punjače za električna vozila do studenog 2016. godine, javlja Moscow Times.

Kritičari su odmah započeli s propitkivanjem široke mjere u zemlji u kojoj prema podacima agencije za istraživanje tržišta Autostat trenutačno ima manje od 500 električnih vozila.

Na ruskom tržištu je od 2011. godine dostupan i-MiEV Mitsubishi i pojedini modeli Tesle, BMW-a i Nissana. Ruski proizvođač AutoVAZ je električnu EL Ladu predstavio 2011. ali je do sada prodao tek 50 primjeraka. Potražnja za električnim vozilima pritom opada a ne raste, pa je u prvoj polovici ove prodano 25 posto manje EV-ja u odnosu na prijašnju godinu, navodi Charged.

Izuzev besplatnog parkiranja za električna vozila u Moskvi, ruska vlada nudi malo poticaja za njihovu kupnju, zbog čega se instalacija punjača čini besmislenom, kaže analitičar Vladimir Bespalov iz VTB Capitala.

Nova uredba ne specificira vrstu punjača koja se mora ugraditi. Prema Maximu Osorinu, generalnom direktoru tvrtke Revolta Motors koja posjeduje stanice za punjenje EV-ja u okolici Moskve, troškovi instalacije temeljnog uređaja za punjenje iznose 1,500 dolara, ali je njihova upotrebljivost i isplativost upitna jer većina kupaca koristi brze punjače čija se cijena penje do 50 i više tisuća dolara.

Osorin kaže da će uredba Medvjedeva imati pozitivan učinak na tržište, no drugi ne skrivaju skepticizam. “Pitanje električnih vozila je nebitno u Rusiji,” kaže rukovoditelj Autostata Andrej Toptun. “Mi imamo veliki teritorij i puno manje (električnih) automobila nego druge zemlje, stoga jednostavno nema potrebe za razvojem ideje o električnim automobilima na nacionalnoj razini

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)