Uspješni producenti u lovu na nove generacije

Autor:

Saša Zinaja

Hrvatska produkcijske tvrtka OHT Productions Nijemca Hagena Offermanna jedna je od produktivnijih produkcijskih kompanija u Hrvatskoj i regiji, a trenutačno stoji iza nove telenovele ‘Prava žena’, ali i projekta za nove generacije youtubera ‘Place of Creators’

Ovih dana u programu RTL Televizije počela se emitirati nova telenovela “Prava žena” čija je autorica i koproducentica Jelena Veljača, a seriju producira kompanija OHT Productions. Glavne uloge imaju Nataša Janjić i Filip Juričić i po svemu sudeći, riječ je o novoj domaćoj hit seriji, ali zanimljivo je to da ju je realizirala produkcijska kompanija kojoj je to prvi takav projekt. Da nije riječ o početnicima, pokazuje i njihov dosadašnji rad koji je obilježio program brojnih lokalnih i regionalnih televizija. Osim što su za RTL proizveli emisije kao što su “3, 2, 1 Kuhaj”, “Shopping kraljica”, “Kolo sreće”, “Zvjezdice” i druge, za Prvu Srpsku Televiziju također su producirali niz emisija radeći za Constantin Entertainment.

PRVA SEZONA “SHOPPING KRALJICE” zabilježila je najviši postotak gledanosti u ciljnoj skupini od 18 do 49 godina od nevjerojatnih 30,1 posto, dok je prosječna gledanost cijele prve sezone iznosila 21,4 posto, što je u hrvatskim okvirima izniman rezultat. Slični rezultati zabilježeni su i u prvoj sezoni showa “Kolo sreće” koji je postigao 33,55 posto gledanost, odnosno 23,9 posto prosječne gledanosti cijele prve sezone. Iza tih rezultata stoji Hagen Offermann, vlasnik kompanije OHT Productions koju je osnovao početkom 2015. i koja trenutačno ima više od 120 zaposlenih. Prije njena osnivanja, Offermann je radio za Constantin Entertainment, ali i za popularni njemački show “Schreinemakers Live” te za DSF (Deutsches Sportfernsehen). Nakon uspješne karijere u Njemačkoj i u prethodnoj kompaniji, odlučio je pokrenuti posao u Hrvatskoj. “Plan je bio da dođem u Zagreb na tri tjedna kako bih pripremio emisiju ‘Sudnica’ koju smo tada radili za Novu TV. To je bilo u studenom 2006. Ubrzo nakon toga, početkom 2007., za RTL smo počeli realizirati i seriju ‘Krim Tim 2’ pa sam produljio svoj boravak u Zagrebu. Tako da već deset godina živim u Hrvatskoj”, ispričao je Offermann za Nacional. Stanje koje je tada zatekao na televizijama u Hrvatskoj i nije baš bilo sjajno. “Situacija je bila dosta loša. Najveći problem bio je nedostatak iskusnih televizijskih ljudi koji bi bili spremni i sposobni raditi za privatnu televiziju, što je potpuno drugačiji posao od rada za nacionalnu televiziju kakva je HTV. Rješenje je bilo da za svaki novi projekt iz Njemačke dovedemo stručnjake koji su obučavali mlade ljude. Tako smo postavili neke nove standarde u produkciji i kvaliteti na hrvatskim televizijama. Najbolji primjer je show ‘Hrvatska traži zvijezdu’. Način kako smo ga režirali, rasvjeta i scenografija tijekom nastupa, kao i sama priča showa, bili su nešto potpuno novo za Hrvatsku”, rekao je taj njemački producent.

Jedan od ljudi koji su od samih početaka bili njegovi bliski suradnici je Siniša Premužić, kreativni producent u OHT Productions. On se brine o projektima sa sadržajne strane, odnosno okuplja i vodi timove koji stvaraju novu emisiju, definira sadržaj i kontrolira njegovu realizaciju. Za Offermanna ima samo riječi hvale. “Hagen nikad nije bio samo direktor tvrtke. On je na neki način bio jedan od nas zato što je prošao put od početnika do profesionalca i mogao je s nama podijeliti svoja iskustva. To me je upravo i zaintrigiralo kod njega. Kada se ne bi slagao s nekim planom, kreativnom idejom, konceptom ili montažom, to nikad nije bila ‘prazna slama’, nego si mogao čuti argumente i nakon toga savjet kako napraviti bolje.

Takva komunikacija bila je nešto svježe i razlikovala se od one neodređene poput ‘Ovo nije dobro, promijeni nešto!’ koju sam često znao čuti od drugih ‘šefova’. On je bio uključen na svakom projektu koji sam radio, tako da sam blisko surađivao s njim od početka. Kasnije, kad sam dobio veće odgovornosti, suradnja je postala još bliža”, rekao je Premužić koji upravo zbog toga nije puno dvojio kada je Offermann odlučio pokrenuti vlastiti biznis. “Vrlo brzo nakon zaposlenja u Constantin Entertainmentu, shvatio sam da je Hagen ‘glavni i odgovorni’ za pozitivnu radnu atmosferu. Što sam duže radio s njim, tako sam to više zapažao. Našli smo odličan zajednički jezik i surađivali na teškim projektima bez nepotrebnog dodatnog stresa. Osim uspješno odrađena posla, ono što me je vezalo za njega bilo je i to da sam mogao puno naučiti, što još uvijek mogu. Kada se neki poslovni odnos pokaže kao uspješan unatoč svim izazovima i poteškoćama, kao što naš jest, to je vrijednost koja se ne smije lako izgubiti. Stoga, kad me je Hagen pozvao u svoju novu tvrtku OHT Productions, nisam se dvoumio, iako sam imao dobru ponudu za ostanak u Constantin Entertainmentu”, ispričao je Premužić za Nacional.

  • ‘HRVATI SU ZAVIDNIJI OD NIJEMACA. Ako ste uspješni i dobro vodite svoj posao, morate biti spremni na zavist i ucjene ljudi oko vas’, kaže Offermann

OFFERMAN JE ODAVNO ZAKLJUČIO da je Hrvatska idealna zemlja za njega. “Hrvatska je jedna od najljepših zemalja na svijetu. Ne moram to reći, ali ja to zaista mislim. Kada sam bio mlađi, obišao sam svijet šest puta. Samo tijekom prošlih nekoliko godina prešao sam preko 100.000 kilometara sa svojim motorom i džipom po Balkanu pa mogu prosuditi o tome. Hrvatska je puna raznolikosti. I ono što je najvažnije, sigurna je zemlja.” Ne krije i loše strane života u Hrvatskoj i naglašava da ga iritira što su Hrvati zavidniji od Nijemaca. “Ako ste uspješni i dobro vodite svoj posao, morate biti spremni na to da ljudi oko vas budu zavidni i da vas počnu ucjenjivati”, rekao je Offerman i otkrio razloge što je pokrenuo kompaniju u Hrvatskoj. “Sve ove godine radio sam vrlo nezavisno od svoje matične kuće u Münchenu. Sredinom 2014. donesene su neke strateške odluke o budućnosti poslovanja u regiji, s kojima se nisam slagao. Kako je moj ugovor trajao do prosinca te godine, odlučio sam napustiti Constantin Entertainment nakon gotovo devet godina i pokrenuti vlastiti posao 2015.

U TO VRIJEME RAZMIŠLJAO SAM o tome kako 35 godina radim u medijima, od toga više od osam u Hrvatskoj, u kojoj sam naučio ono najvažnije o poslovanju lokalnih televizija te da sam tijekom proteklih godina naučio i kako voditi kompaniju. Zato sam zaključio da nema razloga da ne pokrenem vlastitu. S obzirom na to da imam 55 godina, to će ujedno biti i zadnja velika promjena vezana uz moj posao”, rekao je Offerman. Kaže da ne gleda program Hrvatske televizije jer nije po njegovu ukusu, ali smatra da ne posluju baš mudro. “Ništa od svega što smo proteklih deset godina za njih pokušali producirati nije prošlo. Nikada ništa nismo dobili”, istaknuo je za Nacional. Kako je on televizijski profesionalac s velikim iskustvom, zanimalo nas je kako je pronašao kvalitetne ljude u Hrvatskoj potrebne za realizaciju brojnih projekata. “U početku je to često bilo po principu pokušaja i pogrešaka. Ne vjerujem previše u životopise. Nakon što smo nekoga zaposlili, vrlo brzo smo vidjeli može li raditi taj posao ili ne. Puno ljudi koje sam zaposlio prije deset godina još uvijek radi sa mnom. Starimo zajedno”, kazao je Offerman.

Stoga mu je i iskustvo Premužića, kojeg je pozvao da mu se pridruži u novoj tvrtki, puno značilo. On je za Nacional objasnio koji su mu bili najzahtjevniji projekti na kojima je radio i zbog čega. “Teško je reći jer svaki projekt ima svoje posebnosti u kreativnom i tehničkom pogledu. Priprema studijskih emisija, posebno onih uživo, vrlo se razlikuje od emisija koje se snimaju na terenu. Težinu projekata osjetio sam potpuno drukčije kad sam urednički posao zamijenio producentskom pozicijom. Budući da je kreativni producent odgovoran za sadržaj projekta koji vodi, sa svakom novom emisijom morao sam usvajati nova znanja. Ako radite projekt povezan s modom, morate se upoznati sa svijetom modelinga, a isto važi i za kulinarske, game ili muzičke showove. Na određeni način uvijek krećete od nule i pojavljuje se sasvim nova prepreka koju morate savladati. ‘Hrvatski top model’ čiju sam drugu sezonu vodio, sigurno je najzahtjevnija terenska emisija. ‘Hrvatska traži zvijezdu’ najzahtjevniji je emisija po svom obimu zato što uključuje nekoliko različitih faza, a svaka ima svoje posebnostima. ‘Big Brother’ je opet posebna priča ne samo zbog specifičnosti sadržaja, nego i zbog tehničkih zahtjeva. Međutim, ‘Pobijedi Šolu’ mi je ostao u sjećanju kao zaista težak.

Prije svega, to je bio moj prvi projekt u ulozi kreativnog producenta. Bio sam odgovoran za jedan potpuno nepredvidiv game show uživo koji je mogao trajati i do 5 sati! Čak i danas kad se sjetim tog iskustva, nije mi jasno kako smo uspjeli realizirati neke stvari. Ono što je najbolje jest da sam istu stvar nekoliko godina kasnije ponovio u Srbiji”, ispričao je Premužić.

  • ‘PROGRAM HTV-a nije po mom ukusu, a i ne posluju baš mudro. Ništa od svega što smo proteklih deset godina za njih pokušali producirati nije prošlo. Nikada ništa nismo dobili’

OVAJ KREATIVAN TANDEM nedavno je započeo novi projekt koji nije vezan uz televizijsku produkciju. “Place of Creators” svojevrstan je pogled u blisku budućnost. Riječ je o tvrtki koja okuplja internetske kreativce, prije svega one koji objavljuju originalne radove na YouTubeu. Nove generacije više ‘vise’ na internetu, nego što gledaju televiziju. Još je zanimljivije to da neki od njih ne konzumiraju samo sadržaj, nego ga i stvaraju. ‘Place of Creators’ odgovor je na taj trend i novi medij koji sve više uzima svoj dio kolača. Cilj je stvoriti ‘mjesto pod suncem’ za sve one koji stvaraju kvalitetan internetski sadržaj i, najvažnije, žele zaraditi od toga. U kratkom roku ‘Place of Creators’ uspio je angažirati pod svojom ‘zastavom’ kao svojevrsne ambasadore neke od jakih imena internetske scene u regiji, poput Elle Dvornik, Zvognja, Isabelle Rakonić, Marine Mamić i Game of Bros.”, ispričao je Premužić za Nacional.

Njegova uloga je u tome da pomogne tvrtki da savlada svoje prve korake i postane stabilna. Kako je riječ o sličnoj, ali i različitoj niši od televizijske, ističe da imaju dosta nepoznanica koje moraju prepoznati i riješiti. Kao izvršni producent, s Hagenom i malim timom pokušat će pronaći rješenja, pa su pokrenuli audiciju koja traje do 1. listopada 2016. Na internetskoj stranici www.pofc.tv svi zainteresirani mogu prijaviti svoj o rad. Najbolji će dobiti novčanu nagradu, ali i mogući ugovor s “Place of Creators” te konkretan angažman za koji će biti plaćeni. Hagen je objasnio zašto su započeli takav pionirski pothvat “Mnogi stručnjaci kažu kako je televizija izgubila mlađu publiku između 12 i 22 godine. Ne bih se baš potpuno složio s time, ali jasno je da mlađe generacije imaju neke druge potrebe i drugačije gledaju pokretne slike. Na primjer, YouTube im je puno važniji nego televizija. Upravo zato želim okupiti najbolje youtubere iz regije pod kapom projekta ‘Place Of Creators”‘, otkrio je taj producent, a s obzirom na njihove planove i kreativni naboj, od producentske tvrtke OHT Productions može se još puno toga očekivati.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)