‘Umjetnici se bore da bi opstali, ali i educirali publiku’

Autor:

SANVINČENAT

NA 18. FESTIVALU U SANVINČENTU BIT ĆE IZVEDENO DESET PREDSTAVA

U sklopu 18. Festivala plesa i neverbalnog kazališta u istarskom gradiću Svetvinčentu, tijekom četiriju festivalskih večeri, od 20. do 23. srpnja, predstavit će se deset predstava umjetnika iz nekoliko europskih zemalja. Kao i dosad, kaže za Nacional Petra Glad, ravnateljica i producentica festivala, nastojali su odabrati izvedbe koje će predstavljati presjek aktualnih zbivanja i težnji na plesnoj sceni.

“U tom smislu uključeni su radovi mlađih, zasad manje poznatih, ali vrlo perspektivnih autora, od kojih posebno izdvajam trio Adorabilis autorskog dvojca Jonas & Lander iz Portugala te duet Alien Express slovenskih plesača Žigana Krajnčana i Gašpera Kunšeka. Pored ovih mladih, donosimo i nekoliko radova našoj publici poznatih umjetnika, poput španjolske plesne umjetnice Laure Aris Alvarez, poznate po angažmanu u kompanijama Última vez i Lanonima Imperial, a danas renomirane samostalne autorice; grupe Señor Serrano, kolektiva koji se u Svetvinčenat vraća treći put, a koji je od svog prvog dolaska prikupio pozamašan broj priznanja i nagrada, među kojima je i Srebrni lav s Venecijanskog bijenala 2015.”, kazala je Petra Glad i tvrdi da festival nastoji prikazati različite žanrove ili smjerove prema kojima se kreću umjetnici u području plesa i pokreta. Osim suvremenog plesa, na ovogodišnjem festivalu u radovima se pojavljuju elementi modernog plesa, break dancea, multimedije, dramskog kazališta i slično.

“Predstava ‘Hidden in plain Sigh’ austrijske plesne kompanije Hungry Shark koja otvara festival energična je izvedba 12 plesača na razmeđi suvremenog i urbanih plesova, dok je ‘Birdie’ Señor Serrana multimedijalna predstava neverbalnog kazališta koja uključuje pisani tekst, zvuk, video uživo, dvije tisuće mini-životinja i troje izvođača na sceni te obilje inovativnih i vintage alata kojima nastoji proširiti granice kazališta. Čak četiri predstave iz ovogodišnje selekcije izabrane su unutar Aerowaves platforme, s kojom festival uspješno surađuje od 2014. godine. Aerowaves je mreža plesnih stručnjaka iz više od trideset europskih zemalja koji intenzivno rade selekciju i promociju najkvalitetnijih mladih koreografa iz Europe”, govori Petra Glad.

S obzirom na to da iz godine u godinu Festival dobiva sve manje novca, zbog toga su, umjesto rasta koji su tijekom godina priželjkivali, smanjili broj dana, a time i program.

“U okvirima u kojima djelujemo, kao neprofitna organizacija u nezavisnom kulturnom sektoru, naša je situacija vječno nestabilna; ovisimo o natječajima za jednogodišnje financiranje koje je vrlo problematično i koje otežava dugoročnije planiranje ili primjerice ugovaranje suradnji s umjetnicima. Pridodajte tome činjenice da se bavimo suvremenom umjetnošću, da nismo komercijalnog karaktera te da nažalost u državi ne postoji ni sustav obrazovanja koji bi usmjerio publiku na suvremenu umjetnost niti dovoljno uređen sustav poticanja takvih događanja ili uopće klime sponzoriranja, shvatit ćete da se šansa za planiranje, a onda i zatvaranje financijske konstrukcije vrlo brzo sužava”, pojasnila je ravnateljica Festivala koji je dosad ugostio oko 200 radova umjetnika iz zemlje i raznih dijelova svijeta, a svi inozemni programi ujedno su bile i hrvatske premijere. Za Hrvatsku, smatra Petra Glad, ovaj festival je važan jer je ucrtan na europsku plesnu mapu, sustavno nudi kvalitetan kulturni program i senzibilizira javnost za suvremenu umjetnost i ples.

“U skladu s načelima programiranja festivala koje uključuje presjek recentnih strujanja na plesnoj sceni, a time obuhvaća širok spektar tema i žanrova, teško je naći zajednički nazivnik predstavama. Ipak, svima je zasigurno zajednička činjenica hvatanje ukoštac s nepovoljnim vremenom za umjetnost. Umjetnici, oni etablirani ali i mladi pred kojima je tek put ostvarivanja, svojim radom bore se kako bi opstali, educirali i izgradili publiku usprkos sumnjivim i zapravo tužnim društvenim trendovima prema kojima bi umjetnost morala biti iskazana tržišnom vrijednošću”, zaključila je Petra Glad. Naglasila je da je plesna umjetnost nerijetko pogrešno tumačena kao dekorativna. Ples itekako, smatra ona, progovara o aktualnim temama i preokupacijama suvremenog društva kroz medij tijela.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)