Grupacija proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore (HGK) u partnerstvu s Ministarstvom zdravlja pokreće kampanju sprječavanja maloljetničke konzumacije alkohola “Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne”, čiji je cilj podizanje svijesti o nužnosti poštovanja i provedbe zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.

Kampanja “Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne”, koja će se provoditi na 1000 prodajnih mjesta i kafića u cijeloj Hrvatskoj, kreće 15. studenog, a trajat će do kraja godine.

Predsjednica PR Odbora Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a Tina Puhalo Grladinović na konferenciji za novinare istaknula je da sva istraživanja pokazuju da je alkohol prvo sredstvo ovisnosti koje mladi probaju. “Pijenje alkohola postalo je društveno prihvatljivo čak i kada su te najranjivije dobne skupine u pitanju. Mnogi od nas maloljetničku konzumaciju alkohola smatraju dijelom odrastanja, znači donekle prihvatljivom, no rezultati govore da posljedice zlouparabe mogu biti ozbiljne”, naglasila je Puhalo Grladinović.

Po podacima ESPAD-ova (European School Survey Project an Alcohol and other Drugs) istraživanja, trendovi učestalosti pijenja u snažnom su porastu u Hrvatskoj. U zadnjih 12 mjeseci 85 posto učenika u Hrvatskoj je barem jednom pilo alkohol, 31 posto u trgovini je za sebe kupilo pivo, a 24 posto vino.

“Istraživanja pokazuju da mladi, iako to zakon ne dopušta, zloupotrebljavaju alkohol zato što imaju tu mogućnost, tj. zato što se dosljedno ne provodi zakon kojim je zabranjena prodaja alkohola maloljetnicima”, istaknula je Puhalo Grladinović dodavši da je glavni cilj kampanje podizanje svijesti svih članova društva o dosljednoj provedbi zakona kojim je zabranjena prodaja i posluživanje alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.

Predsjednik Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a Pero Ivanković istaknuo je da je stajalište svih članica Grupacije vrlo jasan kad su u pitanju mladi i alkohol. “Ne podržavamo maloljetničku konzumaciju alkohola jer smo svjesni štetnosti koju može imati na organizam mladih, koji je još u razvoju. Promičemo umjerenu i odgovornu konzumaciju, što je u dugoročnom interesu naših članica”, kazao je.

Voditeljica službe za javno zdravstvo Ministarstva zdravlja Dunja Skoko-Poljak rekla je da Ministarstvo podupire sve društveno odgovorne kampanje kojima je cilj unapređenje zdravlja stanovništva, a ovoj se kampanji pridružilo radi smanjenja rizika za najosjetljiviju populaciju.

“Želimo utjecati na zdravlje i doprijeti do svijesti mladih i njihovih roditelja da konzumacija u najranijoj dobi ima svoje fizičke, ali i psihološke posljedice. Konzumacija u toj dobi ima veliki utjecaj na vjerojatnost da će takve osobe biti ovisnici i u svojoj odrasloj dobi”, upozorila je.

Organizatori vjeruju da će kampanjom utjecati na savjest mnogih ososba koje se nalaze u položaju da prodaju alkohol maloljetnicima. Osim sprečavanja prodaje i konzumacije alkohola maloljetnim osobama, cilj kampanje je i podizanje svijesti javnosti o štetnosti zlouporabe alkohola u bilo kojoj dobi.

U sklopu kampanje bit će istaknuti vizuali (plakati, naljepnice, bedževi) sa sloganom, a provodit će se i edukacija zaposlenika i prodajnog osoblja partnera o ciljevima kampanje, koja uključuje i televizijski spot u režiji Dalibora Matanića.

Komentiraj

FOTO:Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.