Proizvođači iz sve četiri dalmatinske županije udruženi su u Udrugu Dalmatinski pršut koja je ove godine proslavila deset godina postojanja. Udruga Dalmatinski pršut je nakon Splita obilježila rođendan i u Gradu Zagrebu, gdje je održana medijska konferencija.

Kao kruna napornog rada udruge za njezin jubilarni rođendan, u veljači ove godine stigla je zaštita zemljopisnog podrijetla na razini Europske Unije, što je ponovo bila jedna od glavnih tema razgovora, riječi je bilo i o međunarodnim tržištima, promociji, ulaganjima u razvoj…

Ana Babić iz tvrtke Pršut Voštane govorila je o iskustvima s nedavno održanog sajma Food Expo Hong Kong na kojem je tvrtka Voštane prvi puta azijskom tržištu predstavila dalmatinski pršut.

“Izniman je feedback koji smo dobili za naše proizvode i pokazalo se da na azijskom tržištu postoji velik prostor za plasiranje dalmatinskih suhomesnatih proizvoda te je interes kupaca i distributera obećavajući. Hong Kong je ogromno tržište s velikim potencijalom, no isto tako sa sobom donosi vlastita pravila poslovanja koja odskaču od EU tržišta i zahtijevaju veliku pripremu kako bi mu se kvalitetno pristupilo i ostvarilo eventualni poslovni uspjeh”, otkrila je Ana Babić.

“Dobivanjem oznake na razini EU, proizvođači dalmatinskog pršuta dobili su proizvod s dodanom vrijednošću, a potrošači i kupci proizvod visoke kvalitete te su se osigurali uvjeti da se patvorine i lažno deklarirani dalmatinski pršuti mogu ukloniti s tržišta. Laički rečeno jedino pršut proizveden u Dalmaciji i po točno određenoj specifikaciji može nositi ime dalmatinski, a prepoznat ćete ga po vrućem žigu ili logotipu s tri lava”, istaknuo je Ante Madir, dr.vet.med. i tajnik Udruge.

Zdravko Barać, pomoćnik ministra poljoprivrede, istaknuo je kako postoji još puno prostora za veću proizvodnju i bolju promociju dalmatinskog pršuta na domaćem tržištu.

“Ministarstvo poljoprivrede poduzima niz različitih aktivnosti kako bi se unaprijedila prodaja i proizvodnja dalmatinskog pršuta – od raznih programa koji pružaju mogućnost investiranja tj. izgradnju novih proizvodnih kapaciteta, do sufinanciranja različitih manifestacija na kojima se takvi proizvodi predstavljaju. Kod proizvoda kao što je dalmatinski pršut koji nose oznaku kvalitete promocija je iznimno bitna. Temeljna aktivnost u razdoblju koje je pred nama, odnosi se na upoznavanje potrošača s proizvodom. Dakle, što znači oznaka kvalitete i zašto ona pršutu daje dodanu vrijednost”, rekao je Zdravko Barać.

“Zadarskih pršutara u Udruzi Dalmatinski pršut ima najviše. Imamo sreću da smo na odličnom mikropodručju za proizvodnju pršuta, bilo da su to Ravni kotari okruženi morem, Jasenice ili Posedarje, a tu je i rijeka Zrmanja. Bez obzira na odličan plasman proizvoda svi ulažemo u povećavanje proizvodnje i fokusiramo se na što veći plasman na područje EU, pritom pazeći da taj rast proizvodnje ne bude iznenadan kako bi zadržali visoku kvalitetu proizvoda i zadovoljavajuću cijenu”, otkrio je Mladen Nekić, vlasnik Pršutane Mataš d.o.o.

“U proizvodnji dalmatinskog pršuta uzima se svinjski but s kosti koji ne smije biti stariji od 96 sati, a mora težiti najmanje 11 kilograma. Dodaje se jedino morska sol, a strogo su definirani i uvjeti dimljena. Cijeli proces traje najmanje 12 mjeseci, a nerijetko potraje i do dvije godine. Upravo se po tim značajkama dalmatinski pršut razlikuje od svih ostalih”, rekao je Igor Miljak, predsjednik Uprave PPK Karlovac i predstavnik Mesne industrije Braća Pivac.

U prvom tjednu studenog na Danima dalmatinskog pršuta u Gradu Zagrebu, Udruga Dalmatinski pršut pripremila je posebno iznenađenje Zagrepčanima u dućanima i pršutoreznicama u vlasništvu proizvođača dalmatinskog pršuta – Pivac, Voštane, Smjeli, Mataš i Bel-Cro trade.

Komentiraj