Izborna kampanja tehničkog ministra obrta i poduzetništva Darka Horvata još uvijek je predmet nezadovoljstva unutar HDZ-a. Nakon što je Nacional u prošlom broju pisao o poduzetničkom skupu u Splitu koji je Horvat iskoristio za samopromociju, neki članovi HDZ-a rekli su nam da sumnjaju da će Horvatova kampanja za ove izbore biti daleko najskuplja. Horvat je, naime, u međimurskim medijima i na mjestima za jumbo plakate kupio poprilično velik oglasni prostor, što je naljutilo neke njegove kolege. Horvat je u svojoj kampanji, boreći se za što veći broj preferencijalnih glasova, postavio jumbo plakate na kojima je posebno istaknuo svoje ime na listi HDZ-a u 3. izbornoj jedinici, dok je imena ostalih kandidata prekrio. U izjavi za Nacional Horvat je opovrgnuo da će njegova kampanja biti među skupljima te je pojasnio zašto se odlučio za takvu vrstu oglašavanja.

„Moja kampanja će sve skupa stajati oko 30 tisuća kuna i dio je zajedničke kampanje za 3. izbornu jedinicu u kojoj sve skupa HDZ može potrošiti 1,5 milijuna kuna. Ne vidim problem ni u tome što su neka imena zatamnjena jer to ne radim samo ja, već i neki moji politički oponenti“, rekao nam je Horvat, dodavši da jedan jumbo plakat košta tisuću kuna za 14 dana, dok su oglasi u novinama stajali 18 tisuća kuna. Horvat je i opovrgnuo da se koristi svojim položajem u ministarstvu za izbornu promidžbu, iako je na jednom od jumbo plakata vidljivo da je iskoristio fotografiju u čijoj pozadini jasno stoji kratica MINPO (Ministarstvo poduzetništva i obrta).

O problemu Horvatove kampanje kontaktirali smo i HDZ iz kojeg su nam odgovorili da se kampanje HDZ-ovih kandidata financiraju prema zakonu propisanim limitima i s istim pravilima za sve – što uključuje i pravo na samostalno prikupljanje sredstava za vlastitu izbornu promidžbu koji se putem donacija uplaćuju na poseban račun za financiranje izborne promidžbe.

„Iz stranke su kandidatima više puta predstavljena ‘pravila igre’ s načelima zakonitosti, transparentnosti, političke korektnosti i kolegijalnosti – i od njih se očekuje da se tih pravila i pridržavaju. Kao što znate, prema odluci Predsjedništva i Središnjeg odbora HDZ-a te prema usvojenoj Izbornoj strategiji, svaki naš kandidat ima jednaki tretman i puni integritet u mogućnosti korištenja instituta preferencijalnog glasa – a sve u cilju postizanja što boljega izbornog rezultata i poštivanja dosegnutih demokratskih standarda unutar stranke. Štoviše, vodstvo stranke pozvalo je i potaknulo kandidate da vode vlastite preferencijalne kampanje uz korištenje svih u izbornoj promidžbi dopuštenih sredstava (plakati, leci, oglasi, Facebook stranice i profili, Twitter… ). Takav privilegij, dakako, uz svakog pojedinca veže i zakonsku i moralnu odgovornost. Troškovi kandidata, prema zakonu, obuhvaćeni su izvješćima o troškovima izborne promidžbe za svaku izbornu jedinicu“, kažu u HDZ-u.

Komentiraj

FOTO:Nacional
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.