Turistička 2016. počela je s porastima prometa, rezervacija i dobrim tržišnim najavama, pa se očekuje da bi mogla nadmašiti odlične turističke rezultate iz 2015.

U takvim ocjenama i očekivanjima slažu se predstavnici niza segmenata turističkog sektora, ističući da je početak nove godine donio dobre rezultate prometa u gotovo svim odredištima na Jadranu i u unutrašnjosti zemlje.
Otvoreni hoteli i ostali objekti bili su dobro pupunjeni za doček, a prvi nepotpuni podaci turističkih zajednica govore da je u zadnja dva-tri tjedna u Hrvatskoj bilo više turista i noćenja nego u isto vrijeme u godini prije, što će samo dodatno ‘ojačati’ fizičke pokazatelje za cijelu 2015.
“Nova godina pred turizam stavlja nove izazove, za koje je, vjerujem, turistički sektor spreman te očekujem da nastavimo s trendom rasta”, ističe direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Ratomir Ivičić dodajući da su u novu godinu ušli i s novim promotivnim kampanjama hrvatskog turizma, koje je HTZ pokrenuo na tržištima krajem prosinca 2015.

Utjecaji ekonomije, (ne)sigurnosti i terorizma

Zbog svega što se događa u svijetu i Europi, uključujući terorističke prijetnje i previranja oko (ne) sigurnosti putovanja te izbjegličku krizu, kao i zbog još uvijek nepovoljnog poslovnog okruženje u zemlji, za turizam je 2016. vrlo izazovna i pomalo neizvjesna godina, u kojoj će ponovo do izražaja doći već dokazana umijeća i znanja turističkih djelatnika, ocjenjuju direktorica Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore (HGK) Leila Krešić-Jurić i predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK Nedo Pinezić.
Očekuju i da se bolje uredi još uvijek nekonkurentni zakonodavni i porezni okvir za turizam te dodatno potiče integracija domaćih proizvoda u turizam, otvaranje objekata izvan glavne sezone, promocija zapošljavanja mladih, uvođenje cjelogodišnjih zračnih linija kao i uvođenje  ‘zelenih’, inovativnih i digitalnih trendova u turističko poslovanje.
Senior partnerica konzultantske tvrtke Horwath HTL Hrvatska Sanja Čizmar ukazuje na pozitivno stanje i izglede ekonomske situacije u Europi, što je dobro za rast turističke potražnje i za Hrvatskom, no smatra da će na tu potražnju na cijelom Mediteranu i po Europi dosta utjecati sigurnosna situacija povezana s nepredvidljivošću terorizma.
“Sigurnosna situacija u dijelu turističkih mediteranskih destinacija, poput Turske i Egipta, pa i Grčke,  može i ove godine utjecati na određeno ‘prelijevanje’ prometa, pa i u Hrvatsku koja slovi kao sigurna destinacija”, kaže Čizmar.

Moguć nedostatak slobodnih kapaciteta u ljetu

Predsjednik strukovne udruge putničkih agencija pri Komori Zagreb Ivan Pukšar smatra da će 2016. biti izazovna i zahtjevna zbog svih trendova, ali i blagdana koji ‘padaju lošije nego lani (s Uskrsom krajem ožujka) te upozorava da bi se već početkom ljeta mogli suočiti s nedostatkom slobodnih kapaciteta.
“Na stranim tržištima jako dobro stojimo i za ovu godinu, a već sada je umijeće dobiti slobodne krevete u Dubrovniku i Splitu u lipnju i rujnu za grupe i kružne ture, koje se najavljuju te i o tome treba voditi računa”, poručuje Pukšar.
Nada se da će se za agencije što prije poboljšati porezna politika koja ih, kako kaže, ‘uništava’ s najvećom stopom PDV-a za agencijske usluge u svijetu od 25 posto, kao i da neće biti eskalacije terorizma jer je napad u Parizu gotovo ‘slomio’ agencije, s obzirom da je velikom broju putnika uništio volju za putovanjima u europske metropole.

Važnost nastavka investicija u čemu prednjače hotelijeri

Svi se slažu da su za uspješne, raznovrsne i kvalitetne turističke proizvode i rezultate važne investicije koje će ove godine, prema anketi Ministarstva turizma, porasti za oko 40 posto u odnosu na 2015., na  više od 670 milijuna eura.
Više od polovice toga ulagat će privatni sektor, odnosno najviše hotelske tvrtke poput Istraturista, Maistre, Valamar Riviere, Liburnia Riviera Hotela i drugih koje sve manje-više očekuju nastavak pozitivnih trendova.
Predsjednik Uprave Maistre Tomislav Popović najavljuje da “očekuju uspješnu 2016. u kojoj će investirati oko 430 milijuna kuna u razvoj objekata, čime će otvoriti prostor za daljnje produljenje sezone, povećanje prosječnih cijena i promjenu strukture gostiju u destinaciji”.

Komentiraj

FOTO:Miranda Cikotic/PIXSELL
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.